Nieuwe route Geldrop/Mierlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

BikerX schreef: ma 26 juli 2021, 21:08 Ik was ook onaangenaam verast, zat een leuke singletrack en paar meter naar beneden rausen in, de nieuwe "omleiding" is een stuk minder spannend. Zou de terreineigenaar het gehad hebben met fietsers ? je mag wel lopend door het poort/hekje... :((
Dat was net de leukste bult van het parcours. :-{

Er is een nieuwe terreineigenaar, ik denk sinds een jaar (twee?).
Hij had op zich niks tegen de tracks over zijn terrein, maar een paar MTB'ers hebben het flink verpest door de jonge aanplant te vernielen en toen vond hij het wel mooi geweest.

-- oeps, reply op oude post, sorry --
SpecialeBoterham
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 15:56

Dat er iets moet gebeuren aan deze route is wel duidelijk...
Laatst gewijzigd door SpecialeBoterham op wo 26 januari 2022, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

SpecialeBoterham schreef: ma 10 januari 2022, 16:06 Dat er iets moet gebeuren aan deze route is wel duidelijk, kapot gereden en geen water afvoer waar het wel nodig is...
TC Mierlo doet niets en de gemeente is natuurlijk altijd te porren voor een vergunning voor aangeboden vrijwilligerswerk, wie helpt er mee?
Ja, ik doe mee.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Stuur me maar een PM, dan wil ik wel een keertje meedenken/helpen
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Er zijn maar een paar plekken die structureel slecht zijn. En eentje daarvan is sinds de tourtocht Dak van Brabant een stuk beter geworden. Volgens mij is er voor die tocht wel onderhoud geweest.

Ik wil ook wel helpen, maar ik zou wel voorstellen op de beruchte plekken te concentreren. Er zijn momenteel meer plekken slecht, maar dat is na de afgelopen periode op bijna alle routes het geval.
SpecialeBoterham
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 15:56

Tegen verwachting in (obv eerdere reacties op dit forum) heeft de voorzitter van TC Mierlo gereageerd op een bericht om mezelf aan te melden als vrijwilliger, ik zal aangeven dat er meerdere mensen mee willen doen.
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Dat is positief! Heb je al meer duidelijkheid over hoe we iets kunnen ondernemen?
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Er is onderhoud gepleegd zo te zien, aan de gele zand.
Wie doet dat nu dan?
Omdat er heel lang niets gedaan is.....
SpecialeBoterham
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 15:56

Dag allemaal,

Update; inmiddels ben ik wat verder in het contact met de voorzitter van TC Mierlo.
Binnenkort ga ik een keer zitten met diegene die het onderhoud coördineert, wat er nu gedaan wordt is enkel gaten vullen en snoeien.

Het recente onderhoud wat we nu allemaal zien is een enthousiasteling die het op eigen houtje aan het doen is (kwam hem vorige week tegen).
Wat ik ga voorstellen bij de coordinator is een volle dag onderhoud en daarna een clubje mensen die het eens in de zoveel tijd bij kan houden.
Beste route van NL hoeft niet, maar toch zeker wel een top 40 zoals Helmond!

Details zal ik hier posten, het gaat in ieder geval veel handwerk worden!
SpecialeBoterham
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 15:56

Er gaat in Maart een dag met onderhoud zijn, datum is nog niet precies bekend.
Het zal in ieder geval een hele (zater)dag zijn dat men in groepjes van een man of 5 gericht aan de gang kan.
Laat het maar weten via een PM als je interesse hebt dan zorg ik dat je tijdig een uitnodiging krijgt!

Tevens de vraag gekregen wat iedereen graag zou willen zien veranderen aan deze route.
De beheerder probeert het voor iedereen aantrekkelijk te maken, maar het wel specifiek te richten op Mountainbike.
Mijn verbeterpunten zijn vooral meer kombochten en her en der een optie tot een sprong of een drop.
Posten maar! Dat zal meegenomen worden in de planning van het onderhoud.
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Goed nieuws zeg!

Zelfde wensen, kombochten, jumps, drops.

Als er aan het parcours gesleuteld mag worden dan zou ik graag iedere hoogtemeter die in het bos ligt aan het parcours toe willen voegen.

Met de puberzoon rijden we meerdere keren dat "hoogterondje" voor de jump en de drops en komen dan weer terug :)
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Aub niet "meer kombochten"; alle Nederlandse routes worden 1 op 1 kopieen van elkaar. Daarnaast wordt het doorgaans alleen maar makkelijker door de kombochten.

Wat wensen betreft zou ik natuurlijk graag zo veel mogelijk hoogteverschil zien, maar het me onwaarschijnlijk lijkt dat er plotseling een berg uit de grond gestampt zal worden. Laat ik het daarom bij relatief laagdrempelige (hopelijk realistische) dingen houden:

Ik zou graag meer "ruwigheidjes" zien. Denk aan wortels, en op- en afstapjes, en dropjes. E.g. met twee of drie afstapjes van elk 20-30 cm achter elkaar (laten we zeggen max 1.2 fietslengtes uit elkaar) kun je al erg leuke/interessante dingen maken. Hetzelfde geld voor wanneer je dat soort randjes op moet zien te komen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Graag een natuurlijke route laten in de bossen. Dus geen aangelegde kombochten en drops. Wij hebben hier in NL al genoeg van die P. Jansen parcoursen. Heb al twee keer een onervaren iemand zien liggen in de Mierlose bossen die verrast was door de aangelegde drops.

De aangelegde parcoursen zorgen ook voor weerstand van / door mede bosgebruikers. Kijk maar naar Nijmegen.

Waar je "extreem" zou kunnen gaan is de Gulbergen. Dit is toch al een onnatuurlijke omgeving. Maak daar een bikepark met drops, rockgardens en kombochten. Binnenkort is er overigens een online infobijeenkomst over de Gulbergen. 24 februari www.gulbergen.nl (19.00)
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Ik denk dat er best nagedacht mag worden over wat verbeterpunten. Er zitten meer dan genoeg natuurlijke stukken in. Voor een mooi flowy kombochten trail kun je beter naar Bakelsebos.

Maar er zijn zeker plekken waar nu bochten liggen die er slecht bij liggen. Dan bedoel ik niet natuurlijk door worstels ofzo, maar slecht doordat er met crossers gereden is bijvoorbeeld. Door die te herstellen kunnen ze meer flow en snelheid krijgen.

Ook denk ik dat er mogelijkheden zijn om meer gebruik te maken van wat hoogteverschillen en tot slot heb ik ook een idee om het rode fietspad aan de kant van het kanaal te vervangen door een aardig stuk single track.

Ik doe dus graag mee om na te denken over een upgrade in welke vorm dan ook.
SpecialeBoterham
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 15:56

De route is denk ik lang genoeg om aan de wensen van velen te voldoen en het is wel duidelijk dat die uiteen lopen!

Het commentaar heb ik samen gevat en doorgestuurd naar de beheerder.
Mijn letterlijke tekst in de mail:
Er is behoefte aan overall snelheid en een vraag om wat optionele lijnen met extra uitdaging zoals wortels, klimmetjes, op-en afstapjes en dropjes.
De voorstellen voor onderhoud is veelal het herstellen van de door motoren kapot gereden bochten en er een beetje "flow" inbrengen voor de snelheid, maar vooral een lekker ruige route behouden.
Daarnaast her en der een kombocht en optioneel een sprong/drop zou fantastisch zijn, het stuk bij de schietberg leent zich hier uitstekend voor.


Ik zal jullie op de hoogte houden van de exacte datum van het onderhoud in maart.
Plaats reactie