Nieuwe route Geldrop/Mierlo

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

Mwoa, als het parcours er flink nat bij ligt is er bijna geen doorkomen meer aan, voeten aan de grond = natte voeten. 1 keer precies daar gevallen, ik had een nat pak en van mijn fiets stak alleen het stuur en het zadel nog boven water uit de rest in de plomp. Ik vind beetje glibberen wel uitdagend, maar moet ook nog een beetje door kunnen rijden... ben er wel blij mee dus!
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Toch nog wat oefenen, dan :-q
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

Dat kan niet meer nu de brug er niet meer ligt :winkie:
nee echt is 1 van de weinige stukjes waar ik na veel regen echt met mijn voeten aan de grond / in het water ga hoe goed ik mijn best ook doe, op de Grote Heide route van Aalst-Waalre ligt nog zo'n stukje overigens.. Qua techniek doe ik het vrij goed denk ik maar het vermogen ontbreekt me toch op de langere stukken :-?
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Ach, weet je,ik ben daar zo'n beetje geboren.
Vroeger heb ik daar veel met de motor gespeeld en de laatste jaren kwam ik er soms met de atb. Ik vond het prachtig, zeker in de winter als er veel water stond. Je kon er toch best hard doorheen.
Echter, met deze brug kan ik, als ik de 70 haal nog de route fietsen.
Waarschijnlijk wel elektrisch dan. :winkie:
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

Ik dacht eraan (electrische atb), maar daar vind ik me nog iets te jong voor. Maar hogere noppen + meer vermogen is wel wat de truuk zou doen dan..
Of ook gaan motorcrossen maar dat is toch weer een andere tak van sport..
RobD_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 19:28

Heb vandaag nog de route Mierlo gefietst (icm Lierop, Gulberg, Nuenen blauw). Hier en daar wat plassen water maar toch goed te fietsen! Wat me wel opviel waren de stukken roodwit afzetlint. Deze hingen op veel plekken in de bomen en één keer zelfs over het richtingsbordje waardoor ik niet wist welke kant ik op moest... dit lint dus maar eraf gehaald.
Iemand enig idee waarom dit afzetlint bijna door heel de route in de bomen hangt?
Team Charity Bikers
Duchenne Heroes 2013
Een gezond kind heeft 1000 wensen, een ziek kind maar één!!!
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

Lokale fietsclubs willen nog wel eens een toertocht uitzetten die deels over de vaste routes loopt, heb je ook nog zijpaden afgebakend gezien door een spoor houtzaagsel? Dan vrijwel zeker.

Ook wel eens gedacht aan mee te doen, maar meestal ben ik in het weekend te laat mijn bed uit om daar op tijd bij te zijn :roll:
RobD_
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 19:28

Nee dat heb ik niet gezien... maar wat je zegt was eigenlijk ook mijn eerste gedachte.
Team Charity Bikers
Duchenne Heroes 2013
Een gezond kind heeft 1000 wensen, een ziek kind maar één!!!
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Gisteren deze route weer eens gereden. Was denk ik mijn 4e keer. Blijft een vette route. Door de kleine hoogteverschilletjes hier en daar is het net een achtbaanrit.
Was halverwege (voor het tweede deel na de grote weg) wel afgehaakt; m'n benen waren op en had flink last in mijn rug...

Ik ben recentelijk verhuist, dus zal deze route nu denk ik wel vaker gaan fietsen :D. Weet iemand hoe hij normaal gezien in de herfst (lees; na flinke regenval) is. Is het dan een beetje te doen, of is het 1 blubberzooi?
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Ook bij (zeer) natte omstandigheden, blijft deze route redelijk droog. En goed te doen! Fiets hm wekelijks!

http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1022/Mierlo" onclick="window.open(this.href);return false;
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Nou , dat stuk aan de snelweg heeft wel eens een tijdje onderwater gestaan.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Ja, inderdaad. Daar was ik vorig jaar ook heel verbaasd over. Leek wel een binnenzee! Maar verder is de route goed te doen, toch?!
Gebruikersavatar
ZorroI
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 4 augustus 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Cube Elite Super HPC Race 29 2015

jimbo schreef:Nou , dat stuk aan de snelweg heeft wel eens een tijdje onderwater gestaan.
Dat is daar achter die tennisbanen toch? (De Mast). Mijn ouders wonen daar en ik heb daar gewoond van mijn 9 tot 22 jaar. Verhuisd naar Am'Dam vanwege studie en nu in Almere.

Dat stukje en eigenlijk die hele lap daar was altijd al een modderpoel. Vaak stonden er grote plassen op de weilanden (waar nu huizen staan) waarop we vaak schaatsten in de winter.

Verder ken ik de bossen daar als mijn broekzak net zoals de Strabrechtse heide. Altijd met veel plezier rondgezworven tijdens mijn jeugd.

Als ik bij mijn ouders ben en ik loop op Zondagochtend in de bossen achter de flats van de Coevering (Carpini etc) dan zie ik de MTBers rijden.......wat een luxe. Ik zou willen dat ik dat hier in mijn achtertuin had. Bij mijn ouders is het de straat over en je bent er. Hier in Almere moet ik creatief ATBen :cry: (geen auto of rijbewijs)

Komende Kerst ben ik er en dan gaat de 29er echt mee. Herinneringen ophalen en crossen door het mooie Brabantse lans.
I can't change the world but I can change the world in me (U2-Rejoice)
MTB'er Jordy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: di 10 september 2013, 18:10

Iemand toevallig van het weekend de route gereden? Ben wel benieuwd hoe modderig het is na alle harde regenval van de afgelopen dagen. Wilde komend weekend weer eens gaan, dan weet ik waar ik me op kan voorbereiden :P
lost_traveller
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: di 10 mei 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon SL 2005

Zaterdag nog gereden, prima te doen. Ik vind dat deze route altijd goed te doen is, hoe nat het ook is...
Voordeel van modder is dat je bij thuiskomst ook weer eens ziet dat je gefietst hebt :)
Voorbereiding:
Fiets...V
Brein op stand "Genieten"...V
Trappen! :D
Plaats reactie