Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
VaeleOuwe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 21 juni 2020, 12:49

MTBSjoerd schreef: di 5 juli 2022, 15:02 De complete blauwe route op video:
https://www.youtube.com/watch?v=TDcqBawP9tw
met aanrijroute naar de brandtoren
Gave video! Zeker nu ik een tijdje uit de running ben is het leuk om de route op deze manier te kunnen zien. Bedankt voor het delen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Gisteren de zuidelijke delen van de route weer eens gereden, lag er ondanks de droogte eigenlijk nog best goed bij. :D

Dacht doe eens gek (was op de gravelbike) pak de niner trail ook mee. Dat ging verrassend goed, 1x afgestapt, halverwege waar je die wortels hebt met veel verval en dan gelijk weer naar links stuurt, dat vond ik iets te tricky. De rest met beleid prima te doen. :-)
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

VaeleOuwe schreef: zo 17 juli 2022, 09:24
MTBSjoerd schreef: di 5 juli 2022, 15:02 De complete blauwe route op video:
https://www.youtube.com/watch?v=TDcqBawP9tw
met aanrijroute naar de brandtoren
Gave video! Zeker nu ik een tijdje uit de running ben is het leuk om de route op deze manier te kunnen zien. Bedankt voor het delen.
Leuk om te horen :-q
Mijn doel is om zoveel mogelijk routes op m'n kanaal te zetten als een soort catalogus 8)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Marcel964 schreef: zo 17 juli 2022, 14:26 Gisteren de zuidelijke delen van de route weer eens gereden, lag er ondanks de droogte eigenlijk nog best goed bij. :D

Dacht doe eens gek (was op de gravelbike) pak de niner trail ook mee. Dat ging verrassend goed, 1x afgestapt, halverwege waar je die wortels hebt met veel verval en dan gelijk weer naar links stuurt, dat vond ik iets te tricky. De rest met beleid prima te doen. :-)
maar is het ook leuk? ;) ik probeerde laatste een drop maar het zadel zit wel echt flink in de weg. Kan me voorstellen dat het houten bruggetje op de niner met die drop op het einde ook wel lastig kan zijn
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Bram87 schreef: ma 18 juli 2022, 14:24
maar is het ook leuk? ;) ik probeerde laatste een drop maar het zadel zit wel echt flink in de weg. Kan me voorstellen dat het houten bruggetje op de niner met die drop op het einde ook wel lastig kan zijn
Korte antwoord: JA. :)

Langer antwoord: ik ken de route heel goed, heb hem vaak met de MTB gedaan. Dan kan je die op een gegeven moment wel dromen en is de uitdaging er wel een beetje af. Dit gaf weer een nieuwe dimensie en vroeg om een hele andere manier van rijden (andere lijnen, meer anticiperen), daardoor is het weer uitdagend. En inderdaad dat houtenbruggetje is dan weer spannend, maar omdat ik hem vaak heb gedaan, weet je dat er houten balkjes achter liggen en kan je hem 'rollen'. Dat is volgens mij ook de crux, op bekende Nederlandse trails is het leuk om het met een gravel-bike te proberen. Op onbekend terrein of meer uitdagend dan hier in NL, neem ik liever de MTB.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik schiet ook regelmatig een singletrack op en ga dan snel proberen dezelfde features en sprongen te rijden als op de MTB maar ik vind het geen pretje. Maar ik rij op een 150/140mm trail fully en dan is het verschil met een gravelbike wel groot. Zelfs de Mayor Flower skip ik tegenwoordig op de gravelaar, vind dat geklapper en gehobbel niet fijn.

Laatst ook de trap buiten bij Arnhem CS gereden op de gravelbike en heb met tranen in mn ogen mn weg vervolgd omdat het zadel op een vrij gevoelige plek klapte terwijl ik er achter hing :oops: op de trailbike rij je dat allemaal zonder na te denken
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ik rijd met de gravelbike bij voorkeur ook over meer 'aangeharkte' paden dan op single trails. Mijn 120/120 MTB strijkt inderdaad echter alles glad dus af en toe een stukje single track met de gravel is leuk, maar dan wel voor de variatie of uitdaging. Omgekeerd (met de MTB over rechttoe rechtaan paden) vind ik snel saai worden. Kortom variatie en jezelf af en toe beetje uitdagen is het mooist :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ondergetekende reisde weer eens af naar Terlet vandaag en weldra, voor de 3e keer dat ik daar kom (zo vaak kom ik er niet) is er een toertocht (iets met gravel) en stond de hele parkeerplaats weer eens vol.

Gelukkig ging er net iemand weg.
De graveltochten zijn booming, valt leuk geld aan te verdienen denk.
Vind de route er niet spectaculair uitzien, maar leuk genoeg voor de masse..

Route Rheden ligt er lekker bij, heerlijk rustig en prima ondergrond.
Vanaf Coldenhove tot aan de zandbak bij de Ramenberg nog een eMTBer in mijn wiel, gelukkig kon ik hem op achterstand houden door boven de 25km/u te blijven fietsen, goed voor het moraal :winkie:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Zojuist terug van een rondje over de Loenermark, blauwe route gevolgd.
Viel mij op dat er toch een hoop mensen op mountainbikes de groene (gravel) route fietsten.
Ben even illegaal via een brandgang met de kortste route naar de Thermiekbel gereden, want ik had mij verkeken op de warmte en maar één bidon meegenomen. Vandaag plek zat! :p
Aan het einde van de Lange Juffer wilde ik het poortje door en de singletrack weer op, stonden er twee heren van Natuurmonumenten voor mijn neus. Of ik mijn vignet even wilde laten zien. Ik kon dat, de man na mij niet, en vervolgens kwamen er twee gasten aan die door hadden dat er gecontroleerd werd en die gingen er vandoor.... de heren waren heel schappelijke en lieten die man die na mij kwam gewoon een vignet bij hem kopen.
Singletracks lagen er over het algemeen goed bij, beetje mul hier en daar, maar nog niet heel extreem
Laatst gewijzigd door Freekenstein op zo 24 juli 2022, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Freekenstein schreef: zo 24 juli 2022, 15:18
Viel mij op dat er toch een hoop mensen op mountainbikes de groene (gravel) route fietsten.
Doe ik ook regelmatig, verandering van spijs doet eten :-D
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Snap ik wel, als local zo af en toe wat rechte gravelpaden opzoeken voor een rustig duurritje.
Maar de mtb-route (blauw) is natuurlijk veel leuker, Met rood als heerlijke toetjes.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik ben hier maar 2 á 3 weken per jaar, waar ik niet elke dag kan/mag rijden dus ik moet de mooiste stukken pakken.
Vandaag het tweede rondje (afgelopen donderdag een rondje Plaghak ivm regen) over de Loenermark om rustig te beginnen. Daarnaast doe ik alles op een starre singlespeed, dus het is af en toe even doorpoten :-{
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De Rozenbos wortelafdaling lijkt mij ook niet echt geschikt voor beginnende gravelaars, wel apart dat ze dat in de "gravel" route hebben opgenomen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Leest er ook iemand van de trailcrew mee hier? Op de singletrack "naar de Plaghak" ligt er een boom over de singletrack
Laatst gewijzigd door Freekenstein op do 28 juli 2022, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gewoon zelf de handen uit de mouwen steken :D
Ik heb tijdens mijn ronde laatst ook een aantal flinke takken aan de kant gesleurd.
Ik weet alleen niet of je zomaar met aan zaag aan de gang mag, anders zou je zo'n opvouwbare kapzaag kunnen meenemen :wink:
Plaats reactie