Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Met een beetje goede wil kun je daar wel 100km neerleggen aan brede bospaden zonder nieuwe tracks te maken.
Met een beetje kennis kun je die verharde paden best omzeilen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

openkaart schreef: wo 29 mei 2019, 23:56 CCW ziet de "start" van de Plaggenronde er zo uit (link leidt naar interactieve foto's op kaart)
https://www.mapillary.com/map/im/G2xCQxHMoxzZ2SNAdQ9u1g
Afbeelding

Heb even niet scherp of er op het fietspad een paar meter voor het pad ook een bord staat, maar gpx (ook te downloaden via de link naar Waymarkedtrails die Rayb81 noemde) is in zo'n groot gebied sowieso fijn

CW pik je 'm op door direct na de Parkeerplaats rechts te gaan (onderstaande foto is vanaf de andere kant genomen; je ziet daar dus net voor de parkeerplaats links een wit routebordje)

https://www.mapillary.com/map/im/jPS2-spQ9GsUO2wEHu0B2g
Afbeelding

Ik vond de Plaggenronde zelf erg leuk, zeker het lange stuk dat je doet als je de hele route CW fietst, geeft je de indruk dat je over een oud wildpaadje fietst in plaats van over een nieuw aangelegde achtbaan door het bos. Hobbelen vond ik zelf wel meevallen op een rigid trekkingfiets met een kleine 3 bar, maar ik heb nog een beetje een 90-er jaren referentiekader geloof ik. Moet er na 25jaar mtb-winterslaap (met paar kleine slaapwandelignen tussendoor) nog beetje aan wennen dat tegenwoordig zowel modder, mul zand en hobbels als ongewenst worden gezien bij mtb-en :lol:
Mooi om te zien op die kaart :-q Ik rij de ronde meestal CW en vroeg me al af waar dat trailtje heen ging. Best een aardig lusje zo te zien, dus maar eens meepikken de volgende keer.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 376
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Nespresso schreef: ma 3 juni 2019, 22:18 Mooi om te zien op die kaart :-q Ik rij de ronde meestal CW en vroeg me al af waar dat trailtje heen ging. Best een aardig lusje zo te zien, dus maar eens meepikken de volgende keer.
Thx :-D
Kaart wordt naar mijn mening nog iets mooier als je basemap instelt op Openstreetmap (Standard Carto) ipv Mapillary Streets (ook weergave van Openstreetmapdata, maar anders gevisualiseerd, in Standard Carto zie je bijvoorbeeld ook eenrichtingsregimes op mtb-paden)

Zag overigens dat ik voor het oppikken van de Plaggenronde bij het CCW-rijden van de hoofdroute de verkeerde foto had gepost.
Was door het verhaal hier gericht op de kruising met het fietspad, maar op die plek loopt de hoofdroute nog niet over het fietspad, daar kom je net even noordelijker op.

Hier de plek waar je vanaf de Plaggenronde samenkomt met de hoofdronde (CCW-rijders komen van rechts)
https://www.mapillary.com/map/im/IDozHp4AO8GY9zm5x1Robg
Afbeelding

(daarna nam de camera even een onaangekondigde pauze..)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is: Zijn die nieuwe stukken bedoeld om in beide richtingen te rijden? Of hebben ze maar 1 rijrichting?

Ik heb een paar weken geleden de route CCW gereden en toen een deel van het FortuneCookie trail en Plaggentrail meegenomen (alleen stukken parallel aan het fietspad en CCW) en leek mij te smal voor 2 richtingen eigenlijk.

Dat andere nieuwe stukje bij Imbosch/Zijpenberg had je soms nog 2 of meer sporen waardoor je wel wat makkelijker 2 richtingen kan rijden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Die plaggetrail is in elk geval 1 rijrichting.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Fortune Cookie/pumptrail uiteraard ook een richting.
Bloemers/Mayor Flower twee richtingen (soms is er een dubbele single track) en granny trail idem dito, ook daar is een dubbele singletrack. Maar dit wordt uiteraard duidelijk als de bewegwijzering er is.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Thnx, dat is helder.

Vind het tot nu toe mooie toevoegingen, nog wel wat hobbelig maar dat wordt in de loop der tijd wel wat minder.

Ik zag ook een pumptrack-achtig parcours, is dat ook onderdeel van de route is dat een losstaand baantje van een andere organisatie?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

dat is een van de technische lusjes die in de route worden opgenomen (maar je kunt ze ook overslaan)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik las in het nieuws dat er in de gemeente Rheden een windhoos was en veel bomen slachtoffer zijn geworden. :(
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

https://www.natuurmonumenten.nl/node/17427

Verstandig dus om de route maar even te mijden.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Nationaal Park nu officieel dicht. Advies is om voorlopig niet te MTB-en daar

https://www.gelderlander.nl/rheden/te-g ... ~a554a3cd/
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Volgens mij is het in Rheden wel te doen op de MTB. zie op site van Natuurmonumenten geen afsluitings meldingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Maar is ‘t verantwoord om daar nu te gaan rijden?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

De route is nog niet te rijden, opruimen van MTB paden start morgen
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Ligt er zoveel Rommel dan ? Wil morgen wel ff gaan .
Plaats reactie