Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Wij (Randstad) starten altijd vanuit Terlet. Parkeren bij de carpool Postillion scheelt weer tijd, en direct ‘t bos in is ook wel lekker.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

hanjovdberg schreef: di 29 november 2022, 20:08
MarkMeisner schreef: di 29 november 2022, 16:57 Ik vond dit de handigste connectie: https://www.strava.com/activities/5455815532
Die ken ik maar is wat saai. Als je daar waar je rechtdoor via het fietspad op de Koningsheide even links gaat en in het bochtje bij het bankje rechts gaat kom je op een heel mooi stukje waar je precies uitkomt bij de Koningsweg en dan kun je nog een stukje onverhard tot precies de oversteek van de op/afrit van de a50. Dat paadje is een supergave natuurlijke singletrack.
Volgens mij heb ik die hier gereden, kan dat kloppen? https://www.strava.com/activities/6594896144
Bram87 schreef: di 29 november 2022, 21:13 Zal binnenkort kijken of ik een mooie aanrijdroute kan rijden en dan linken hier.
Graag, ben daar wel benieuwd naar!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MarkMeisner schreef: di 29 november 2022, 21:30
hanjovdberg schreef: di 29 november 2022, 20:08

Die ken ik maar is wat saai. Als je daar waar je rechtdoor via het fietspad op de Koningsheide even links gaat en in het bochtje bij het bankje rechts gaat kom je op een heel mooi stukje waar je precies uitkomt bij de Koningsweg en dan kun je nog een stukje onverhard tot precies de oversteek van de op/afrit van de a50. Dat paadje is een supergave natuurlijke singletrack.
Volgens mij heb ik die hier gereden, kan dat kloppen? https://www.strava.com/activities/6594896144
Bram87 schreef: di 29 november 2022, 21:13 Zal binnenkort kijken of ik een mooie aanrijdroute kan rijden en dan linken hier.
Graag, ben daar wel benieuwd naar!
Ik bedoel net nog een paadje hoger op de kaart. (Dat witte blokjespad tussen de 2 50m lijnen in). Maar in principe reed jij aan de andere kant van een soort meander en misschien ligt daar wel net zo'n leuk pad :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

emeel schreef: wo 30 november 2022, 11:12 Deze
Koningsheide singletrack
https://www.komoot.nl/highlight/1090330?ref=ahd
Yep :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag weer eens een ouderwets rondje Rheden gereden, goede omstandigheden, alles droog.

Wat me op viel was dat de steile stenen klim van de Parkweg tegenwoordig helemaal geasfalteerd is, wat is daar de bedoeling van?
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Teststrook om straks de route jaarrond berijdbaar te houden. Geen droogte of water perikelen meer :bier:
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Rayb81 schreef: za 3 december 2022, 21:10 Vandaag weer eens een ouderwets rondje Rheden gereden, goede omstandigheden, alles droog.

Wat me op viel was dat de steile stenen klim van de Parkweg tegenwoordig helemaal geasfalteerd is, wat is daar de bedoeling van?
Ja, dat is flink balen. Is volgens mij gedaan om het huis aan het einde van die weg beter bereikbaar te maken. Het was zo'n mooie straffe klim :cry:

Vandaag kleine 70km en ruim 1000hn gemaakt. Vanuit Eerbeek de groene route naar de Granny gepakt inclusief de Fortune Cookie en Shooting Mountain. Vanuit het lusje Granny via de Emmapiramide de blauwe route terug gepakt en weer de Shooting Mountain en Fortune gereden richting de Plaggenlus en die 1.5x gepakt om ook de Naturetrail te rijden

Totaal 68km en 1076 hoogtemeters met de temperatuur rond het vriespunt :-q https://strava.app.link/Skalbcyiuvb
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Mooi rondje voor als de thermometer boven de 10 graden uitkomt.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Heb de route even van je Strava afgeplukt. Ga hem ergens volgend jaar een keer proberen ;)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Pinonoir schreef: zo 4 december 2022, 17:57 Mooi rondje voor als de thermometer boven de 10 graden uitkomt.
Maak daar maar 15 graden van. :lol:
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hahaha. Moet zeggen dat het me alleszins meeviel. Lange bib met short erover en tshirt met jasje was voldoende samen met de herfst handschoenen. Je rijdt jezelf wel warm.

Ik heb meer moeite met de zomer :roll:
Gebruikersavatar
Neil CB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 juli 2004, 11:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Ik en twee fietsmaten hebben het plan om eind april met z'n drieën een weekendje te pakken om de routes eens goed te gaan verkennen.
Uiteraard hoort daar een mooi verblijf bij. Voorkeur hebben we voor een blokhut achtige locatie op een camping bijvoorbeeld, waar de bikes lekker binnen kunnen staan en waar we zelf ook kunnen koken ect. Qua locatie zou thv Loenen bijvoorbeeld wel een mooie optie zijn zodat we ergens in het midden zitten van de Apeldoorn en Rheden.

Aangezien ik vast niet de eerste ben hier die met een dergelijke planningstaak is opgezadeld, kan ik vast wel putten uit de ervaringen van een aantal forum leden. Wie heeft er leuke biker ervaringen en tips voor overnachtingslocaties in de regio.

Onze dank is groot :-q
Pinonoir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: vr 20 februari 2009, 21:25

Grotere kans op onderdak in Hoenderloo
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Zonder twijfel: Buitenplaats Beekhuizen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie