Nieuwe route Geldrop/Mierlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Bij de ingang van de route kun je je auto ook kwijt alsje wil. In Mierlo overal gratis parkeren trouwens en ligt 2km rijden van de start van de route af.
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

De route ligt er weer ierts beter bij als een half jaar geleden , maar zou wel eens een rondje snoeischaar kunnen gebruiken.
Gezien ik met 1,92 niet de kleinste ben heb ik op de route veel meer last van takken als op de meeste andere routes.
Daar komt bij dat het hier vaak al eerder afgebroken takken zijn diedoor de gaten in je helm je hoofd even open krassen.
Verder verwacht ik geen biljartlaken, maar er staan in de route hier en daar van die gemene stukjes stronk rechtop uit de grond die bij een val voor het nodige extra letsel kunnen zorgen wat naar mijn idee niet nodig is en ook geen extra waarde aan de route geeft.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Route wordt helaas maar matig onderhouden.
OK, het is mtb en we verwachten idd. geen biljartlaken, maar soms blijven omgewaaide bomen een half jaar liggen.
Afgelopen voorjaar 2 widowmakers over het pad, waarschijnlijk zijn die uiteindelijk vanzelf op de grond gevallen, kreeg niet de indruk dat hier was ingegrepen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Inderdaad, er liggen nog 2 bomen over de track. Ik heb nog overwogen om een bijl te kopen, of een schansje te bouwen :D
Ik had JohnK nog een bericht en e-mail gestuurd of ik mee kon helpen met het onderhoud, maar hier kreeg ik geen reactie op :(
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Tja ik kan uit ervaring spreken dat het onderhouden van een route best wel wat vergt. Zeker als je dit op langer termijn wil gaan doen. Ik vind het mooi te zien dat dit op steeds meer plekken het geval is. Kijk bijv Best en Horst.
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Symbolio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 12:47

Route ligt er op dit moment zeer slecht bij. Eerste deel bij de heuvels is een grote modderpoel, stuk voor dat je langs de A67 komt is ook absoluut een ramp. Tweede deel aan de kant van het Wolfsven is ook 1 grote modderpoel. Lange rechte stuk geeft de algemene staat op dit moment goed weer. Ik wijk morgen in elk geval uit naar een andere route.

In het begin had je vroeger een mooi 'knal' stuk tussen de heuvels vrij aan het begin van de route. Dat hele gedeelte is nu non-existent geworden sinds de bomenkap. Dat is in dat deel waar de 'drop-offs' zijn aangelegd. Hele snelheid is daar nu weg, helaas.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Voor het eerstsinds lange tijd weer gereden maar de route is een stuk slechter geworden. De bulten zijn los zand geworden en er lijkt niet meer veel onderhoud te gebeuren. Jammer
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Iemand enig idee wie het onderhoud op deze route voor zijn/haar rekening nam/neemt? Het zou toch mogelijk moeten zijn om een clubje te vinden wat hier voor in is? Woon zelf in Mierlo en zou best mee willen helpen zo nu en dan.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ik had al gemaild met de funbikers maar die mochten er niks aan doen. Toen gemaild met tourclub mierlo maar daar heb ik nooit een reactie op hehad. Toen heb ik t laten liggen verder.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Hmm jammer. Vreemd dat de funbikers niks mogen doen.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Onlangs hebben wij weer gesnoeid en zijn diverse stukken en bochten aangepakt.

Wij hebben in 2015 geprobeerd om met diverse personen de route te onderhouden.
Het feit is echter dat ik en een maatje vaak alleen stonden.....
Ook hebben wij toen diverse dropp's en trappen gemaakt. Helaas worden deze snel "gesloopt", door niet mtb liefhebbers.

Jullie snappen dan zelf wel dat dit niet motiverend werkt, en het onderhoud ook bij ons op een laag pitje is komen te staan.

Verder is het zo dat toerclub Mierlo idd verantwoordelijk is voor de route, echter als het om onderhoud gaat zijn ze niet thuis.

Wel is het zo dat ik weer veel hout heb gespaard en we binnenkort weer een paar dropss ,trappetjes en misschien stukje north shore willen maken. :winkie: :-q
Op het gemak, de ketting strak !!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik lees hier vaak over onderhoud van routes. Maar waarom zou je dat doen. Ik neem aan dat wie niet gewoon , wat bijna iedereen normaal vindt , over asfalt wil fietsen en dus de uitdaging van moeilijker begaanbare paden zoekt het er toch niet toe doet hoe moeilijk het er bij ligt. Dus al dat geleuter over onderhoud van mtb-routes vind ik onzin. Het onderhoud aan verharde fietspaden is veel belangrijker.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Tsjibiti schreef:Ik lees hier vaak over onderhoud van routes. Maar waarom zou je dat doen. Ik neem aan dat wie niet gewoon , wat bijna iedereen normaal vindt , over asfalt wil fietsen en dus de uitdaging van moeilijker begaanbare paden zoekt het er toch niet toe doet hoe moeilijk het er bij ligt. Dus al dat geleuter over onderhoud van mtb-routes vind ik onzin. Het onderhoud aan verharde fietspaden is veel belangrijker.

Ben ik helemaal met je eens, voor mij ook liever geen biljart laken.
Maar gewoon een ronde fietsen zonder je gezicht, benen en armen open te halen aan doorn struiken dat is wel fijn.

Verder besteed ik ook liever aandacht aan wat dropp's etc. dan paden vlak gaan harken. :-q
Op het gemak, de ketting strak !!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

john k schreef: Maar gewoon een ronde fietsen zonder je gezicht, benen en armen open te halen aan doorn struiken dat is wel fijn.. :-q
Je bedoelt dat de paden regelmatig dichtgroeien? Zo ja dan is dat het gevolg van de opzich veel te smalle paden. Als ze een route gewoon over al vaak bestaande brede paden uitzetten is dat probleem ook opgelost.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Tsjibiti schreef:
john k schreef: Maar gewoon een ronde fietsen zonder je gezicht, benen en armen open te halen aan doorn struiken dat is wel fijn.. :-q
Je bedoelt dat de paden regelmatig dichtgroeien? Zo ja dan is dat het gevolg van de opzich veel te smalle paden. Als ze een route gewoon over al vaak bestaande brede paden uitzetten is dat probleem ook opgelost.

Haha dan krijg je alleen recht toe recht aan paden. Ik denk dat de bochtige single tracks bij de meeste mountainbikers beter in de smaak liggen. :wink: :-q
Maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk....
Op het gemak, de ketting strak !!
Plaats reactie