Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

fl-wappie schreef: ma 27 september 2021, 19:33 Mag ik zeggen dat ik hier als "local" een beetje moeite mee heb om alle vrije gebieden zo open te delen met iedereen. Als je geïnteresseerd bent kun je met een beetje onderzoek al heel veel gpx bestanden dan wel strava profielen met routes / tochten vinden. Als we dan ook nog actief de vrije gebieden gaan promoten is het wachten totdat deze verboden toegang worden.
Maar natuurlijk mag dat.
We leven uiteindelijk in een vrij land waar ons geleerd is met respect met elkaar en onze omgeving om te gaan toch?
Daarnaast hebben we ambtenaren en overheid die doen wat hen goeddunkt, daar hebben we minder grip op helaas. Maar plezier en vrijheid zouden we niet moeten beperken tot de happy few vind ik, en dat is mijn persoonlijke mening.
Het is trouwens al langer bekend voor iedereen die de plannen van de provincies volgt dat die gebieden deels rustgebied gaan worden en dat er MTB trails doorheen gaan komen aan de randen.
Laatst gewijzigd door Ook Peter op wo 29 september 2021, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

fl-wappie schreef: ma 27 september 2021, 19:33 Mag ik zeggen dat ik hier als "local" een beetje moeite mee heb om alle vrije gebieden zo open te delen met iedereen. Als je geïnteresseerd bent kun je met een beetje onderzoek al heel veel gpx bestanden dan wel strava profielen met routes / tochten vinden. Als we dan ook nog actief de vrije gebieden gaan promoten is het wachten totdat deze verboden toegang worden.
Yup, ik begrijp je volledig :-q

Maar sommigen hier kunnen (of willen) het verschil niet zien tussen een local die op een rustig moment een gedoogd paadje in een rondje meeneemt of een groep gasten die zo'n paadje in een druk weekend met z'n allen gaat "shredden" liefst met camera erbij ook nog :bier:
Het argument is dan vaak "de regels zijn voor iedereen gelijk toch?" ....... bovenstaande mentaliteit is er mede de oorzaak van dat er straks nergens meer vrij gereden kan en mag worden en heel het land vol ligt met 2.0 knikkerbaantjes *amen*
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ook Peter schreef: ma 27 september 2021, 22:40 We leven uiteindelijk in een vrij land waar ons geleerd is met respect met elkaar en onze omgeving om te gaan toch?
Daarnaast hebben we ambtenaren en overheid die doen wat hen goeddunkt, daar hebben we minder grip op helaas. Maar plezier en vrijheid zouden we niet moeten beperken tot de happy few vind ik, en dat is mijn persoonlijke mening.
Iedereen z'n plezier/vrijheid mag in enige mate ingeperkt worden op het moment dat het inbreuk doet op iemand anders z'n plezier/vrijheid. Respect voor elkaar en omgeving hebben geldt ook voor de bijzondere situatie van anderen, en die mensen dat gunnen al moeten we zelf daarbij iets (een tof trailtje) links laten liggen. (Of het tenminste het intellect te hebben niet met de hele enduro bro crew te komen rijden om het vervolgens te delen en re-sharen op 100 verschillende accounts).
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Ik bedoel niet dat iedereen maar als een maloot daar moet gaan rijden waar t hem, haar of hen goeddunkt. En ik heb ook geen enkel begrip voor diegene die ergens een route pikt en zonder respect of begrip voor de omgeving overheen gaat.
Toch hoop ik dat met alle discussies die hier gevoerd zijn en worden dat zo iemand begrijpt hoe ie er mee om zou kunnen gaan en het benul heeft om dat te doen, dat zo ons imago goed doen.
Lekker fietsen!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ook Peter schreef: wo 29 september 2021, 18:42 Ik bedoel niet dat iedereen maar als een maloot daar moet gaan rijden waar t hem, haar of hen goeddunkt. En ik heb ook geen enkel begrip voor diegene die ergens een route pikt en zonder respect of begrip voor de omgeving overheen gaat.
Toch hoop ik dat met alle discussies die hier gevoerd zijn en worden dat zo iemand begrijpt hoe ie er mee om zou kunnen gaan en het benul heeft om dat te doen, dat zo ons imago goed doen.
Absoluut! Ik denk, helaas, wel dat de sterke nuance is dat de discussie hier op het forum een hoop lui voorbij gaat omdat ze of geen idee of juist compleet lak hebben, of het nou endurohipsters of overwinterende MAMILs betreft. Dit raakt de Veluwe des te meer omdat hier nog wat ruimte is/was om moeilijkere of makkelijkere paden zelf te zoeken.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Mee eens, en in mijn beleving is het al lang aan de gang. Ooit kon je nog direct met de motor/auto van Kootwijk naar Otterloo, dat is al weer even niet meer en het zal ook niet meer terugkomen ben ik van overtuigd.
Paardrijden en mountainbiken gaat hetzelfde overkomen vrees ik.
Lekker fietsen!
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ook Peter schreef: wo 29 september 2021, 23:36 Paardrijden en mountainbiken gaat hetzelfde overkomen vrees ik.
Daar lijkt het wel op, ja. Wat curieus is. Want die incidentele biker of ruiter die diep te percelen op de Veluwe in duikt zie je doorgaans alleen of met 1 a 2 anderen. Dat verjaagt geen wild, stampt nauwelijks kevers plat en sloopt de vegetatie niet. De Veluwe is volgebouwd met campings en vakantieparken en de nodige toegangswegen maar de 'natuur' lobby (om het te chargeren: NIMBY wandelclubs zoals elders hier besproken) richten zich vooral op het weg krijgen van die paar overige gebruikers. Geeft bij mij aan dat het vooral niet om de natuur gaat.

Wel jammer dan dat provincie en beheerders er deels in mee lijken te gaan (zoals de zoneringsplannen me nu uitgelegd zijn). Zaken als regelmatig wildrijden en allerlei illegale commerciële activiteiten versterken dan wel het "zie je wel?" effect van bikers. Gelukkig wordt er door IMBA-EU/NTFU hard teruggelobbyd, maar vraag me soms af of een meer direct aanval op deze onzin niet nodig is.
Stamppot with weaksauce!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En wat te denken van mensen met loslopende honden waar het niet mag.
Tijdje terug nog een loslopende hond achter een hert aan zien rennen in het bos bij de Woeste Hoeve :-{

Overigens zitten er naar mijn idee wel heel veel bungalow parken op de Veluwe.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Het groene hart is al dicht geslibd en deVeluwe gaat dezelfde kant op.
Kan je een mening over hebben maar veranderen doe je het niet.
Lekker fietsen!
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

On topic: hoe ligt de route erbij?
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Marcel964 schreef: vr 1 oktober 2021, 08:27 On topic: hoe ligt de route erbij?
Heerlijk! Vandaag zal er nog wel wat regen overheen komen als ik het weerbericht mag geloven, maar je kan lekker doorknallen. De mulle stukken beginnen zijn weer wat aangestampt, dus dat rijdt ook lekker door.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vanmiddag weer eens geweest. Lag er top bij. Plaghak, granny niner, mayflower en wat eigen variatie gedaan. Die drop op de niner, waar ze nu een diepere kuil achter hebben gegraven snap ik niet helemaal. Prima dropje gedaan daar niet van, maar lijkt me voor de ongeoefende rijder of als je het niet verwacht toch ff schrikken, zit nu beetje voor mijn gevoel kuil achter die onnatuurlijk aanvoelt. De oude variant voelde natuurlijker. Verder heerlijk gebiked :D
Gebruikersavatar
Ik denk dus ik fiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 23:10
Mijn mountainbike: Orbea Laufey

Vandaag weer heerlijk gereden (mijn thuisgebied, elke keer weer genieten van de mooie omgeving, fijne trails en vele variatiemogelijkheden). Lag er allemaal geweldig bij. Dank aan de crew!

Bovenaan de Niner Shooting Mountain een zwarte softshelljas gevonden. Die hangt nu aan een boom naast de picknicktafel met prachtig uitzicht over het Herikhuizerveld. Misschien kan hij op deze manier weer thuis komen...
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Vandaag voor het eerst sinds 2017 weer eens op de Posbank gereden (in de druilerige miezer, maar daar kan de route niets aan doen). Ik moet zeggen dat ik het oostelijke deel van de oude route met de mooie hoogteverschillen wel mistte maar de route die er voor terug gekomen is mag er zeker ook zijn. De blauwe route gevolgd en de rode lusjes even gelaten voor wat ze waren (zit net terug op de bike na een open beenbreuk waaraan 2 geopereerd is dus nog even wat onzeker, zeker in de regen). Wel een paar van de rode lusjes bekeken, die zien er super leuk uit. Die ga ik eens proberen als ik helemaal genezen ben. Verder was het door het druiligere prutweer vanochtend vroeg lekker rustig op de route, had heel de Veluwezoom voor mijzelf leek het wel, heerlijk. Paar varkens op de trail tegengekomen, maar die waren niet echt van mijn gestuntel onder de indruk dus gingen ook niet echt aan de kant. Super om die beesten zo dicht bij en onverstoord te zien. Dat kom ik in "mijn" West-Brabantse niet tegen.

De mountainbike route Posbank/Rheden blijft ook na de veranderingen een prachtige route om te rijden, anders maar nog wel prachtig. Mijn voorkeur gaat nog steeds wel naar de oude meer natuurlijke route uit, ik hou niet zo van dat aangelegde, maar verder wel heerlijk rijden!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier ook maar even plaatsen, hoe meer ondertekeningen hoe beter.
awinkel schreef: do 21 oktober 2021, 13:01 Als je nog een beetje wilt kunnen blijven mountainbiken op de Veluwe, dan is het wel handig om deze petitie te ondertekenen: https://veluwenietopslot.petities.nl/
Plaats reactie