Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik ben wel benieuwd hoe de route gaat lopen. Is dat al ergens te zien?
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

PFW schreef:Ik ben wel benieuwd hoe de route gaat lopen. Is dat al ergens te zien?
Ik weet zo niet of het de bedoeling is om een en ander al echt openbaar te maken, dus even geen directe link, maar gezien de vergunningsaanvraag (natuurbescherming) ter inzage ligt kan je het tracé met wat zoekwerk al wel terugvinden. Échte bekendmaking + toelichting is wat mij betreft aan de heren en dames die dit gaan realiseren.

Ik ben erg benieuwd naar wat het gaat worden, het klinkt in ieder geval prima :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Er is zoveel mogelijk in dit gebied, maar oef dat allemaal mag..
Als er iets mogelijk is in NL dan is dat hier wel.
Een mooie zig zag klim van 2km bijv ;)
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Een aantal (relatief saaie) delen van de route lopen niet door het gebied van Natuurmonumenten, bijvoorbeeld Loenermark en Rozendaalse Veld. Zijn daar ook aanpassingen voorzien?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Niet binnen dit project...Vwb Loenermark: misschien dat de plaatselijke MTB club daar meer van weet, zal denk ik Last Gear uit Eerbeek zijn
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Bram87 schreef:Geachte betrokkenen,
(...)
Graag breng ik u op de hoogte van de ontwikkelingen en de voortgang sindsdien. We staan aan het begin van een omvangrijk uitvoeringstraject.

MTB-route
Op 20 april heeft Natuurmonumenten een Natura2000-vergunning aangevraagd bij provincie Gelderland. Het goede nieuws is dat de vergunning in principe is verleend; deze ligt vanaf 7 september 6 weken ter inzage. M.
Waar ligt dat ter inzage? Als ik de buurt ben ga ik natuurlijk een bezwaarschrift indienen. :)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef: Waar ligt dat ter inzage? Als ik de buurt ben ga ik natuurlijk een bezwaarschrift indienen. :)
Timboektoe!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Tsjibiti schreef: Waar ligt dat ter inzage? Als ik de buurt ben ga ik natuurlijk een bezwaarschrift indienen. :)
Terecht!!! want een nieuwe route die je in twee richtingen mag rijden kan echt niet.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Wees niet bang, de route zal niet in zijn geheel twee richtingverkeer worden. Dit zal alleen op een paar brede bospaden het geval zijn waar eventueel ook een auto overheen zou kunnen rijden.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volgens mij was funride cynisch naar Tjibiti toe.... De situatie nu is namelijk perfect, een evt uitbreiding zou imo nieuwe lussen moeten zijn aan de bestaande route.
Ik weet verder niet wat de plannen zijn maar voor oeverloos geslinger op singletracks rij ik wel naar de UHR. Route Posbank is ruig. Ongerept. Uniek in zijn soort.
Dat de ellenlange karresporen aan de westkant eruit moeten, daar is iedereen het wel over eens. Snij de baggerstukker er ook nog uit en je hebt weer een volledig uitdagend rondje.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik weet ook niet wat daar mag en wat niet, maar ik denk dat je met een beetje creatief uitzetten van de route, misschien wel het dubbele aantal hoogtemeters kunt behalen.

Een paar mooie smalle zig zag klimmen lijkt me wel wat :-q
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

De bedoeling is dat de wandelaars en mtbers meer gescheiden worden. Zodat NMM. minder klachten krijgt. Dat houd in dat vooral op het drukke zuidelijke gedeelte het mtb parkoers word verlegt. Dat gedeelte met veel mooi klim werk word dus anders.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Begrijpelijk, maar aan de westkant wordt dus niets gedaan? :~
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

De west kan wordt aangepakt totdat je daar het gebied van NM uit rijdt. Dat is ongeveer ter hoogte van Groenendaal. Het noordelijke deel is volgens mij allemaal Gelders Landschap.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat zou al een behoorlijke verbetering zijn. :-q
Plaats reactie