Deze local heeft vanmiddag eens geprobeerd met de ogen van een ‘toerist’ te rijden. Voor de puriteinen onder ons, heb de gravelbike gebruikt op de blauwe route
Wat valt op:
- de granny trail afrijden en dan via het lange fietspad terug moeten met maar 1 paaltje, kan me voorstellen dat je gaat twijfelen
Oplossing: maak de granny weer 2 richtingen, dat klinkt spannender dan het is. De granny is grotendeels 2 tracks, bovenaan zou je dan weer klein stukje 2 richtingen hebben, maar dat is vrij vlak. Met een duidelijk bord is dat geen probleem. Vanaf het punt waar ie lekker naar beneden gaat is het 2 sporen. Onderaan bij de drop een chickenlane maken en dan de switchbacks als opgaande lijn gebruiken. Hoef je niet meer helemaal om te rijden en levert geen gevaar op. Bij de niner trail is er ook een stukje tweerichtingen en dat gaat ook goed.
- Dan kan je daarna ook dat stukje zand-weg richting teerose 2 richtingen maken, is breed en overzichtelijk
- teerose laten zoals het is, dus kom je uit dat stukje zand, dan via asfalt naar begin van teerose of daar de blauwe route oppikken. Is maar klein stukje asfalt
- de verwarring waar Kermit het over heeft bij mayflower komt denk ik doordat je er op rijdt er een blauw mtb bordje staat. Als je dan halverwege bent is de blauwe route naar rechts, je kan echter ook rechtdoor, die staat op dezelfde plek gepijld ook met een zelfde soort blauw bordje alleen dan is het eentje waarbij het driehoekje ‘wit’/open’ is. Maar je moet goed kijken om te zien dat het net anders is.
- die verwarring komt vaker voor, want ik kwam ook blauwe bordjes tegen waar bij één van de rondjes ‘wit/open’ is. Die wijst dan een andere richting aan dan het ‘dichte’ blauwe bordje.
-als je dan ook nog bijna gelijktijdig rood tegen komt of als je zo’n open blauw bordje hebt gevolgd en dan een groen dicht bordje ziet dan snap ik de verwarring wel
-als local heb ik het gebied in mijn hoofd en kan ik zonder veel na te denken weer ‘terug springen’ naar de de echte blauwe, maar als toerist snap ik dat je dan in verwarring raakt of gaat stoppen en je telefoon erbij pakt en met ‘Maps’ gaat kijken waar je ongeveer bent.
- ben ook van mening als er een route gepijld is dat je die dan zonder Gpx moet kunnen volgen.
- kortom de basis is er echt wel, denk alleen dat de route bouwers, gewoon eens een paar mensen mee laten fietsen (aantal keer verschillende mensen ) zonder enige kennis en dan de ‘verwarrende’ punten waar mensen twijfelen of de mist in gaan net ff tandje duidelijk maken.