Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

rutgervd1 schreef:Iemand een idee hoe de route er op dit moment bijligt?
Redelijk, onderweg her en der wat modder maar zal snel minder worden met het mooie weer.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vandaag gereden (CCW) vanaf de parkeerplaats langs de A50. Wat een prachtige allround baan is het toch. Lange klimmen, snelle afdalingen, wortelpaden, singletrack, mulzand, modder.... echt alles puur natuur en bijna niets kunstmatig aangelegd.
Zuidlus tot de Jutberg gereden, toen raakte ik een scherpe stronk met een snakebite tot gevolg. Met veel moeite, en vooral dankzij een behulpzame medebiker, de band kunnen plakken voor nood en toen via het asfalt teruggereden naar de parking.
Verder rijden was te link. Had geen binnenband bij me, en had eerlijk gezegd het leukste stuk al achter de rug. Helaas voor mij (vanuit Capelle) een dik uur rijden, anders kwam ik hier veel vaker.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Hoe lag de route er bij vandaag? En zal de P-plaats bij Terlet gewoon bereikbaar zijn?
Wil morgen gaan fietsen maar twijfel tussen deze route en Utrechtse Heuvelrug(Rhenen).
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gewoon gaan. Ligt er goed bij. Rhenen kan altijd nog als 't slechter weer wordt.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nou, ik ben hier nu voor het eerst geweest en moet zeggen dat ik het uitstekend naar mijn zin heb gehad. De route ligt er prima bij en je krijgt een leuke diversiteit aan terrein voorgeschoteld. Vlak, korte en lange klimmen, bos, heide, zand en hier en daar nog een plasje. Maar van die sloten die eerder in dit topic te zien zijn is nu niets meer over.

Als vaste bezoeker van de heuvelrug routes vond ik het ook leuk om ter afwisseling eens wat anders te rijden dan al die (prachtige) singletracks. Hier is passeren wat makkelijker al vond ik het allesbehalve druk.

Het plan was om onderweg de Giro nog even langs te zien flitsen en dat ging ook prima. De MTB route en het Giro parcours kwamen elkaar tegen op de Schietbergseweg. Daarom gestart bij Terlet en met de klok mee gestart. Bij de kruising van routes mocht je sowieso niet door in die richting omdat je dan een stukje tegen het Giro parcours in moest (ook al was daar nog geen renner in zicht). Ik heb daar dus maar een mooi plaatsje in de zon opgezocht. Na de passage gelijk weer verder met het laatste stukje van de route.

Mensen die dus twijfelen om deze route te doen. Op het moment zou ik er zeker voor gaan.
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Bottecchia schreef:

Mensen die dus twijfelen om deze route te doen. Op het moment zou ik er zeker voor gaan.
Zaterdag nog even een rondje gemaakt en nu idd kurkdroog........
beter scheef erin dan recht ernaast
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Iemand die kan vertellen hoe de route erbij ligt?
Volgens de neerslagkaarten is er vrijdag en zaterdag behoorlijk wat gevallen, tot 10mm.

Zou wellicht dinsdag een poging willen wagen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vanmorgen geweest en gestart vanuit Terlet. Het is inderdaad erg nat. Natter dan verwacht in ieder geval, aangezien er hier in Uden zo wat geen regen gevallen is en de Maashorst nog steeds droog en stoffig was tijdens mijn wandeling met de hond in het bos vanmiddag.

Ben te onbekend op de route om te kunnen duiden waar het natte stuk precies begon op de route maar had het idee dat het zuidelijke en oostelijke deel erg nat waren. Zo'n beetje de stukken die altijd lang nat blijven en meteen erg blubberig zijn. Sommige afdalingen waren ook erg vochtig en had spijt dat ik geen spatbordje aan de voorzijde en geen bril op had vandaag.

Ondanks de natte delen toch lekker kunnen fietsen en genieten van de mooie natuur. Onderweg nog een vosje gespot. :)
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5598
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Thanks, had gehoopt dat het mee zou vallen gezien de droge dagen en het bloeiseizoen.
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Vorige week woensdagochtend... keiharde ondergrond.. 1 a 2 kleine modderplasjes. Zondagochtend (=gisteren) met name de bekende oostelijke delen modderig en plassen water en zuigend zand.. maar dat zal met de vele wind van gisteren en vandaag vrijwel geen neerslag snel opdrogen. Zou dinsdag gewoon gaan.. Veel plezier
bberghuis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 15:41
Mijn mountainbike: Canondale FSI Carbon 2 + Wikkit Zonkey (strandfiets) + GIANT Propel Advanced

Goedenavond, ik wil volgende week gaan MTB'en en starten in Loenen. Ik woon helaas niet al te dichtbij en vraag mij dus af waar ik het beste een kop koffie kan halen langs het parcours en evt ook een lunch... Anders wordt het gewoon eten mee hoor, maar ach ik ben toch al een dagje uit.
Hoor het graag.

Barry
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Vanaf Loenen ligt het veluwetransferium op ongeveer de helft. Andere optie, iets van de route af is het restaurant de Thermiekbel op Terlet.
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Halverwege in Rheden bij de Schietbergseweg opties genoeg. Bij het bezoekerscentrum van Natuurmonumenten kan je eten, maar je kan ook even de Posbank naar boven fietsen en daar op het terras plaats nemen :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4833
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De Carolinahoeve natuurlijk. Ligt naast de route. Kan je prima eten.
Gebruikersavatar
Aron B
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 11:31
Mijn mountainbike: Camber alles moet carbon

Het gebouwtje rechts van de parkeerplaats bij t bezoekerscentrum kan je prima vertoeven op t terras uit de wind :-q. Volgens mij heet dat de ruif.

Gisteren nog even de route op geweest. 't Ligt er fantastisch bij. Betere omstandigheden kan je denk ik wel vergeten.
Plaats reactie