Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
boldrides
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

wo 8 juli 2020, 20:17

Vandaag voor het eerst in dik 3 jaar mijn pr aangescherpt naar een 35-er. Parcours ligt er dus goed bij! 8)
MVMVML
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 10:57

Zondag anderhalf rondje gedaan. Was nog net goed maar werd al weer beetje mul.

Ook de nieuwe drop gedaan. Die chickenoutrun erachter maakt hem eigenlijk lastiger dan een gewone drop vind ik. :winkie:

Die drop, pardon kadeversteviging, bij de trapjes ook nog ff gepakt.

https://www.facebook.com/MTBenvoorMvML/ ... 3136063908
boldrides
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

ma 13 juli 2020, 11:06

MVMVML schreef:
ma 13 juli 2020, 10:57

Ook de nieuwe drop gedaan. Die chickenoutrun erachter maakt hem eigenlijk lastiger dan een gewone drop vind ik. :winkie:
Zie nu pas hoe het eruit ziet vanaf de andere kant. Dat oogt toch een stuk minder mooi met hoe het een maand geleden initieel gebouwd was. Jammerdebammer. Je hoopt toch ergens dat het waarschuwingsbord + de squirrel catcher minder ervaren rijders ervan weerhoudt die drop te nemen waardoor de chickenoutrun niet nodig is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 15:13

boldrides schreef:

Zie nu pas hoe het eruit ziet vanaf de andere kant. Dat oogt toch een stuk minder mooi met hoe het een maand geleden initieel gebouwd was. Jammerdebammer. Je hoopt toch ergens dat het waarschuwingsbord + de squirrel catcher minder ervaren rijders ervan weerhoudt die drop te nemen waardoor de chickenoutrun niet nodig is.
100% met je eensch ....

Met "dank" aan de coordinator "MTB"van SBB afkomstig uit Apeldoorn .... die ook in Schoorl even zijn plasje wilde doen..... niet aleen kinderen moeten opgroeien in een "bubblewrap society' ook volwassen mensen moeten overal tegen zichzelf beschermd worden .... ben hier aardig over uit mijn slof geschoten intern. Die "drop" lag er gvd al jaren ......
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

ma 13 juli 2020, 15:39

... maar mountainbiken wordt absoluut niet makkelijker gemaakt voor mensen met de techniek van een zak aardappelen. :-{

Uitkomen bocht en dan bunny-hoppen over die balk zodat je hem vol de afloop kunt afdrukken...?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Making the #Transition | LHR | Black Trails Matter |
Sabai
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Mtb

ma 13 juli 2020, 16:01

Ik ben gisteren voor het eerst wezen fietsen op Schoorl. En ik heb echt genoten van de technische stukken. Was er maar meer van dit ,vooral de afdaling na de nok zo gaaf.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 16:09

cheeta schreef:
... maar mountainbiken wordt absoluut niet makkelijker gemaakt voor mensen met de techniek van een zak aardappelen. :-{

Uitkomen bocht en dan bunny-hoppen over die balk zodat je hem vol de afloop kunt afdrukken...?
Dit was het idee ..... https://youtu.be/Iqv4d-WLhy8 ..... uiteraard veel te vooruitstrevend :roll: :roll:
MVMVML
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 16:12

yo-eddy schreef:
ma 13 juli 2020, 16:09
cheeta schreef:

Dit was het idee ..... https://youtu.be/Iqv4d-WLhy8 ..... uiteraard veel te vooruitstrevend :roll: :roll:
Ongelofelijk dat ze zelfs daar nog over vallen. A: Je kan er niet per ongeluk op komen door de balken in het begin. B: Waarschuwingsbord en C: OOK nog eens een chickenrun ernaast.... Wanneer is het ooit genoeg? :o
Bonanza
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 carbon, Niner RKT RDO
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 16:22

Maar die drop dan vlak voordat je het fietspad oversteekt?
Bonanza
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 carbon, Niner RKT RDO
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 16:43

yo-eddy schreef:
boldrides schreef:

100% met je eensch ....

Met "dank" aan de coordinator "MTB"van SBB afkomstig uit Apeldoorn .... die ook in Schoorl even zijn plasje wilde doen..... niet aleen kinderen moeten opgroeien in een "bubblewrap society' ook volwassen mensen moeten overal tegen zichzelf beschermd worden .... ben hier aardig over uit mijn slof geschoten intern. Die "drop" lag er gvd al jaren ......
Wat een l#l. En de # is geen o
B100
Pro Biker
Pro Biker

ma 13 juli 2020, 16:46

Bonanza schreef:
ma 13 juli 2020, 16:43
yo-eddy schreef:

100% met je eensch ....

Wat een l#l. En de # is geen o
Balen, t is er niet beter van geworden. Snap het ook niet zo, ligt keurig een chicken omheen en dan moet toch de drop nog aangepast worden.... M.i. maak je het alleen maar laagdrempeliger zo, op het filmpje zie je ook al wel wat rijders die het in de oude situatie niet in hun hoofd hadden gehaald de drop te rijden (en het nu ook beter hadden kunnen laten :-). Die matten in de landing is al helemaal een waardeloos idee.
Downhill is geen grapje
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

ma 13 juli 2020, 17:00

Ik moest al een traantje weg pinken over de nieuwe drop.
Blijkbaar onterecht, er is weinig veranderd.
Gelukkig gaan andere parcours wel door met ontwikkelen.
EO-MTB-ing certified
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

ma 13 juli 2020, 19:26

Van iemand uit de omgeving van Apeldoorn had ik dit niet verwacht.
BOSS
Extreme Biker
Extreme Biker
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 21:38

We kunnen er lang over blijven door zeuren natuurlijk. Maar;
A: het is onze tuin niet
B: wij bepalen de voorwaardes hoe een route er, in de tuin van iemand anders, uit mag zien niet
C: MTB Noordwest doet er alles aan om de route zo goed mogelijk te onderhouden en waar mogelijk leuker te maken; sommige dingen kunnen wel, andere dingen niet. Wij respecteren dat, we kunnen niet anders; zie A en B.
D: Het was deze oplossing of de drop afsluiten, volgens mij is dit een prima oplossing. Zo niet...we vernemen graag suggesties.
E: Als iemand's verzekering, na een crash, op zoek gaat naar een mogelijke schuldige om schade ter verhalen komen ze bij niemand op dit forum aankloppen...wel bij de eigenaar van de tuin. Als iemand die risico middels een contract op zich durft te nemen......dan is er wellicht veel meer mogelijk. Wie o Wie?

Dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 13 juli 2020, 23:53

A)het zijn Staats bossen bedoeld voor ons allemaal, die “tuin” is openbaar toegankelijk
B) MTBNW bepaald al heel lang hoe de routes eruitzien in overleg met SBB, sterker nog MTBNW ontzorgt SBB al jaren zowel financieel als met mankracht (en zelfs deels juridisch). SBB heeft een recreatie doelstelling en MTB’ers zijn de enige partij die zoveel bijdragen aan het algemeen belang in een openbaar bos.
C) SBB heeft in al die jaren nog nooit richtlijnen gepresenteerd aan hun grootste onderhouds en aanleg partner. Zelfs na deze “blokkade” zijn de richtlijnen nog steeds niet ontvangen
D) ....... ik ga pitten, spreek Boss genoeg om hier verder intern met een bak koffie verder over te discussiëren ..... dat doen we al jaren en nog steeds goed bevriend 😉
Plaats reactie