Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Noin schreef: zo 27 juni 2021, 21:33
Nespresso schreef: zo 27 juni 2021, 21:22

Ongetwijfeld. Maar goed, ik was niet helemaal scherp vandaag, maar die qualifier ging gewoon prima. Vervolgens zet je aan, net een te licht verzet en hoppa... Als ik meer vaart had gehad dan was het gewoon goed gegaan. Dus wat meer meters naar die drop aub.(Ik heb ‘m al een paar keer eerder gereden, en allemaal OK.)
Je geeft zelf al aan dat je een fout maakte (door in een te licht verzet te rijden). Dan zie ik niet in waarom de trail aangepast zou moeten worden......
Gelukkig heb je een duiveltje als avatar :-q

Maar het wordt er onnodig lastiger door gemaakt. En ik ben niet de enige die dat beaamt.
carbon bike, titanium collarbone...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Terugkerende discussie waarvan beide kampen legitieme redenen hebben.

Persoonlijk zou ik liever wat drops zien op minder steile stukken om veilig en overzichtelijk te kunnen oefenen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Als je die qualifers niet goed kan nemen, dan sla je die drops toch gewoon over, je kan er om heen. Of je neemt de laagste.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nespresso schreef: zo 27 juni 2021, 21:22
Dutch schreef: zo 27 juni 2021, 21:14 Nu volgen vele bijdehante opmerkingen :lol:

Geintje :-q
Ongetwijfeld. Maar goed, ik was niet helemaal scherp vandaag, maar die qualifier ging gewoon prima. Vervolgens zet je aan, net een te licht verzet en hoppa... Als ik meer vaart had gehad dan was het gewoon goed gegaan. Dus wat meer meters naar die drop aub.(Ik heb ‘m al een paar keer eerder gereden, en allemaal OK.)
hoezo 'zet je aan' na de qualifier? Je komt aanrollen, hopt over de qualifier, en rolt door. Dan zijn er twee opties:
1. Je gaat te zacht. Rol dan lekker door, over het schuine deel omlaag
2. Je hebt netjes je snelheid vast gehouden (of maakt wat meer snelheid omdat de qualifier iets omlaag gaat: je hebt zo voldoende snelheid en pak je wat airtime.
Maar ga niet stilstaan op de qualifier en daarna aanzetten! Je raakt uit balans, je maakt (per ongeluk???) een wheelie, enz. Daarom liggen de qualifiers er juist, om de mensen te filteren die geen snelheid vast kunnen houden over de qualifier. Die moeten de drop ook niet gaan nemen.

Maargoed, er is al veel over gezegd en ook NM krijgt de signalen over de drops binnen. En wat doen zij dan...raad maar...
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Goed, dan zal het toch aan mijn skills voor die qualifier liggen: ik krijg het niet voor elkaar om met een gewenste snelheid een bocht naar links te maken en vervolgens door te rollen over die qualifier. Dus ja: ik sta zo goed als stil om over die qualifier te komen (voetjes blijven netjes op de pedalen, dat dan weer wel) en dus wil ik wat meer snelheid hebben dan alleen maar vanuit 1km/u laten rollen van qualifier naar afsprong van de drop.

Die houten drop die je eerder tegenkomt daar vlieg je gewoon overheen, en die ene drop helemaal links zonder qualifier is natuurlijk ook geen probleem.

Ik zal de volgende keer eerst eens een tijdje naar de skillmasters kijken :wink:

(die onbedoelde "wheelie" was trouwens na het landen na de drop hè)
Marcel964 schreef: zo 27 juni 2021, 22:27 Als je die qualifers niet goed kan nemen, dan sla je die drops toch gewoon over, je kan er om heen. Of je neemt de laagste.
Mja, maar je wilt natuurlijk ook door te doen steeds wat beter te worden.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hoe liggen de qualifiers er eigenlijk bij Niner bij? Kan het me van de laatste keer niet meer herinneren.

Staan die haak op de normale route of kun je met een kort aanloopje over de qualifier heen zoals op het einde van de Granny? Die is stapvoets lastig, maar met een flauw bocht van boven zodat je er met een klein vaartje overheen hopt is het prima te doen. Is deze ruimte er ook op de Niner?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Was het stuk tussen de A12, A50 en de N311 (dus eigenlijk het stuk rechts naast de Kazerne) eigenlijk vrij rijden of is dat nooit geweest?

Ik vond dat altijd een heerlijk stil gebied als ik weer eens van de route Oosterbeek naar de Koningsweg reed voor de Posbank route.
Mooie lange rustige paden, goed voor de geestelijke gesteldheid :wink:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: ma 28 juni 2021, 15:36 Hoe liggen de qualifiers er eigenlijk bij Niner bij? Kan het me van de laatste keer niet meer herinneren.

Staan die haak op de normale route of kun je met een kort aanloopje over de qualifier heen zoals op het einde van de Granny? Die is stapvoets lastig, maar met een flauw bocht van boven zodat je er met een klein vaartje overheen hopt is het prima te doen. Is deze ruimte er ook op de Niner?
Redelijk haaks maar je kunt wel enigszins door. NB op de Granny is het ook niet de bedoeling om een wijde bocht te nemen. Helaas worden de stammen die de breedte van de track moeten beperken steeds weggehaald door mensen die met een aanloop over de quali willen.
Maar bij de Granny ligt de quali wel wat verder van de drop af en loopt het wat steiler af dus als je vanuit stilstand over de quali hopt maak je daarna alsnog voldoende snelheid
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Rayb81 schreef: ma 28 juni 2021, 20:43 Was het stuk tussen de A12, A50 en de N311 (dus eigenlijk het stuk rechts naast de Kazerne) eigenlijk vrij rijden of is dat nooit geweest?

Ik vond dat altijd een heerlijk stil gebied als ik weer eens van de route Oosterbeek naar de Koningsweg reed voor de Posbank route.
Mooie lange rustige paden, goed voor de geestelijke gesteldheid :wink:
Daar ligt nu een deel v.d. route Schaarsbergen...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bram87 schreef: ma 28 juni 2021, 21:35
MarkMeisner schreef: ma 28 juni 2021, 15:36 Hoe liggen de qualifiers er eigenlijk bij Niner bij? Kan het me van de laatste keer niet meer herinneren.

Staan die haak op de normale route of kun je met een kort aanloopje over de qualifier heen zoals op het einde van de Granny? Die is stapvoets lastig, maar met een flauw bocht van boven zodat je er met een klein vaartje overheen hopt is het prima te doen. Is deze ruimte er ook op de Niner?
Redelijk haaks maar je kunt wel enigszins door. NB op de Granny is het ook niet de bedoeling om een wijde bocht te nemen. Helaas worden de stammen die de breedte van de track moeten beperken steeds weggehaald door mensen die met een aanloop over de quali willen.
Maar bij de Granny ligt de quali wel wat verder van de drop af en loopt het wat steiler af dus als je vanuit stilstand over de quali hopt maak je daarna alsnog voldoende snelheid
Maar harder is leuker van de drop af :D Die balken lagen er niet toen ik er laatst was. Moet er binnenkort maar weer eens gaan kijken.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nespresso schreef: ma 28 juni 2021, 14:01 Goed, dan zal het toch aan mijn skills voor die qualifier liggen: ik krijg het niet voor elkaar om met een gewenste snelheid een bocht naar links te maken en vervolgens door te rollen over die qualifier. Dus ja: ik sta zo goed als stil om over die qualifier te komen (voetjes blijven netjes op de pedalen, dat dan weer wel) en dus wil ik wat meer snelheid hebben dan alleen maar vanuit 1km/u laten rollen van qualifier naar afsprong van de drop.

Die houten drop die je eerder tegenkomt daar vlieg je gewoon overheen, en die ene drop helemaal links zonder qualifier is natuurlijk ook geen probleem.

Ik zal de volgende keer eerst eens een tijdje naar de skillmasters kijken :wink:

(die onbedoelde "wheelie" was trouwens na het landen na de drop hè)
Marcel964 schreef: zo 27 juni 2021, 22:27 Als je die qualifers niet goed kan nemen, dan sla je die drops toch gewoon over, je kan er om heen. Of je neemt de laagste.
Mja, maar je wilt natuurlijk ook door te doen steeds wat beter te worden.
Ik krijg het wel voor elkaar over die qualifers te rijden, maar ik blijf erbij dat ze het onnodig lastig maken voor mensen die het eens willen proberen en het eerder onveiliger erdoor wordt dan veiliger. Beetje snelheid is je vriend op zo iets en dat wordt er effectief lastiger gemaakt door die dingen.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

MVMVML schreef: di 29 juni 2021, 08:54 Ik krijg het wel voor elkaar over die qualifers te rijden, maar ik blijf erbij dat ze het onnodig lastig maken voor mensen die het eens willen proberen en het eerder onveiliger erdoor wordt dan veiliger. Beetje snelheid is je vriend op zo iets en dat wordt er effectief lastiger gemaakt door die dingen.
Om het een keer te proberen ligt er een lage drop. Wanneer je daar x keer soepel vanaf komt, lukken die andere (hogere) drops ook wel.
Èn; alles is te rollen!
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

wamske schreef: di 29 juni 2021, 10:54
MVMVML schreef: di 29 juni 2021, 08:54 Ik krijg het wel voor elkaar over die qualifers te rijden, maar ik blijf erbij dat ze het onnodig lastig maken voor mensen die het eens willen proberen en het eerder onveiliger erdoor wordt dan veiliger. Beetje snelheid is je vriend op zo iets en dat wordt er effectief lastiger gemaakt door die dingen.
Om het een keer te proberen ligt er een lage drop. Wanneer je daar x keer soepel vanaf komt, lukken die andere (hogere) drops ook wel.
Èn; alles is te rollen!

Ik ben het helemaal met MVMVML eens. Ik heb ook geen moeite met de qualifiers maar die dingen zijn gewoon onnodig en irritant. Heeft helemaal niks met skills te maken. Door de qualifiers heb je niet de keuze om er hard af te knallen wat ik leuker vind. Maar goed er is al genoeg over gezegd. Als er zelfs al ongelukken te zien zijn op dumpert bereik je duidelijk je doel!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik heb hem 2 weken geleden gedaan en vond het er ook lastig bij liggen. Die qualifier kom ik niet makkelijk over, die drop wel. Ik denk dan niet dat ze het moeten aanpassen, het ligt er nou eenmaal zo. Dus ik moet beter worden of het op deze manier, net niet comfortabel, doen. Ik vind het wel bijzonder dat er mensen zijn die zeggen dat het aangepast moet worden als het ze niet lukt.
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nu ja, er moet niks. Ik zeg alleen dat ik het het alleen maar linker ipv veiliger vind maken.

Aan de andere kant hoeft MTBen van mij uiteraard geen veilige sport te zijn. :winkie:

Maar als de intentie is om het veiliger te maken, dan is dat niet gelukt vind ik, integendeel.

Ik bedoel, ze liggen al uit de route middels een scherpe bocht dus er per ongeluk af rijden moet je wel heel blind zijn.
Plaats reactie