Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bram87 schreef: do 7 maart 2019, 12:18 Je stelt dat met het huidige rondje veel mis is, terwijl ik in dit topic ook veel reacties zie van mensen die het liever houden zoals het is. Persoonlijk vind ik het nu een veelzijdig rondje, en als ik de plannen zie denk ik dat het nog veelzijdiger gaat worden: ruige bospaden en worteltapijten klimmen en dalen (die blijven, denk aan Onzalige Bos en Rozenbos), lange brede paden (westkant), technische lusjes. De 'nieuwe' oude flow-afdaling zoals bij buitenplaats Beekhuizen. Paden als de Golfbaantrail blijven gewoon deel uitmaken van de route. Het lompe 'vergeet niet te remmen' segmentje en alles wat daarna komt.
Oke, dit stelt mij dan weer enigzins gerust. We gaan het zien, ben erg benieuwd.
Blijft jammer dat vooral west (gaaaaap) zo blijft. Enig idee wanneer de komplete renovatie een feit is?
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Vandaag het nieuwe stuk route gereden langs de burgemeester bloemenweg, en ik moet zeggen dat ik hier wel blij van word!
Toen ik aan het eind van de trail was zag ik dat die 2 kanten op uitgezet is (dus meteen maar omgedraaid en ook de andere kant op gedaan). Benieuwd hoe dit in de toekomst gaat als de drukte wat toeneemt, want dan ga ik er even vanuit dat dit stuk hoort bij de grote ronde?
Hoe staat het verder met nieuwe lussen? Ik zie her en der al wel wat moois liggen zijn er al meer stukken klaar/ opengesteld?
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Eergisteren weer eens op de route gereden en de nieuwe lus bij Laag Soeren voor het eerst gepakt. Het contrast met de oude route is enorm. De oude route is snel, breed en makkelijk, de nieuwe lus langzaam, smal, zacht en hobbelig. Hij wordt vast nog wel wat harder, maar in tegenstelling tot de track & trail routes is de humuslaag niet volledig gestript. Tenzij we het laatste restje eraf rijden houdt hij dus vocht vast en zal hij waarschijnlijk niet zoveel dagen per jaar te rijden zijn als we gewend zijn op bijvoorbeeld de UHR. Het is een weerbarstige werktrack. Ik houdt er wel van. Wat mij betreft hadden ze hem nog zwaarder en lastiger gemaakt met haarspeldbochten, scherpe hoeken er in en stammetjes erover. Daarvan ligt er overigens al een die prachtig is ingebouwd. Als na een tijdje de wortels boven komen wordt het karakter van deze track nog duidelijker afgetekend.

Eerder op de route werd aan een totaal ander soort track gebouwd, een flowy bmx-achtige downhil met precies gevormde kombochten. Hier rijdend is het concept dat men hier op de Veluwe voor ogen staat een stuk duidelijker geworden. De (oude) hoofdroute met daaraan lussen met een sterk uiteenlopend karakter. Voor ieder wat wils, en een enorme variatie als je alles rijd. Zo verschillend dat bij iedere lus de knop mentaal om moet en je totaal andere fietsvaardigheden dient aan te spreken. Heb je die flexibiliteit dan is het een toproute. Heb je die niet, dan heb je met sommige lussen waarschijnlijk niks. Je kunt ze dan de volgende keer gewoon overslaan. Dat is beter dan klagen. Zo vorm je op de veluwe je eigen route. Dat deed ik overigens al. Nooit het hele rondje, maar vanaf het bezoekerscentrum een kilometer of 20 naar het noorden en 10 naar het zuiden. Die saaie paden in het westen zijn aan mij niet besteed. Aan mijn flexibiliteit zitten ook grenzen. Het is een best gewaagd experiment van de planners en bouwers. Ze steken echt hun nek uit. Dit wordt echt iets anders.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bye bye Old track :cry: Hello new track :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik ga 'm morgen weer eens rijden. Kom je die nieuwe lusjes vanzelf tegen en 'if so' is het dan duidelijk welke je wel kan rijden en welke (nog) niet?
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nespresso schreef: za 23 maart 2019, 21:44 Ik ga 'm morgen weer eens rijden. Kom je die nieuwe lusjes vanzelf tegen en 'if so' is het dan duidelijk welke je wel kan rijden en welke (nog) niet?
Goede vraag, lijkt me op dat stukje op de bovenstaande foto niet echt handig.....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik was hier woensdag en toen kon je het nog niet rijden. Kraantje was nog bezig en de vlaggetjes liepen nog een paar honderd meter door. Op alle routes in aanbouw is men 15 maart gestopt met kraantjes vanwege het broedseizoen. Hier is toestemming door te gaan tot eind maart. Hopelijk is deze pumptrack dan af.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Wat is de staat van de nieuwe pump track, is die al vrijgegeven om te gaan rijden? Waar kan ik die ergens vinden?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik wil morgen een rondje rijden.
De hobbelige testtrack zal ik wel weten te vinden, maar de rest?

Zijn er nog meer stukken vrijgegeven?
Ik ben voornemens gewoon de route te volgen dus ik heb geen idee of ik automatisch op nieuwe stukken kom?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ben langs een paar stukjes nieuwe track gekomen bij mijn CX ritje vandaag. Was een beetje kriskras in de omgeving, maar hoe de route precies loopt? Geen idee.
Zie nog steeds 3 kleuren bordjes (wit , wit/geel en geel) om het goed uit elkaar te houden..............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag het rondje gereden.

De nieuwe pumptrack is echt geniaal, ik hoop dat ie in deze staat blijft.
Kleine stukjes hierna ook even meegepakt, hier moeten nog wat wortels weggehaald worden (afgewerkt worden).

Het testrondje voor Coldenhove kon mij minder bekoren.
Ik heb de track na 50meter maar verlaten, dit was alleen maar gehobbel helaas.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Maakt mij wel erg nieuwsgierig naar de pumptrack. Is die al officieel vrijgegeven? Kom je hem tegen op de route? Cw of ccw?
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Rayb81 schreef: za 6 april 2019, 19:56 Het testrondje voor Coldenhove kon mij minder bekoren.
Ik heb de track na 50meter maar verlaten, dit was alleen maar gehobbel helaas.
Maar goed dat je hem dan na 50 meter afgehaakt hebt. Het gehobbel word alleen maar erger hoe verder je op de lus komt namelijk.
Ik vind hem nog wel leuk als afwisseling, maar niet om hem elke keer mee te pakken.
Plaats reactie