Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Giant-E schreef: di 11 februari 2020, 18:43 Zwijnenpoel? Is dat onderaan een steile wortelklim?
Nee das een andere poel, daar mag je officieel niet meer komen.
Was er laatst en dat steile wortel klimmetje blijft erg leuk :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Giant-E schreef: di 11 februari 2020, 17:36
Goed initiatief, beter laat dan nooit. :-q

Het is wel te hopen dat de vaste rijders (locals) zich nu aanmelden.
En NM: Doe wat met de opbouwende "kritiek", ook hier al eerder zeer uitgebreid gepost.
We werken al bijna 2 jaar met een groeiende groep vrijwilligers/locals/vaste rijders. Dus in die zin niks nieuws, maar we doen nog een oproep omdat er zat werk ligt.

NM neemt de feedback mee maar bepaalde delen zijn en blijven dicht. Dus ‘we’ proberen vooral de stukken waar mogelijkheden zijn mooi in te vullen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke, duidelijk. En succes daarmee. :-q

Belangrijkste tip: Maak een veelzijdige XC hoofdroute met meerdere eenrichting technische lussen, liefst met veel hoogtemeters. Dan kan 't zeker nog wat worden, ondanks de pijn van het schrappen van de mooiste km's.

Zo jammer dat 't voor mij aan de andere kant van het land is.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Er is een kleine omleiding rond de parkeerplaats bovenaan de Posbank, NM gaat daar aan het werk. Je rijdt een klein stukje over de Beekhuizenseweg en het fietspad langs het beeld van Beatrix/Paviljoen ipv de trail die direct achter de P loopt.
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Gisteren was ook de Granny Trail afgesloten.. ik gok vanwege de ontzettende modderpoel die het aan het worden was. Wel jammer dat dit dan weer niet gecommuniceerd is.
______Honzo ______ Jake______ Unit
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Was snel besloten gisterochtend idd vanwege de slechte staat maar ook omdat er een team aan het werk was.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

FracKture schreef: zo 8 maart 2020, 08:23Gisteren was ook de Granny Trail afgesloten.. ik gok vanwege de ontzettende modderpoel die het aan het worden was. Wel jammer dat dit dan weer niet gecommuniceerd is.
Had je een aangetekende brief verwacht? Kom op zeg,, niet elke (tijdelijke) afsluiting van een stukje hoeft overla bekend gemaakt te worden. Waar moet het dan allemaal komen te staan om iedereen te bereiken?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

FracKture schreef: zo 8 maart 2020, 08:23 Gisteren was ook de Granny Trail afgesloten..
Dat hoorden wij ook van de deelnemers van de eerste editie van GravelMania, maar er stond netjes een omleiding aangegeven, dus verder geen probleem
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

Fred (mtb-sport) schreef: zo 8 maart 2020, 15:19
FracKture schreef: zo 8 maart 2020, 08:23Gisteren was ook de Granny Trail afgesloten.. ik gok vanwege de ontzettende modderpoel die het aan het worden was. Wel jammer dat dit dan weer niet gecommuniceerd is.
Had je een aangetekende brief verwacht? Kom op zeg,, niet elke (tijdelijke) afsluiting van een stukje hoeft overla bekend gemaakt te worden. Waar moet het dan allemaal komen te staan om iedereen te bereiken?

Rustig aan he. Maar als er voor deze route speciaal een website is met nieuws-sectie, en een facebook-groep, is het toch een kleine moeite om juist dit soort updates te delen. Dit verbaasde me vooral omdat de (kleine) omleiding bij het Paviljoen juist wel zo helder werd gecommuniceerd, en bij het afsluiten van een complete lus niet. Maar goed, zo ad-hoc geloof ik ook dat men liever aan het werk ging, dan zich met de media bezig te houden.
______Honzo ______ Jake______ Unit
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Rustig? Tuurlijk. :-q Ik ben de rust zelfe :wink:
Bekijk mijn reactie ook beetje met knipoog . Wat ik probeer(de) aan te geven is dat je nooit iedereen kan bereiken. Niks meer of minder.
Verder kan je dan een stukje niet rijden, so what. Pak je de ronde nog een keer en heb je een voldaan gevoel.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
FracKture
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 22 februari 2012, 01:10

top!

En we worden weer op ons wenken bediend; zie dit bericht op Facebook:

"Omleiding!

Het team is momenteel druk bezig aan de nieuwe lus op de Schietberg en ook de kids 'Oerrr' route begint vorm te krijgen. Hierdoor is er minder mankracht beschikbaar voor onderhoud en afwatering.

Vanwege de vele neerslag hebben we daarom moeten besluiten de Granny-trail (de dubbele singletrack net na Buitenplaats Beekhuizen richting Rozendaalse Zand/brandtoren) af te sluiten. De afwatering is hier nog niet voldoende in orde, nu doorrijden betekent dat het vele handwerk van de vrijwilligers wordt vernield.
Er is een omleiding aangegeven over het fietspad!

NB dit is de eerste keer dat wij om #trailrespect vragen. Waar voorheen de route op veel plaatsen onbegaanbaar werd na regen, willen we dit nu in ieder geval op de aangelegde delen voorkomen. Er zijn nog steeds veel natte plekken op de route, maar we willen dit kwetsbare pad ontzien.

NB de omleiding langs het paviljoen is weer opgeheven"
______Honzo ______ Jake______ Unit
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een nieuwe lus op de Schietberg, benieuwd wat ik me daarbij voor moet stellen.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Vandeweek kwamen we een enthousiaste vrijwilliger of boswachter tegen die in de weer was met een hark om die &^%$$*^%$%*$&-microhobbels uit het tracé te harken. Goed bezig!

Er zijn vast mensen die beweren dat hobbelen bij mountainbiken hoort. Dit hobbelen is echter het resultaat van een niet geheel bekwame kraanmachinist die nog geen halve meter vlak kan trekken :-{ Dit is gewoon echt niet grappig hoe het er her en der bij ligt..

Daarnaast maak ik me wat zorgen over de wijze waarop nu "tracéverbetering" wordt uitgevoerd. enerzijds wordt er nu een pittig cunet uitgegraven tot her en der op de minder samenhangende ondergrond. Dat wordt natuurlijk een drama in de zomer: mul, mul en nog eens mul.

Daarnaast snap ik dat je wat verkanting wilt aanbrengen in de breedterichting om het afwateren wat te verbeteren, maar zoals het hier en daar nu ligt is wel enorme overkill.

Waar veel nieuwe stukken mij eerst overkwamen als charmant, is dat met de laatste activiteiten een beetje teniet gedaan. Het zal allemaal wel weer slijten en wennen, maar toch, hou een beetje oog voor de esthetiek, het oog en de beleving willen ook wat :)

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

shiverer schreef: vr 20 maart 2020, 10:39...Er zijn vast mensen die beweren dat hobbelen bij mountainbiken hoort. Dit hobbelen is echter het resultaat van een niet geheel bekwame kraanmachinist die nog geen halve meter vlak kan trekken :-{ Dit is gewoon echt niet grappig hoe het er her en der bij ligt..

Daarnaast maak ik me wat zorgen over de wijze waarop nu "tracéverbetering" wordt uitgevoerd. enerzijds wordt er nu een pittig cunet uitgegraven tot her en der op de minder samenhangende ondergrond. Dat wordt natuurlijk een drama in de zomer: mul, mul en nog eens mul.

Daarnaast snap ik dat je wat verkanting wilt aanbrengen in de breedterichting om het afwateren wat te verbeteren, maar zoals het hier en daar nu ligt is wel enorme overkill...
Oh, ik dacht dat dat de bedding was voor de rockgarden die we gaan krijgen... :winkie:

Maar serieus, ik had laatst al een mailtje naar NM gestuurd met het verzoek of ze het nieuwe tracé eerst berijdbaar (mea culpa) willen maken voordat ze boetes uit gaan delen.

(En mocht je nog een kunstgebit vinden, dan istie van mij :wink: )
Laatst gewijzigd door Nespresso op vr 20 maart 2020, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nespresso schreef: vr 20 maart 2020, 17:26Maar serieus, ik had laatst al een mailtje naar NM gestuurd met het verzoek of ze het nieuwe tracé eerst bereidbaar willen maken voordat ze boetes uit gaan delen
En het antwoord?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie