Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Klopt, ik ben ook erg benieuwd naar de overige trails. Die moeten overigens toch een stuk langer worden? Wat er tot nu toe ligt zijn korte segmenten. (Op BB-weg na dan)
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Ik begin mij er op te betrappen dat ik de route begin te mijden. Het is al jaren hetzelfde liedje, we beginnen met onderhoud, we gaan de route aanpassen. Inderdaad wordt er "iets" gedaan en veranderd er "iets". Maar voorlopig is het niets bijzonders en is de grootste aanpassing dat er een stuk uitgegooid is en je over een betonnen fietspad moet. Als men dit nu eerst eens corrigeerd en de route weer onverhard legt.
Ik heb sterk het gevoel dat men de boel aan het lijntje houd en voordat er werkelijk echte veranderingen aangebracht zijn, ik alweer 10x een vergunning gekocht hebt :(
Mijn excuses dat ik zo sceptisch ben, ik ben dan ook maar een oldschoolrouteliefhebber :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Het stuk over het fietspad is toch al maanden weg met de komst van het plaggenrondje? En het stuk fietspad bij Coldenhove is tegenwoordig ook onverhard door het parallel pad...er zit amper nog fietspad in het rondje
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik fiets er geregeld. . Je kunt het rondje voor 98% onverhard rijden maar het is ook mogelijk om het rondje voor 60 onverhard te rijden. De m;eeste kiezen ervoor om mits het kan het asfalt pad te nemen. Ieder zo zijn ding
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

bduits schreef: zo 19 mei 2019, 13:30 Ik begin mij er op te betrappen dat ik de route begin te mijden. Het is al jaren hetzelfde liedje, we beginnen met onderhoud, we gaan de route aanpassen. Inderdaad wordt er "iets" gedaan en veranderd er "iets". Maar voorlopig is het niets bijzonders en is de grootste aanpassing dat er een stuk uitgegooid is en je over een betonnen fietspad moet. Als men dit nu eerst eens corrigeerd en de route weer onverhard legt.
Ik heb sterk het gevoel dat men de boel aan het lijntje houd en voordat er werkelijk echte veranderingen aangebracht zijn, ik alweer 10x een vergunning gekocht hebt :(
Mijn excuses dat ik zo sceptisch ben, ik ben dan ook maar een oldschoolrouteliefhebber :-q
Volgens mij ben je er al heel lang niet geweest. Ik zou nog maar eens een kijken je nemen :-q
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Man op mountainbike rijdt kinderen omver in Eerbeek: breuken, kneuzingen en hechtingen

https://www.ad.nl/zutphen/man-op-mounta ... ~ac7ef5c4/
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Wanneer je op een mountainbike rijdt, ben je niet automatisch een mountainbiker....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

ze hebben het over een man op een Mountainbike met fietstassen. Dat zie je niet zo veel.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag weer eens een rondje (CCW) gereden en wat nieuwe stukjes opgezocht en meegepakt.

Tja wat kan ik zeggen, je moet er van houden.
Respect voor de vrijwilligers die deze tracks aanleggen, maar de brede stenen afdalingen in het lusje Onzalige Boschen doen mij toch echt meer aan MTB denken dan wat geslinger tussen de bosjes door.

Stenen afdalingen, geul en wortel afdalingen, ik hoop echt dat de oude route te rijden blijft, want voor dit soort singletracks kan ik ook naar de UHR of Ede ofzo.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hier was ik dus al bang voor. :evil:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ja, de beste meneer die ooit dit rondje heeft uitgezet heeft gewoon een geweldig rondje uitgelegd (vooral het zuidelijke gedeelte).
Brede paden, maar toch echt mtben door het ruige karakter van de paden en de mooie hoogteverschillen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Toen bekend werd dat deze route op de schop ging waarschuwde ik al: "Maak er geen UHR 2.0 van. Laten we nou alsjeblieft dat kleine beetje variatie in dit land behouden."

Inderdaad, waarom vanuit de Randstad langs de UHR en Ede rijden voor eenzelfde rondje. Ik kwam altijd voor iets totaal anders hier.

En misschien straks ook nog wel hoor maar dan lekker 't oude rondje illegaal knallen. En met mij vele anderen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Giant-E schreef: ma 27 mei 2019, 23:28 Toen bekend werd dat deze route op de schop ging waarschuwde ik al: "Maak er geen UHR 2.0 van. Laten we nou alsjeblieft dat kleine beetje variatie in dit land behouden."

Inderdaad, waarom vanuit de Randstad langs de UHR en Ede rijden voor eenzelfde rondje. Ik kwam altijd voor iets totaal anders hier.

En misschien straks ook nog wel hoor maar dan lekker 't oude rondje illegaal knallen. En met mij vele anderen.
Eerst maar afwachten wat het volledige rondje gaat worden.
Lijkt me stug dat ze de volledige ronde gaan vervangen voor singletracks.
Ik zie ook nooit controle of wat dan ook, dus een illegaal rondje moet zeker lukken.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

De "spielerei" tussen globaal Rheden en De Steeg (en nog wat verder richting Dieren) blijft bestaan als aparte lus. Ook het lusje onzalige bos (wat in hetzelfde gebied ligt) blijft bestaan. Het wordt dus, in totaal beschouwd, zeker geen UHR. Ik heb nog geen goed beeld hoe dit allemaal aan elkaar gelust gaat worden, wat het "basisrondje" wordt. Vooralsnog vier ik mij bot op de classic, ik tuf hier niet voor niks al bijna 20 jaar met veel plezier rond.

Je kunt goed merken dat de meer bereden nieuwe stukken, bijvoorbeeld het stukje plaggenronde dat CCW goed in de route mee te pikken is, er al mooier bij liggen dan andere. Het resterende stuk plaggenronde is nog iets meer een knollentuin met van die fijne micro hobbels, dat zie je ook op de stukken bloemersweg en bij de brandtoren (machinistje, leer toch eens een vlakke baan trekken, met je graafmachientje..). Verder hebben ze op nogal wat plekken teveel toplaag weggehaald, waardoor je in het onderliggende mulle zand zit. Dit zal zich mettertijd met onderhoud wel oplossen (waar zouden die bergen met lemig zand toch voor zijn..), maar het is wel een beetje onnozel.

Er is ergens gesproken over het gebruik van kleuren bordjes om de verschillende lussen te onderscheiden. Tot op heden zie ik op de nieuwe stukken alleen maar witte bordjes, dus hier ligt nog een verbeterpuntje.

Het is altijd een rondje geweest met 4 gezichten. Klimmen en dalen in het zuiden op de Zoom, in het oosten meer slingeren, mildere bospaden, stoempen in het noorden en mul zand in het westen. Ik ben nog steeds benieuwd wat we met zn allen van de nieuwe ronde en de nieuwe lussen kunnen maken, of we de ziel van deze streek een beetje terug kunnen vinden.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Rayb81 schreef: ma 27 mei 2019, 22:58 Ja, de beste meneer die ooit dit rondje heeft uitgezet heeft gewoon een geweldig rondje uitgelegd (vooral het zuidelijke gedeelte).
Brede paden, maar toch echt mtben door het ruige karakter van de paden en de mooie hoogteverschillen.
De boswachter die dit rondje heeft uitbedacht 25 jaar geleden was een kenner en waarschijnlijk een mtb liefhebber.
Plaats reactie