Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Rayb81 schreef: vr 2 september 2022, 21:11 De blauwe sectie Loenermark richting Ringallee / Imboschweg is toch weggehaald? Dat leuke pad met jumps naast het ruiterpad?
De laatste keer dat ik er was moest ik over een 10tal bomen heen klauteren met de fiets.
Er is een reden dat die bomen daar liggen, daar mag je dus niet meer komen :winkie:

Was dat eigenlijk een ruiterpad? Nooit opgevallen. Hebben we het over die afkorting tussen de Ringallee (dat brede zandpad) richting Bij van Ark? at deel is namelijk afgesloten met een stapel bomen/takken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

MarkMeisner schreef: vr 2 september 2022, 21:31
Rayb81 schreef: vr 2 september 2022, 21:11 De blauwe sectie Loenermark richting Ringallee / Imboschweg is toch weggehaald? Dat leuke pad met jumps naast het ruiterpad?
De laatste keer dat ik er was moest ik over een 10tal bomen heen klauteren met de fiets.
Er is een reden dat die bomen daar liggen, daar mag je dus niet meer komen :winkie:

Was dat eigenlijk een ruiterpad? Nooit opgevallen. Hebben we het over die afkorting tussen de Ringallee (dat brede zandpad) richting Bij van Ark? at deel is namelijk afgesloten met een stapel bomen/takken.
Ik denk dat we het over hetzelfde stuk hebben ja. Is alweer een aantal maanden geleden dat ik er was.

Was een gaaf pad met een aantal sprongetjes, als de grond hard was reed dit heerlijk.
Staat een hekje langs met prikkeldraad volgens mij, daarnaast ligt een ruiterpad, geen idee of dat er nog wel ligt.
Wel jammer dat het weg is, was een mooi afsteekje.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ah ja, dat is dat pad. Ja die was inderdaad erg tof en als het hard was kon je heerlijk knallen en op een paar plekken leuk springen. Daar baalde ik wel flink van dat dat stuk dicht ging.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MarkMeisner schreef: vr 2 september 2022, 19:59 Over de Loenermark loopt zowel de gravel als mtb hoofdroute :-q
Je hebt inderdaad gelijk zie ik nu.
(Ik pak altijd de shortcut terug naar Terlet.)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vandaag wederom genoten van toch wel inmiddels mijn favoriete route in NL. Jammer genoeg was de Mayor Flower ineens afgesloten waardoor de zuidlus (daar komen we voor) een groot stuk is ingekort.
Ter plekke besloten om er dan maar een trainingssessie van te maken door meerdere keren de Granny en Niner te rijden. Deze 2 rode lussen, wát een genot toch altijd weer. Meer van dit graag! :-q

https://youtu.be/XbtYgGeYBxA
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vorige pagina staat al dat er meerdere afsluitingen aan kwamen, die zijn blijkbaar doorgevoerd. Het is echt gortdroog. Verder op de week komt er regen, hiep hoi :bier:

Laat de herfst maar komen!

Die lussen zijn zeker een genot. Vooral de Niner is heel leuk om continu te lussen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MarkMeisner schreef: zo 4 september 2022, 19:00 Vorige pagina staat al dat er meerdere afsluitingen aan kwamen, die zijn blijkbaar doorgevoerd.
Eergisteren was ie nog open. Viel toch (even) tegen.
Maar kan ‘t goed begrijpen hoor, geen misverstand daarover.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Weet iemand hoe het er nu voor staat net afsluitingen?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MFT zuid is dicht, dus tot aan de splitsing
TeeroseTrail (aanloop naar Granny) is dicht en zal ook nog een tijd zo blijven ivm onderhoud en nieuwe dingen
omleiding bij de Emma pyramide is nog van kracht (maar daar mis je niks aan)
Pumptrack is ook open

Granny en Niner zijn gewoon open en ook prima te rijden, je ziet wel dat de enorme buien veel los spul hebben meegenomen dus veel erosie. Bij mijn weten in het noordelijk deel geen afsluitingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Bram87 schreef: zo 11 september 2022, 20:29 n, je ziet wel dat de enorme buien veel los spul hebben meegenomen dus veel erosie. Bij mijn weten in het noordelijk deel geen afsluitingen.
Zal voor velen denk ik eerder betekenen dat de trail leuker is nu ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

daniel1975 schreef: do 15 september 2022, 10:11
Bram87 schreef: zo 11 september 2022, 20:29 n, je ziet wel dat de enorme buien veel los spul hebben meegenomen dus veel erosie. Bij mijn weten in het noordelijk deel geen afsluitingen.
Zal voor velen denk ik eerder betekenen dat de trail leuker is nu ;-)
de erosie zit vooral in de aangelegde stukken, wat betekent dat je onderaan meer zand hebt liggen en halverwege vreemd uitgesleten delen. Op de granny klapte ik vol op een gezaagde stomp die normaliter onder het leem zit. Ik snap waar je naar refereert maar verschilt een beetje per trail of erosie 'm wel of niet leuker maakt ;)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die gezaagde stomp reed ik vorige week op lek. Begin van de Granny, waar tempo oploopt. Bochtje naar rechts, zat links tegen de struiken/varens aan.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

haha precies die ja. Was een enorme klap, ik had echt een snakebite verwacht maar ging goed. Bij jou dus niet dus je ging vast nog harder ;)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Teerose (langs de brandtorenweg) is weer open, met wat nieuwigheden. Zelf nog niet gereden maar kijk even voor je full send gaat.

MFT-zuid wordt zaterdag aan gewerkt en de verwachting is dat hij zaterdag einde dag dan open kan.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1452
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Goed bezig!!! :-q
Plaats reactie