Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Rayb81 schreef: wo 28 november 2018, 19:48 Ik las op FB dat het rondje inmiddels geopend is.
Er is geen rondje geopend; er is langs de Plaggenweg een test pad ' geopend ' en be-bord. Daar kun je al overheen, als je de Veluwezoom route tegen de klok in fietst, graag zelfs, we hopen - ondanks dat het nog veel onderhoud nodig heeft - dat zo een mooi natuurlijk paadje zal gaan ontstaan. Aan de Plaggenronde wordt verder (hard) gewerkt!
Laatst gewijzigd door ltqalias op do 29 november 2018, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Duidelijk! :-q
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik heb dat nieuwe paadje langs de plaggenweg afgelopen zondag bereden. Is zo als die er nu bij ligt prachtig.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

wibas schreef: do 29 november 2018, 12:49 Ik heb dat nieuwe paadje langs de plaggenweg afgelopen zondag bereden. Is zo als die er nu bij ligt prachtig.
Tof om leuke reacties te lezen en vooral ook live van mountainbikers te horen toen we daar bezig waren. Maar let op, het is nog (lang) niet af en het is een test van NM. Ik zal 'm alvast maar inkoppen als actieve vrijwilliger; Met de regen van vandaag wordt het spekglad en dat is niet de kwaliteit die we samen voor ogen hebben :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

https://gallery.mailchimp.com/341bbeede ... 8f5fcc.jpg

Als dit een voorbode is voor de nieuwe route word ik erg blij. Alleen al voor dit soort vergezichten rij ik graag een uur heen, én terug.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Giant-E schreef: zo 9 december 2018, 12:35 https://gallery.mailchimp.com/341bbeede ... 8f5fcc.jpg

Als dit
Ja, nee - prachtig hier idd ! Dit ligt onder Koepel de Kaap (een leuk koffie tentje) maar hier komt de route niet langs, wel boven langs Koepel de Kaap, dus dit uitzicht krijg je van een hoger plekje :tong
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Een singletrack over de hei zou heel leuk zijn, ik heb alleen geen idee in hoeverre zoiets mag.

Op de route Apeldoorn zat vroeger ook een leuk stuk singletrack tot aan het bankje, dat is er helaas ook uitgehaald.
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Inmiddels worden er ook updste's via een Facebook pagina gedeeld. Meld je aan om op de hoogte te blijven (voor als je Facebook gebruikt).
https://www.facebook.com/MTBVeluwezoom/
beter scheef erin dan recht ernaast
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Rayb81 schreef: ma 10 december 2018, 01:42 Een singletrack over de hei zou heel leuk zijn, ik heb alleen geen idee in hoeverre zoiets mag.

Op de route Apeldoorn zat vroeger ook een leuk stuk singletrack tot aan het bankje, dat is er helaas ook uitgehaald.
Kom naar de Noord-Veluwe omgeving Hattem-Wezep-Heerde-Wapenveld....en leef je uit; op slechts enkele plekken na (vooral de heide op stuwallen uit de ijstijd) mag je hier nog overal lekker je gang gaan.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rayb81 schreef: ma 10 december 2018, 01:42 Op de route Apeldoorn zat vroeger ook een leuk stuk singletrack tot aan het bankje, dat is er helaas ook uitgehaald.
Er zijn er ook die dat juist toejuichen. :winkie:
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 31 december 2011, 15:55

Rayb81 schreef: ma 10 december 2018, 01:42 Een singletrack over de hei zou heel leuk zijn, ik heb alleen geen idee in hoeverre zoiets mag.
Deze wens komt terug in de plannen, so no worries...

Wat wel of niet mag was al voor de vergunningsaanvraag duidelijk, je gaat niet iets aanvragen dat niet kan of niet mag.. Voor 300 meter track heb je op sommige plekken met 3 of 4 eigenaren te maken die ieder verschillende belangen hebben om wel of niet mee te willen werken.. :~
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

ltqalias schreef: di 11 december 2018, 12:58Wat wel of niet mag was al voor de vergunningsaanvraag duidelijk, je gaat niet iets aanvragen dat niet kan of niet mag.. Voor 300 meter track heb je op sommige plekken met 3 of 4 eigenaren te maken die ieder verschillende belangen hebben om wel of niet mee te willen werken.. :~
Weg van de langste adem zal het wel zijn. Kan me voorstellen dat een landeigenaar niet direct staat te juichen als men door zijn achtertuin wilt rijden. Inderdaad verschillende belangen.
Weet niet hoe ik zou reageren als ze mij zouden vragen "meneer mag ik door uw tuin met nog 50.000 bikers?" (overigens bij mij alleen verhard, dus minder kans op slijtage maar dat terzijde).
Maar plannen klinken nog steeds erg positief, heel erg benieuwd naar het resultaat van jullie werk :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

Net rondje gereden, ook de nieuwe singletrack. Leuk stuk, hij knispert ook nog lekker onder je banden. Meer van dit please! :-q
rammen met die bak
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Tsjibiti schreef: di 11 december 2018, 11:04
Rayb81 schreef: ma 10 december 2018, 01:42 Op de route Apeldoorn zat vroeger ook een leuk stuk singletrack tot aan het bankje, dat is er helaas ook uitgehaald.
Er zijn er ook die dat juist toejuichen. :winkie:
Je doelt op degenen die niet kunnen sturen? :tong
Plaats reactie