Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Rayb81 schreef: wo 1 juni 2022, 22:37 Hier heb je bijvoorbeeld een rit van mijzelf over de Posbank, 100km met 1500hm.
Zit wel wat heen en weer in, maar daar ontkom je niet aan bij hoogtemeters schrapen.

https://www.strava.com/activities/5373520898

Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel alles 2x, kom je ook aan 80km met 1200hm.
Heb ff gekeken naar deze route, volgens mij zitten er ook stukken in waar je officieel niet mag fietsen, bijv bij de start vanaf terlet daar duik je een pad in om richting route te gaan, daar mocht je vroeger wel fietsen, nu niet meer. Maatje van heeft daar een boete gehad, omdat ie nog in veronderstelling was dat je daar mocht fietsen. Gelijk een prent, tijd van waarschuwen is voorbij sinds de drukte met Corona
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hmz, ik fiets daar eigenlijk regelmatig om de saaie Imboschweg te vermijden, zeker altijd geluk gehad dan.
Jammer dat er nog maar weinig kan daar. De paden zijn breed zat, als het nou smalle singletracks waren kon ik het nog begrijpen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Rayb81 schreef: wo 1 juni 2022, 22:37 Hier heb je bijvoorbeeld een rit van mijzelf over de Posbank, 100km met 1500hm.
Zit wel wat heen en weer in, maar daar ontkom je niet aan bij hoogtemeters schrapen.

https://www.strava.com/activities/5373520898

Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel alles 2x, kom je ook aan 80km met 1200hm.
Grootste gedeelte van deze rit is sinds dit jaar één-richting geworden. (Blauwe route)
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Marcel964 schreef: do 2 juni 2022, 22:43
Rayb81 schreef: wo 1 juni 2022, 22:37 Hier heb je bijvoorbeeld een rit van mijzelf over de Posbank, 100km met 1500hm.
Zit wel wat heen en weer in, maar daar ontkom je niet aan bij hoogtemeters schrapen.

https://www.strava.com/activities/5373520898

Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel alles 2x, kom je ook aan 80km met 1200hm.
Heb ff gekeken naar deze route, volgens mij zitten er ook stukken in waar je officieel niet mag fietsen, bijv bij de start vanaf terlet daar duik je een pad in om richting route te gaan, daar mocht je vroeger wel fietsen, nu niet meer. Maatje van heeft daar een boete gehad, omdat ie nog in veronderstelling was dat je daar mocht fietsen. Gelijk een prent, tijd van waarschuwen is voorbij sinds de drukte met Corona
Één paadje zuidelijker bij de start zit je OK. Maar als je daar een prent krijgt zijn ze wel heel krampachtig bezig zeg.
carbon bike, titanium collarbone...
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Vandaag goed vermaakt op de route van Rheden. Denk wel mijn favoriete route van NL. Helaas voelde de benen vanaf het begin al niet goed en dus niet helemaal de hoogtemeters gehaald al kwam het alsnog dicht in de buurt:
https://strava.app.link/XVK3qf06yqb

Iemand trouwens tips voor hoe je de stijle afdaling met de wortel trap neemt in de niner shooting trail? Ik heb daar een soort mentale blokkering waardoor ik daar de ‘walk of shame’ moest doen :oops: .
Zijn er goede partijen die hier clinics geven?

Rond Apeldoorn was het erg mul met name op de bredere paden. Mooie stukken gereden naast de vaste route. Ook hier overigens prachtige natuur net als op Rheden.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

jensss schreef: vr 3 juni 2022, 20:47 Vandaag goed vermaakt op de route van Rheden. Denk wel mijn favoriete route van NL. Helaas voelde de benen vanaf het begin al niet goed en dus niet helemaal de hoogtemeters gehaald al kwam het alsnog dicht in de buurt:
https://strava.app.link/XVK3qf06yqb

Iemand trouwens tips voor hoe je de stijle afdaling met de wortel trap neemt in de niner shooting trail? Ik heb daar een soort mentale blokkering waardoor ik daar de ‘walk of shame’ moest doen :oops: .
Zijn er goede partijen die hier clinics geven?

Rond Apeldoorn was het erg mul met name op de bredere paden. Mooie stukken gereden naast de vaste route. Ook hier overigens prachtige natuur net als op Rheden.
Mooie flinke rit! Lekkere hoogtemeters ook, deze set ik ook op mijn to-do lijstje :-q

Welke wortelafdaling bedoel je op de Niner? Kan met daar die afdaling helemaal niet herinneren.

Je hebt die 'lange' klim omhoog met op het eind het uitzicht met picknick tafel. Dan een afdaling met kombochten en kort stukje met vier tredes/balken. Dan één of twee switchbacks en dan drie treden met direct een linkse bocht. Bedoel je deze?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

jensss schreef: vr 3 juni 2022, 20:47 Iemand trouwens tips voor hoe je de stijle afdaling met de wortel trap neemt in de niner shooting trail? Ik heb daar een soort mentale blokkering waardoor ik daar de ‘walk of shame’ moest doen :oops: .
Bedoel je soms de trapafdaling? Dat was de eerste keer voor mij ook een mental fuckup, hoor. Niets om je voor te schamen. Met de juiste techniek valt ie overigens wel mee.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Het stukje op 3:43
https://youtu.be/BdsMULrrpmU

Het ziet er in het filmpje overigens ook niet erg indrukwekkend uit en hij lijkt hem gewoon te rollen. Maar als ik er zelf sta heb ik niet het gevoel dat dit zo maar te rollen valt en ben ik bang over de kop te gaan.

De trap op de Granny sla ik sowieso (nog) over :lol: . De trappenklim op de Mayor Flower Trail lukt me overigens ook nog niet om volledig fietsend te halen. Nog genoeg te verbeteren dus.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

bij die afdaling is het handig als je je kont achter het zadel plaatst en op tijd weer boven je zadel komt. De voorvork zakt wel stuk in maar dat is wennen.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

wibas schreef: za 4 juni 2022, 09:22 bij die afdaling is het handig als je je kont achter het zadel plaatst en op tijd weer boven je zadel komt. De voorvork zakt wel stuk in maar dat is wennen.
En maakt snelheid hier een erg groot verschil?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

jensss schreef: za 4 juni 2022, 09:07 Het stukje op 3:43
https://youtu.be/BdsMULrrpmU

Het ziet er in het filmpje overigens ook niet erg indrukwekkend uit en hij lijkt hem gewoon te rollen. Maar als ik er zelf sta heb ik niet het gevoel dat dit zo maar te rollen valt en ben ik bang over de kop te gaan.

De trap op de Granny sla ik sowieso (nog) over :lol: . De trappenklim op de Mayor Flower Trail lukt me overigens ook nog niet om volledig fietsend te halen. Nog genoeg te verbeteren dus.
Grabbytrap is een mindfuck, maar goed te doen als je rustig aan komt rollen. Kijken naar de laatste boomstam en dan rol je zo recht naar beneden. Los (boven)lichaam om niet uit balans te raken en dan is hij zo gedaan. Na 1-2x is het enge er vanaf. Maar dat is met alles :)

Die treden bij de Mayor lukt mij ook nog niet volledig. Eerste twee delen gaan nog wel maar daarna is de snelheid eruit en kijk techniek ontoereikend.

Die trappen en bocht op de Niner zijn stapvoets prima naar beneden te rollen en de bocht is dan ook niet zo eng. Als alles nat en modderig is, dan is het een uitdaging weet ik uit ervaring :D

Gewoon rustig naar beneden laten rollen en dan komt het goed.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vanmiddag even wezen kijken bij de Niner en het grappige is dat als er bewust naar dat stukje afdaling gaat kijken dat inderdaad imposant uit ziet. De laatste tree ziet er ook hoog en niet echt ruilbaar uit, maar er zit nog een tree achter die het makkelijk rolbaar maakt.

Rechts blijven bij het afrijden zorgt dat je mooi in de kombocht komt en zo de bocht naar links meepakt, easy peazy :-q
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Wil daar binnenkort ook eens gaan kijken. Mijn ervaring is dat de grootste beperking meestal tussen de oren zit en dat je je daar gewoon overheen moet zetten. Ik denk dat al deze features dan prima te doen zijn!

Altijd leuk om techniek te beoefenen.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Dennis17e schreef: za 4 juni 2022, 20:45 Wil daar binnenkort ook eens gaan kijken. Mijn ervaring is dat de grootste beperking meestal tussen de oren zit en dat je je daar gewoon overheen moet zetten. Ik denk dat al deze features dan prima te doen zijn!

Altijd leuk om techniek te beoefenen.
Die treden omhoog op de Mayor flower is anders knap lastig :D Vandaag de eerste en derde deel gehaald!
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

MarkMeisner schreef: za 4 juni 2022, 20:52
Dennis17e schreef: za 4 juni 2022, 20:45 Wil daar binnenkort ook eens gaan kijken. Mijn ervaring is dat de grootste beperking meestal tussen de oren zit en dat je je daar gewoon overheen moet zetten. Ik denk dat al deze features dan prima te doen zijn!

Altijd leuk om techniek te beoefenen.
Die treden omhoog op de Mayor flower is anders knap lastig :D Vandaag de eerste en derde deel gehaald!
Ik liep vandaag ook te kloten ,dacht dat red ik wel eventjes.Wel leuk al deze lussen.
Plaats reactie