Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.

Moderator: shiverer

Plaats reactie
BOSS
Extreme Biker
Extreme Biker
Contacteer:

zo 24 maart 2019, 12:44

BM'09 schreef:
zo 24 maart 2019, 12:40
BOSS schreef:
zo 24 maart 2019, 12:30

Zucht.....je ziet ook niet staan dat het niet mag........."Fietsen is toegestaan op de officiële mountainbikeroutes en de fietspaden, nergens anders!"
Dit in tegenstelling tot het PWN gebied waar wel duidelijk een tijdzonering staat aangegeven. En nou weer snel lekker gaan fietsen.....

dusssss©
Dussss wij van wc-eend. Check de borden van SBB ipv jullie eigen website ;)
Joh, als jij denkt het beter denkt te weten, be my guest. Ik hou het graag feitelijk....
Afbeelding

dusssssss©
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Contacteer:

zo 24 maart 2019, 13:02

Mijn God wat begind het hier op een gefrustreerd theekransje te lijken. Kijk eens naar buiten, de zon schijnd. Trek die fiets te voorschijn en rammen met die bak. Zie jullie zo in de duinen. (Nog even mijn moeders soepje op lepelen)
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Heatmap
yougo1983
All rounder
All rounder

zo 24 maart 2019, 22:57

Dan vraag ik mij wel af waarom je je strava ritje k*t zooi zou noemen, het was toch mooi weer en het is toch altijd genieten om een rondje te biken!
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

zo 24 maart 2019, 23:04

Lees dat even de rest en je weet het. In het kort dropper net gereviseerd en nu al weer lek. Wordt je niet heel blij van op Schoorl als je zo’n 5cm te laag zit. Dus één rondje buffelen en maar weer naar huis. Had het plan om lekker meerdere rondjes te doen.
boldrides
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

ma 25 maart 2019, 14:33

Tijgerhaai schreef:
Lees dat even de rest en je weet het. In het kort dropper net gereviseerd en nu al weer lek. Wordt je niet heel blij van op Schoorl als je zo’n 5cm te laag zit.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: voeg dat nog wat toe in Schoorl een dropper? Zulke heftige afdalingen zijn er toch niet? Heb zelf nog nooit met eentje gefietst dus vroeg het me af.
chrisscross
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 25 maart 2019, 14:48

Arjan1 schreef:
vr 22 maart 2019, 21:27
Dus in Schoorl gebied mag je naast de mtb route, overal en altijd fietsen?
Zo, dus het is wachten op Groen licht voor een MTB route door het PWN. Mooi lange lus aan Schoorl koppelen. Persoonlijk zie ik dat liever dan de situatie nu in het PWN. :-q
Laatst gewijzigd door chrisscross op ma 25 maart 2019, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

ma 25 maart 2019, 14:49

boldrides schreef:
ma 25 maart 2019, 14:33
Tijgerhaai schreef:
Lees dat even de rest en je weet het. In het kort dropper net gereviseerd en nu al weer lek. Wordt je niet heel blij van op Schoorl als je zo’n 5cm te laag zit.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: voeg dat nog wat toe in Schoorl een dropper? Zulke heftige afdalingen zijn er toch niet? Heb zelf nog nooit met eentje gefietst dus vroeg het me af.
Een dropper voegt bijna overal iets toe, je moet er alleen wel mee leren rijden. Je positie op de fiets verandert behoorlijk met de dropper naar beneden, je fiets krijgt veel meer vrijheid en je gewicht zit lager. Je kun dus vooral harder en makkelijker nar beneden en je hebt meer vrijheid bij drops en sprongen.
ik zie veel mensen die met hun benen hun zadel klemmen in de afdaling, voor deze mensen is dus in eerste instantie de "referentie"even weg en voelt het wat onwennig maar uiteindelijk leer je dus beter dalen ;)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 Tuned en Crave 2k14 Tuned

ma 25 maart 2019, 15:10

chrisscross schreef:
Arjan1 schreef:
vr 22 maart 2019, 21:27
Dus in Schoorl gebied mag je naast de mtb route, overal en altijd fietsen?
Zo, dus het is wachten op Groen licht voor een MTB route door het PWN. Mooi lange lus aan Schoorl koppelen. Persoonlijk zie ik dat liever dan de situatie nu in het PWN. :-q
Mijn idee.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 25 maart 2019, 15:12

Rayb81 schreef:
ma 25 maart 2019, 15:10
chrisscross schreef:

Mijn idee.
Zeker, wordt ook al ruim 15 jaar om gevraagd ... mijn vertrouwen in PWN is echt onder nul , inmiddels zo laag dat ik geen jaarkaart meer koop totdat zij hun zaakjes goed en eerlijk regelen.
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 25 maart 2019, 15:35

Alleen voor Schoorl hoef je zo’n ding er niet op te schroeven. Voor het buitenland erg prettig. Maar eens gewend aan een dropper gooi je dat ding gewoon omlaag op de dropjes en afdalingen denk je verder niet eens bij na. Zadel uit de weg is erg fijn. Maar omdat het stomme ding nu druk verliest (50psi i.p.v. 250psi) blijft het ook niet omhoog staan. Alleen had ik geen reserve zadelpen in mijn Camelbak.
boldrides
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

di 26 maart 2019, 09:29

Gisteren lekker wind mee in het open gedeelte. Wat een wereld van verschil als je met je zwaarste versnelling over de schapenlatjes kunt crossen 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 26 maart 2019, 21:32

boldrides schreef:
Gisteren lekker wind mee in het open gedeelte. Wat een wereld van verschil als je met je zwaarste versnelling over de schapenlatjes kunt crossen 8)
Je kunt ook je zwaarste versnelling lichter maken, zodat je ook bij tegenwind in de zwaarste versnelling kunt trappen! Heb je altijd een goed gevoel :lol:
Datingexpert tussen rijder en fiets

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

di 26 maart 2019, 21:33

Lars TB schreef:
di 26 maart 2019, 21:32
boldrides schreef:
Je kunt ook je zwaarste versnelling lichter maken, zodat je ook bij tegenwind in de zwaarste versnelling kunt trappen! Heb je altijd een goed gevoel :lol:
#omdenken :-q :lol:
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9

wo 27 maart 2019, 10:01

yo-eddy schreef:
...

ik zie veel mensen die met hun benen hun zadel klemmen in de afdaling, voor deze mensen is dus in eerste instantie de "referentie"even weg en voelt het wat onwennig maar uiteindelijk leer je dus beter dalen ;)
Dat je veel mensen zo ziet rijden is niet zo gek denk ik. Ik heb een aantal jaren geleden eens een clinic gevolgd in Schoorl en kreeg daar het advies om dit te doen in simpelere afdalingen. Blijkbaar wordt dit dus aangeleerd. Misschien is het op echt hele simpele afdalingen beter, maar het voelde op Schoorl niet goed. 1 keer geprobeerd, verder nooit weer.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

wo 27 maart 2019, 17:13

Flow&Co schreef:
wo 27 maart 2019, 10:01
yo-eddy schreef:
...

Dat je veel mensen zo ziet rijden is niet zo gek denk ik. Ik heb een aantal jaren geleden eens een clinic gevolgd in Schoorl en kreeg daar het advies om dit te doen in simpelere afdalingen. Blijkbaar wordt dit dus aangeleerd. Misschien is het op echt hele simpele afdalingen beter, maar het voelde op Schoorl niet goed. 1 keer geprobeerd, verder nooit weer.
Ik weet het, een drama die boswielrenners die "clinics" geven terwijl het enige dat ze kunnen vaak hard trappen is .... we hadden/hebben een paar van die vogels hier in de buurt. Gelukkig is er steeds meer en beter aanbod aan clinics. Hoewel in mijn ogen gewoon zelf het bos in gaan en lekker klooien de beste leerschool is :-q
Plaats reactie