Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Gehoord dat NM de route gaat aanpassen, ook om meer scheiding aan te brengen tussen de wandelaars en MTB-ers
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hulde!
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Opgelet.!! komend weekend extra drukte in de zuidwest hoek (Velp/Rozendaal) zaterdag http://posbankcrossduathlon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en zondag http://www.deposbankloop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
beter scheef erin dan recht ernaast
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Scherp Jelle........je komt zeker uit de buurt :-) En die spreuk van Drikus Rozenboom staat leuk onder je profile :-)
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Morgen eens kijken of het ook een leuke ronde is met 29"wielen. Eerste rit op nieuwe bike
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ik wed dat je met een big smile gaat rondrijden én thuis zal komen, Ernest
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bij uitstek een route voor een 29-er inderdaad. Have fun!
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Ik ga zondag een rondje doen, dit keer op de cx. Denk dat die er voor het laatste weekend dit jaar zo mooi droog bij zal liggen!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5597
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd hoe je het vind op de CX, liggen aardig wat wortel tapijtjes op sommige stukken.
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Rayb81 schreef:Ben benieuwd hoe je het vind op de CX, liggen aardig wat wortel tapijtjes op sommige stukken.

route lag er perfect bij, helaas in de laatste 3 km 2x stoot lek, door idd de boomstronken denk ik. Gelukkig in Rozendaal bij een bewoner mijn band mogen plakken haha. :lol:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Jelle73 schreef:Opgelet.!! komend weekend extra drukte in de zuidwest hoek (Velp/Rozendaal) zaterdag http://posbankcrossduathlon.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en zondag http://www.deposbankloop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En prompt reed ik -zonder enige waarschuwing- tussen de lopers bij het bezoekerscentrum en werd ik staande gehouden :D MTB parcours zijn ze duidelijk vergeten mee te nemen in de afzetting of omleiding.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

nick299 schreef: Gelukkig in Rozendaal bij een bewoner mijn band mogen plakken........
Heeeele aardige mensen daar.... :lol:
beter scheef erin dan recht ernaast
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Morgen rondje CCW doen, mits de buien niet te talrijk worden. Weet iemand de staat van de route momenteel? En dan vooral de oostkant?
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Giant-E schreef:Morgen rondje CCW doen, mits de buien niet te talrijk worden. Weet iemand de staat van de route momenteel? En dan vooral de oostkant?
De hele route is gortdroog inclusief de oostkant. Vanavond vallen er een paar buien maar dat zal de boel niet in een modderpoel veranderen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik kwam trouwens zondag 25 september op de parkeerplaats langs de schelmseweg een ENORME groep bikers tegen met Enduro fietsen en vrij serieuze uitrusting.
Mooi om te zien, maar ik vind het niet echt tof dat je in zulke grote groepen rijdt op plekken waar dat niet mag (kwamen vanuit Rozendaalse bos en gingen aan de overkant het bos naast de A12/Arnhemse Allee in, waar bijv het Arnhem Downhill segment zit. Ik fiets daar ook graag hoewel ik weet dat 't niet mag, hoewel de beherende organisaties daar wel gedogend zijn (oa het opengestelde prive bos daar zijn leuke single tracks). Veel weerstand van voetgangers is daar ook, o.a. te zien in wekelijks nieuwe boomstammen op de trails in het Rozendaalse bos. In je eentje is prima te praten met voetgangers en merk ik ook vaak weinig weerstand, kun je even afstappen, rustig aan doen. Maar met een man of 20 daar die trails afraggen? Ga dan lekker naar Winterberg met z'n allen...
Ik weet het, de pot verwijt de ketel...maar soms ook even logisch nadenken toch
Plaats reactie