Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
transphormer
Mtb fanaat
Mtb fanaat

di 8 april 2014, 21:39

Dit is op zich oud nieuws. In het kader van het mountainbike netwerk Twente staat ook deze route op het programma om aangepakt te worden.
Volgens mij is van de daadwerkelijke aanleg nog zeker geen sprake, en is de huidige status het overleggen met de grondeigenaren over de eventuele opties om fietspaden in te ruilen voor (nieuw aan te leggen) tracks.
gfree
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Comp 2010
Contacteer:

di 8 april 2014, 21:43

Jaar van aanleg: 2014.....
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

di 8 april 2014, 21:50

gfree schreef:Jaar van aanleg: 2014.....
Het zal jaar van aanpassing wezen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

wo 9 april 2014, 12:45

Nou als ze de stukken fietspad tussen Haarle en Nijverdal (Paltheweg) en tussen Nijverdal en Holten (Holterweg) vervangen door leuke tracks dan wordt ik heeeel blij!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

wo 9 april 2014, 13:01

Er zijn heel veel mogelijkheden om de route uitdagender te maken!
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

wo 9 april 2014, 14:29

Dat geloof ik graag @zenegroen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Mach 429SL, Diverge comp

wo 16 april 2014, 14:36

zenegroen schreef:Er zijn heel veel mogelijkheden om de route uitdagender te maken!
..en daar zou ik zelf mijn steentje wel aan willen bijdragen.
MarcV
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Cannondale F500, Scalpel 63, Scalpel 80

wo 16 april 2014, 18:52

Ik ook! Ik weet niet wie er mee bezig gaat, maar als er vrijwilligers gezocht worden ben ik beschikbaar.

Ik rijd met grote regelmaat de zwarte route (Hellendoorn kant) omdat die leuk is en na een asfalt verbindingsstuk samen met Lemelerberg (welke vooruit is gegaan) te combineren is.

Blauwe route richting Holten was inderdaad te saai en vooral in de zomer zijn er teveel reguliere fietsers en wandelaars op dezelfde stukken. Als dit wat meer gescheiden kan worden zou dat de bruikbaarheid zomers ten goede komen.

Maar laten we realistisch blijven, het stuk ten zuiden van de N35 is door de gemeente bestempeld als rust en natuur, het stuk ten noorden voor activiteiten. Dat zie je in de huidige routes en dat zal zijn beperkingen geven voor de Holten route.
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 17 april 2014, 13:27

Afbeelding
http://www.trackstrails.nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;

Hiervan krijg ik gewoon zin om mijn steentje bij te dragen. Met een groep vrijwilligers, met elk zijn specialiteit, aangestuurd door het team van trackstrails.nl, daar moet toch iets mee te combineren zijn?
Kosten besparend voor de provincie, gratis arbeidskrachten voor trackstrails.nl ( lees meer te realiseren met hetzelfde budget )

Ik begrijp dat het natuurgebied op de Holterberg zeer beschermd wordt door een aantal zeer fanatieke natuurliefhebbers ( korhoen, etc.. :wink: ) maar een compromis moet toch gemaakt kunnen worden tussen natuur en recreatie? Als ik zie hoeveel MTB'ers er zijn in de omgeving, al zou de helft de handen uit de mouwen willen steken.... ( en dit weer in combinatie met een marathon na oplevering, evenement a la "strongmanrun" etc. ) Op die manier zet je de omgeving 2 keer op de kaart en de horeca/middenstand heeft er ook weer een voordeel bij.

Mijn 2 cent....
transphormer
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 28 juli 2014, 20:33

Het clubkrantje van de WV Holten leert me dat er inmiddels overeenstemming is met verschillende grondeigenaren en dat er na het broedseizoen (15 juli jl) begonnen gaat worden met de aanlag van diverse nieuwe singletrails.
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 23 september 2014, 15:45

Een ongeluk zit in een klein hoekje.

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 8951&cat=1

Bij Hellendoorn is vanmorgen een mountainbiker zwaargewond geraakt. Hij is met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.

De man was door nog onbekende oorzaak gevallen op de zogenoemde Zwarte Route op de Hellendoornseberg. De man was nog wel aanspreekbaar, maar volgens de politie wel ernstig gewond. De identiteit van de man is nog niet bekend. De Zwarte Route is een 18 kilometerlange atb-route door het noordelijk deel van de Sallandse Heuvelrug. Dit kan, vooral na langdurige regenval, een moeilijk traject zijn.

Hopelijk gaat het goed aflopen met de beste man.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Stanton / Soma / Santa Cruz

za 25 oktober 2014, 16:51

Ik zag een foto op de MND Facebook pagina over Holten. Er wordt gebouwd!
Vanmorgen meteen even gecheckt, en inderdaad er wordt gewerkt aan de route. Ben heel erg benieuwd, het kan zo veel beter de route. Als ze het goed doen kan het echt een super route worden.

Hier de foto vanaf Facebook, daar zijn ze nu aan het werk.

Afbeelding
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker

za 25 oktober 2014, 21:36

Forau schreef:Ik zag een foto op de MND Facebook pagina over Holten. Er wordt gebouwd!
Vanmorgen meteen even gecheckt, en inderdaad er wordt gewerkt aan de route. Ben heel erg benieuwd, het kan zo veel beter de route. Als ze het goed doen kan het echt een super route worden.

Hier de foto vanaf Facebook, daar zijn ze nu aan het werk.

Afbeelding
Welk stuk gaan ze aanpassen dan?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

zo 26 oktober 2014, 10:35

Ik heb m vorige week voor het eerst gereden en vond het de afknapper van het jaar. Dat ellenlange stuk fietspad terwijl voetgangers zoals gewoonlijk weer veel meer paden hebben.
Bicycle, bicycle, bicycle
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Stanton / Soma / Santa Cruz

ma 27 oktober 2014, 11:07

poiuytr schreef: Welk stuk gaan ze aanpassen dan?
In dat plaatje staat een kaartje met een punt, daar zijn ze nu bezig.

De route nu is gewoon jammer, de doelstelling is het volgende:
http://www.trackstrails.nl/projecten schreef:De route van Holten loopt prachtig over de Sallandse heuvelrug, maar technisch is de route weinig uitdagend. Zo gaat het bijvoorbeeld lange stukken over fietspaden en brede boswegen. Binnen het kader van het routenetwerk Twente wordt de route verbeterd door onder andere nieuwe singletracks te bouwen.
Plaats reactie