Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Lars TB schreef: di 18 juni 2019, 10:42
Giant-E schreef: ma 17 juni 2019, 21:04 Dat deze “saaie” routes altijd nog aardig druk zijn bewijst mijn stelling. Renovatie was prima geweest, pak dan overal nog meer hoogtemeters dan er al waren. En geen 13 in een dozijn slingerpaadje dat overal al ligt in dit land.
Voorheen waren de paar routes die er waren 13 in een dozijn rechtuit. Nergens afwisseling.
De gigantisch toegenomen drukte op sowieso een verveelvoudiging van de (slinger)routes lijkt me een bewijs dat er juist behoefte aan die vernieuwing was.
Voorheen waren er helemaal geen routes :winkie:
Aanleg van (slinger)routes voorziet in behoefte voor een grote groep rijders, maar denk vooral ook omdat het elders verboden is om te rijden. Overigens zelf ook blij met een UHR en geslinger, maar soms ook lekker om wat anders te pakken.
Rheden/Posbank was zo'n route, maar ontkomt niet aan de nieuwe vorm van MTB routes die ook beter onderhouden kunnen worden. Voorheen waren er plekken in de winter waar je een snorkel nodig had, dat zijn een aantal van ons blijkbaar weer vergeten..
Hoe het geheel nu is, geen idee maar zal binnenkort eens kijken voor de bestaande route illegaal is geworden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: di 18 juni 2019, 10:42
Giant-E schreef: ma 17 juni 2019, 21:04 Dat deze “saaie” routes altijd nog aardig druk zijn bewijst mijn stelling. Renovatie was prima geweest, pak dan overal nog meer hoogtemeters dan er al waren. En geen 13 in een dozijn slingerpaadje dat overal al ligt in dit land.
Voorheen waren de paar routes die er waren 13 in een dozijn rechtuit. Nergens afwisseling.


De gigantisch toegenomen drukte op sowieso een verveelvoudiging van de (slinger)routes lijkt me een bewijs dat er juist behoefte aan die vernieuwing was.
Zei ik niet dat 90% van de mtb-er blij is met uhr achtige trails?😉
Ik hoor ook bij die 90%, maar wil een paar keer per jaar wel wat totaal anders.
Oldskool biken dus in een prachtige omgeving. Het mooiste stuk zuidlus is er al uit. What’s next?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Bram87 schreef: di 18 juni 2019, 09:43 @Ray ik heb je rondje bekeken maar je hebt mijns inziens echt de mooiste stukken gemist of nog niet gereden? Het stuk CW tussen jaghthuys en het Paviljoen dus incl plaggenrondje, parallel langs de bloemers etc, eindelijk weer het idee dat je echt in het bos fietst ipv tussen de kinderwagens. Het is meer flow geworden zonder de bochtjes van Ede/UHR.
Mijn beleving van een stukje route: CW, kwartiertje ploegen en ploeteren op het plaggenrondje. Zwijnen, edelherten langs het pad. Totaal geen flow maar super mooi. Dan ineens een lange flowtrail langs de Bloemersweg. Direct daarna klap je ineens met 60+ over losse stenen omlaag langs die oude hoge bomen (rondje onzalige bossen). Na een zware stenen-klim sta je ineens op een strakke pumptrail en als je die hebt gehad rij je weer over een enorm worteltapijt. Vlak voor ik bij de auto ben (buitenplaats beekhuizen) kom ik nog twee mooie afdalingen tegen. Geen wortels maar wel table tops en jumps. Afsluiten met een paar switch backs.
Ik heb bewust het oude rondje gereden. Alleen de brandtoren trail omlaag gepakt omdat ik het zandstuk ten westen van het Rozendaalsche veld "haat".
Het plaggenrondje kan mij niet bekoren. Ik reed op de fully (wel 26") en alsnog is het gehobbel zonder flow.
Wellicht zijn er mensen die vinden dat dat MTBen is, maar ik pak dan liever het fietspad ernaast.

Wat ik mij trouwens afvraag, misschien dat jullie dit weten:
Met de brandtoren trail en aansluitend de Granny trail richting Beekhuizen, kom je dus in Beekhuizen uit.
Maar wat hebben MTBers daar straks nog te zoeken als de hele route daar opgeheven wordt?
Of komt er nog een hele lus aan vast? Zoals het er nu op de kaart bij ligt is het alleen maar heen en weer rijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag 2 oude rondjes gereden, was weer lekker afzien.

Nieuwe kaartjes van de route kloppen nog niet.
Ik kwam een trailcrew tegen bij de Schietbergseweg die routepalen aan het zetten was.

Er loopt dus nog gewoon een trail vanaf de Schietbergseweg (rood), rechtsom naast de balken klim.
Vervolgens komt ie boven weer samen en pak je de wortel afdaling met de zware klim naar Rozenbos.
Hierna de afdaling naar de modderpoel.
Vanaf hier heb ik geen bordjes meer gezien of ik heb niet goed gekeken.
Vervolgens krijg je hier het poortje naar de Holleweg.
Wellicht loopt de route bij de modderpoel terug omhoog om via de burgovergang van de Holleweg weer terug te komen op de originele route?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Yes correct. Straks ga je in de richting die jij omschrijft bij de modderpoel links omhoog naar het bruggetje ipv rechts naar het hekje. Is onderdeel van aanrijdroute vanaf BZC
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 498
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Dus moeten we straks de groene bordjes volgen of nu al ?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Volgens mij is het nu wat je wilt.
Groen hoofdroute met rode bordjes voor wat technische/extra lusjes.

Of de oude bordjes voor de oude route.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik ga het morgen weer eens proberen. Ik ben benieuwd hoe het bewijzerd is nu. In het verleden ben ik regelmatig verkeerd gereden.
Sneeuwmonster
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Het was vanmorgen weer erg druk op de Mountainbike route. Op de nieuwe gele route ook veel wandelaars. Het doel om wandelaars en mtb meer te scheiden lukt niet echt op deze wijze. Nieuwe stuk vlakbij de brandtoren is ook niet echt handig. Deze is niet eenrichting en daar kom je wandelaars en tegenligger tegen terwijl het smal is. Zag dat er aardig wat de oude route nog gebruiken.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik las op Facebook in een bericht dat de bordjes van de oude route weggehaald zijn.
Dat zou dus betekenen dat je daar niet meer mag fietsen, dat is kl#te :(
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 498
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Wat voor een kleur bordjes moet je nu volgen? Wil morgen ff de route gaan fietsen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

shit schreef: ma 15 juli 2019, 12:59 Wat voor een kleur bordjes moet je nu volgen? Wil morgen ff de route gaan fietsen.
Groen en rood.
Als je bij het bezoekerscentrum parkeert heb je mazzel want dan kun je nog een rode mooie trail volgen waar je normaal niet komt via groen (beetje raar in elkaar gezet...)
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 498
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Hoeveel km is dat bij elkaar?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Geen idee. Je kunt even kijken op waymarkedtrails.
Daar kun je de routes aanklikken, evenals de losse lusjes. Daar staan ook de kilometers bij
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 498
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

:-q
Plaats reactie