Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 699
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

Bedankt voor de antwoorden
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

openkaart schreef: ma 2 december 2019, 21:06 Voor MTB-routes werkt deze vaak wat makkelijker als wegwijzer dan Google Maps :-q
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route?id=9718656
klopt maar het lukt me maar niet om een individueel punt daar te markeren/linken, alleen een trail (en die zijn soms best lang)
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 366
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Bram87 schreef: di 17 december 2019, 12:16
openkaart schreef: ma 2 december 2019, 21:06 Voor MTB-routes werkt deze vaak wat makkelijker als wegwijzer dan Google Maps :-q
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route?id=9718656
klopt maar het lukt me maar niet om een individueel punt daar te markeren/linken, alleen een trail (en die zijn soms best lang)
Dat is inderdaad een beperking van die site.

Er is wel een tussenoplossing, namelijk maximaal inzoomen en centreren op het punt/gebied waar je op doelt.
De beeldpositie en zoomniveau wordt automatisch opgeslagen in de url die je kunt kopiëren/plakken naar een forumbericht, bijvoorbeeld:
https://mtb.waymarkedtrails.org/#route? ... 451!6.0515

Afhankelijk van de situatie kan dat vaak wel een aardige indicatie geven, maar is ook afhankelijk van het beeldscherm van de ontvangende partij. Op een telefoon is het aardig ingekaderd, maar op een 50" monitor zit je alsnog naar een flinke lap Veluwe te kijken :o

Alternatief is via Brouter, daar kan je de routes van Waymarkedtrails als (niet interactieve) overlay projecteren.
Moet je wel eenmalig even toevoegen aan je menu (via "More"-> "Overlays") en dan aanvinken in menu zelf.

Je kan dan een of meer pointers neerzetten op/bij de routes, bijvoorbeeld:
http://brouter.de/brouter-web/#map=16/5 ... e=shortest

Voor routes met meer pointers werkt voor MTB in NL "shortest" meestal beter dan standaard "trekking bike", die laatste wil namelijk erg graag om via het fietspad.

Een van de goede voornemens voor vakantie /volgend jaar is om eens wat hulp te vragen om een voor NL goed werkend MTB-routeerprofiel te maken. Er zijn buitenlandse profielen, maar die werken hier niet lekker (probleem zit hier niet in hoogte / te moeilijk pad , maar in toegang (mag niet) of in praktijk onbegaanbaar omdat er paarden mogen komen, eigenlijk ook een vorm van te moeilijk..)
Laatst gewijzigd door openkaart op za 21 december 2019, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Routes staan super aangewezen. Heb er een rondje met gps gereden, maar niet één keer nodig gehad. Het zuidelijke stuk kan op sommige plaatsen erg modderig zijn en de ondergrond zuigt flink. Ik heb me er kostelijk geamuseerd. Als het minder nat is zit er een prima flow in. Complimenten voor de routebouwers hoor :-q
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Rayb81 schreef: di 26 november 2019, 21:54 Een duidelijk artikel van Velozine over de nieuwe MTB route:

https://www.velozine.nl/2019/11/26/vern ... n-XiIR4UaA

Kan het persoonlijk zelf niet beter verwoorden wat hier in staat, ben het er helemaal mee eens.
[/quote
Wilde komende week deze route gaan rijden.Maar na het lezen van het artikel in velozine ga ik daar niet rijden
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Zonder de nieuwe route gereden te hebben: vanaf dag 1 was duidelijk dat het verliezen van het zuidelijke deel met de hoogteverschillen een serieus gemis zou worden.
Ik snap ook echt niet waarom dat eruit moest.
Bicycle, bicycle, bicycle
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

+1
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

+1
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het is wat het is. Het oude stuk is eruit en komt niet meer terug.
De charme van de route is weg.
Het is nu een beetje een bij elkaar geraapt "zooitje" geworden.

Overigens heeft de nieuwe route ook vele nieuwe liefhebbers gekregen.

Van de zomer heb ik nog een paar keer de oude route gereden dus wanneer je dat doordeweeks doet lijkt me er weinig aan de hand. Je loopt alleen het risico op een bekeuring.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Inderdaad erg jammer dat er een stuk Zuid is uitgehaald. Toch vind ik het ook best weer een mooie route geworden, fiets er graag. Route is volgens mij ook nog niet helemaal klaar, oa de het stukje rode route vanaf het bezoekerscentrum wordt nu ook een lus die weer aansluit aan de groene route.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Wat is nu eigenlijk precies de reden dat dat mooie deel eruit is gehaald?
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Recreatiegroepen scheiden. Terwijl je daar nu net weinig last had van wandelaars. Echter, de snelheid lag daar behoorlijk hoog in de afdalingen. Kom je daar een wandelaar tegen is het goed raak. Maar voor zover ik weet is daar nooit wat gebeurd.
Ik ga vooral die smerige wortelklim missen, en ccw dus de afdaling. Plus de supersnelle geulafdalingen, en die klimmen die écht pijn doen. Het is wat ‘t is, ik ben er dit jaar ook nog niet geweest. Dat zegt voldoende.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Dan kunnen de wandelaars toch ook gewoon een andere route krijgen?
Typisch gevalletje ‘de mountainbiker moet maar weg, de donateurs zijn wandelaars”.
Ik ben er ook nog niet geweest, kan de motivatie niet opbrengen. Heen en weer stukjes, geen lopend geheel, leuke stukken eruit..... zal ongetwijfeld nog wel een leuke middag opleveren, maar moet eens zin maken.
Bicycle, bicycle, bicycle
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op zich valt er nog best een leuk rondje van te maken.
Zit nog wel een redelijk stukje in van het zuidelijk gedeelte als je rood volgt.
Maar ik mis ook een paar leuke stukken in het Oostelijk gedeelte.
De klim van de Lange Juffer bijvoorbeeld en het stukje hele mooie natuur wat daarna kwam.

Hiervoor in de plaats is de plaggentrail gekomen maar die loopt volgens mij nog steeds niet zo lekker.
Las wel ergens dat die opnieuw gevlakt zou gaan worden.

Wat mij betreft hebben wandelaars een heleboel ruimte en zaten we elkaar echt niet in de weg op het oude gedeelte, dit waren namelijk allemaal brede paden.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Vandaag samen met GSAP deze route + rode stukken gefietst, iets van 56,3 km. Gestart bij buitenplaats Beekhuizen waarna ik al snel de voeten even aan de grond moest zetten in die klim met switchbacks, waarna een heel leuk stuk volgde totdat we de groene route konden oppikken. De eerste helft van de rit , tegen de klok in gefietst, was sowieso wel de meest uitdagende. Daarna regelmatig brede paden, die inderdaad weinig met mountainbiken te maken hebben maar me toch wel flink wat kracht kostten door het altijd glooiende karakter en de tegenwind op open stukken.

Het tweerichting gebeuren zorgt ervoor dat je zeker op de singletracks goed moet opletten ( en hopen dat er geen verborgen obstakel langs het pad is als je opzij moet ).

Samengevat vond ik het zeker de moeite waard en voor iemand die normaal 1 x in de week iets van 35 - 40 km fietst met de helft van de hoogtemeters toch een conditioneel pittige tocht.

edit: volgens strava net geen 700 hm gehaald t.o.v de 900+ die op de site van veluwezoom
genoemd worden? Wijkt strava zover af?
Plaats reactie