Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.

Moderator: shiverer

Plaats reactie
Goedendag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Gazelle Response

vr 13 maart 2015, 01:07

Helemaal mee eens. En ook op de veluweroute heb je genoeg paden waar je flink kunt doorknallen. Ik houd wel van wat afwisseling.
Breinstein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 2012, Wilier 501xn 29 2014

vr 13 maart 2015, 09:26

OsiruS schreef:Ach ja, er zijn ook nog asfaltpaden over de posbank, die zullen zeker sneller zijn. Zelf hou ik wel van een beetje uitdaging en technischer rijden, vind de posbank zelfs eerder te smooth ipv echt lekker raggen. Maar mocht ik het beu zijn, dan koop ik wel een racefiets ;)
Helemaal mee eens. Door de staat van de route nu moet je zowaar eens opletten waar je rijdt in plaats van vrijwel blind gaan. Begrijp me goed, ik kom al jaren op de route en vind deze nog steeds schitterend, maar echt uitdagend was hij nooit. Door de staat nu (die ten opzichte van 2 weken geleden echt al een stuk beter is) komt er enigszins (stuur)uitdaging voor terug.
Giant XTC1
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced/Giant XTC 1

wo 18 maart 2015, 19:02

Vandaag een hele ronde Postbank gedaan...heerlijk gefietst. Maar wat ligt hij er mooi krukdroog bij! :-q Alleen een beetje stof op de fiets....dat is lang geleden... :D Wel wat wortels én kuilen om de slechte stukken heen, maar met een fully merk je er weinig van. :wink: Alleen toch sommige bordjes slecht te zien... :o Kan ook aan mij liggen natuurlijk. :-? rijd hem niet wekelijks, maar in mijn beleving zie je soms weinig tot géén verschil in de kleuren van de bordjes.
HONDA RULES!
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 19 maart 2015, 10:33

Ik zag inderdaad ook 2 borden plots verkeerd staan, die zijn na boswerkzaamheden terug in de grond geprikt, maar de richting is pardoes rechts ipv links...

Baal wel van diepe traktor sporen, dat hele stukken zandpad nu erg hard " hobbelt ", da's niet lekker rijden !
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2014 Specialized Stumpjumper FSR Comp EVO 26"

za 21 maart 2015, 11:34

Morgen weer eens een rondje rijden, bedacht me trouwens dat ik weer een nieuwe vergunning nodig heb voor 2015. Is die bij het bezoekers centrum te verkrijgen? Route nog steeds droog neem ik aan?
2014 Specialized Stumpjumper FSR Comp EVO 26"
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

za 21 maart 2015, 11:48

nee, het regent. Maar niet echt hard, dus het zal, behalve de natte platen, redelijk droog zijn.
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

za 21 maart 2015, 12:10

Top, een beetje vochtige grond rijdt ook erg lekker
rcFred
Mountainbiker
Mountainbiker
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 4.0 2015

zo 22 maart 2015, 00:00

Ik heb vanmiddag na de (flinke) buien gedeeltes gereden van de MTB route vanaf Coldenhove in Eerbeek, op een aantal plekken stonden wat plassen of was de modder meer dan afgelopen week. Maar het was rond Eerbeek en Loenen goed te doen.
Er is morgen vanuit Eerbeek wel de Lenteloop en was vandaag uitgezet, ook over aanrijroutes en over de MTBroute zelf rond Eerbeek. Het zal dus wel drukker zijn in dat gedeelte van de route, op http://www.lenteloop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zijn de looproutes te bekijken.
Lizzyplace_Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 22 maart 2015, 20:08

Ik heb vandaag vanaf Coldenhove gereden(linksom), grotendeels is het prima te rijden maar er is ook een groot baggerstuk(balen!) .
Om eerlijk te zijn heb ik er geen spijt van om 2x 2uur in de auto te hebben gezeten, de Posbank klimmen lagen er prima bij.
Maar ik heb weleens lekkerder gereden, dat baggerzooi gedeelte kan mij gestolen worden......
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 Tuned en Crave 2k14 Tuned

zo 22 maart 2015, 20:19

Jammer dat Natuurmonumenten niets aan de route doet om deze wat beter in conditie te houden.
Maar ondertussen wel geld vragen voor een vignet.
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 23 maart 2015, 12:34

Ja precies, gisteren samen met mijn broer vanaf het bezoekers centrum in Rheden tegen de klok in gereden. Route ligt er grotendeels prima bij op wat modder stukken na. Je kan er prima tussendoor, omheen rijden maar wij vroegen ons ook af waarom die delen niet aangepakt worden. Als de vignet gelden niet voor onderhoud gebruikt worden dan is het betalen voor het gebruik geworden. Als dat zo is waarom hoeven voetgangers dan niet te betalen?
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: is smerig...

ma 23 maart 2015, 13:48

:winkie: :winkie: :winkie: Wat een zooi zeg, die vieze blubber...... Maar de overige 49 km ligt er wel redelijk bij.
Ennuh wie niet door de blubber wil rijden... Pak de racefiets, of blijf thuis ! :winkie: :winkie: :winkie:

NM doe aub iets aan onderhoud. Er moet echt wel wat gebeuren, wij "gebruikers" betalen er overigens voor.... En zolang er geen zichtbare verbetering is, gaan mensen steeds (meer) klagen.
Gisteren overigens weer de hele rond gedaan, bij de slechtere stukken is het ff ploeteren, maar ja dat weet je... :wink:
beter scheef erin dan recht ernaast
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

wo 25 maart 2015, 21:36

pagina 41 van de regiobode op http://www.regiobodeonline.nl/krantenar ... /3-Rheden/" onclick="window.open(this.href);return false; komt van NM. Samengevat; meer boswachters in opleiding voor toezicht en uitleg van regels en op termijn bekijken ze opties omdat sommige stukken wel iets spannender mogen zijn ( quote "veel paden lopen recht omdat ze ooit zijn aangelegd toen er nog intensieve bosbouw werd gepleegd") maar ook moet kwetsbare stukken natuur beter beschermd worden. fyi
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 26 maart 2015, 09:55

Dus ze gaan met de opbrengsten van de vergunningen meer boswachters opleiden zodat zij meer toezicht (lees vergunningen controleren) kunnen houden en ons uitleg van de regels kunnen geven. Vervolgens gaan ze bekijken of de route wat spannender kan....

Als dat de redenen zijn om een vergunning systeem in te zetten dan snap ik niet waarom wandelaars geen vergunning nodig hebben. Afgelopen zondag ook weer regelmatig wandelaars gezien die buiten de paden door het bos aan het struinen waren, honden die losliepen in gebieden waar duidelijk bordjes hingen voor aanlijnplicht en ook naar hun paden wordt gekeken of het wel interessant genoeg is om er te wandelen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt wel een voorstander van het vergunningsysteem maar dan wel als de gelden direct ten goede komen van de routes en faciliteiten. Of anders een gebruikersvergunning voor alle gebruikers.
CubeLTDRaceRider
Mtb fanaat
Mtb fanaat

do 26 maart 2015, 22:29

Gistermiddag bij Loenen het bos ingegaan richting Eerbeek.
Stuk bij de heide was behoorlijk drassig, eigenlijk niet te fietsen, dus fietspad maar genomen. Bij Coldenhove het bos weer in, allemaal erg drassig. Kleine rondje vanaf Loenen gereden (20km), zat lekker onder de modder en de fiets ook ;)
Plaats reactie