Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

za 5 januari 2019, 21:16

Lars TB schreef:
za 5 januari 2019, 21:10
Over The Bar.

Knap met een kruiwagen :lol:
Over The Bak :tong
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 Tuned en Crave 2k14 Tuned

za 5 januari 2019, 22:20

Misschien zat z'n skibril in de weg of bleef ie hangen met z'n koptelefoon.

Verder prima gast hoor, geniet van z'n techniek :)
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2020 Sworks Enduro - 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

zo 6 januari 2019, 18:06

Vandaag fraai gereden op een uitstekend parcours! :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 Tuned en Crave 2k14 Tuned

ma 7 januari 2019, 02:35

Zat even te loeren op het NW forum, blijkt dus dat de oorspronkelijke nieuwe route tekening vandaag precies 6 jaar geleden ingediend is,
namelijk op 7-januari-2013, pffff :(
chrisscross
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 7 januari 2019, 11:46

Afgelopen zondag even met het gezin over het fietspad naar de Berenkuil gewandeld. Als je ziet wat voor een bergen hout daar liggen dan vraag je je af of er straks überhaupt wel een bos overblijft...
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Contacteer:

ma 7 januari 2019, 13:31

Wat loopt iedereen toch dramatisch te doen over een paar boompjes die gekapt worden. In elk bos wordt er om iets van de vijf jaar gekapt en er is nog steeds bos in Nederland. Dat heb je met bomen er groeien wel nieuwe. In Schoorl is er alleen een tijd niet gekapt vanwege de afgelopen branden. En ja ziet er heel dramatisch uit nu, maar ook dat wordt gewoon weer recht getrokken. Adem in adem uit. :-D
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Heatmap
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 7 januari 2019, 21:39

Wat loopt iedereen toch dramatisch te doen over een paar boompjes die gekapt worden.
Dennebomen die 50 tot 100 jaar oud zijn om zeep te helpen met als reden, nu citeer ik een boswachter uit NH nieuws:
"Wij vinden het belangrijk om gewoon de procedures te volgen".... :evil:

Je moet het maar op je geweten willen hebben! :x
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
yougo1983
All rounder
All rounder

ma 7 januari 2019, 21:46

mtfuji schreef:
ma 7 januari 2019, 21:39
Wat loopt iedereen toch dramatisch te doen over een paar boompjes die gekapt worden.
Dennebomen die 50 tot 100 jaar oud zijn om zeep te helpen met als reden, nu citeer ik een boswachter uit NH nieuws:
"Wij vinden het belangrijk om gewoon de procedures te volgen".... :evil:

Je moet het maar op je geweten willen hebben! :x
Tja jij hebt het natuurlijk niet zo op regels en procedures hebben we al gemerkt hehe.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 9.9

di 8 januari 2019, 10:58

Het is denk ik niet zo zeer het feit dat er een paar boompjes gekapt worden.

Het gaat er eerder om dat we als MTB'ers "op onze tenen" door het bos moeten om te voorkomen dat we zogenaamde blijvende schade toebrengen aan de habitat van een of andere duinkever.
Als je dan het bos in gaat en ziet dat de helft is weggekapt, of dat er (in het Robbenoordbos) ineens een 15m brede asfaltweg is aangelegd om een paar windmolens neer te zetten, dan krijg je automatisch dat "oh, en dat kan allemaal wel?!" gevoel.
mugged
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 8 januari 2019, 13:14

Exact Flow&Co! In de Kennemerduinen hebben ze bedacht dat er meer stuifduinen moeten komen dus hoppa, duizenden bomen weg en hele stukken woestijn voor in de plaats. Totdat een andere pipo weer iets nieuw bedenkt. En ondertussen blijven we de dialoog aan gaan met eenmans-stichtingen, overheid en "natuurbeleid". Tijd voor een geel hesje en massaal alle paden op.
Makkelijk
Pro Biker
Pro Biker

di 8 januari 2019, 13:51

Windmolens... :lol: tegen de tijd dat die dingen hun productiekosten terugverdiend hebben hebben we ze allang weer afgebroken omdat we ons realiseerden wat een kut idee het toch is.
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 8 januari 2019, 13:58

Helaas de keiharde waarheid.... :( :wink:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

di 8 januari 2019, 17:45

Tijgerhaai schreef:
ma 7 januari 2019, 13:31
Wat loopt iedereen toch dramatisch te doen over een paar boompjes die gekapt worden. In elk bos wordt er om iets van de vijf jaar gekapt en er is nog steeds bos in Nederland. Dat heb je met bomen er groeien wel nieuwe. In Schoorl is er alleen een tijd niet gekapt vanwege de afgelopen branden. En ja ziet er heel dramatisch uit nu, maar ook dat wordt gewoon weer recht getrokken. Adem in adem uit. :-D
Met de kap zelf heb ik niet zo'n moeite, het is nou eenmaal aangeplant productiebos zoals bijna elk bos in Nederland dat is.
De manier waarop ze kappen heb ik wel moeite mee.
Het is natuurlijk beetje scheef dat wij bij de aanleg van de route door het bos moeten sluipen, elk plantje onder een vergrootglas moeten leggen om er 1000% zeker van te zijn dat er geen één denne orchis verloren gaat, geen grond mogen verplaatsen en absoluut geen sporen nalaten.......
Vervolgens komen er boswerkers met groot materieel overal door heen raggen :-q
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 8 januari 2019, 22:13

Met de kap zelf heb ik niet zo'n moeite, het is nou eenmaal aangeplant productiebos zoals bijna elk bos in Nederland dat is.
De manier waarop ze kappen heb ik wel moeite mee.
Het is natuurlijk beetje scheef dat wij bij de aanleg van de route door het bos moeten sluipen, elk plantje onder een vergrootglas moeten leggen om er 1000% zeker van te zijn dat er geen één denne orchis verloren gaat, geen grond mogen verplaatsen en absoluut geen sporen nalaten.......
Vervolgens komen er boswerkers met groot materieel overal door heen raggen :-q
Zo klinkt het een beetje alsof een boom een soort wegwerpartikel is.... :roll:

Maar ik snap je punt, het nu afgesloten stuk na de zigzag klim en afdaling daarna waar ze aan het kappen zijn ziet er uit als oorlogsgebied.
Voordat daar alles wat daar leeft, groeit en bloeit weer hersteld is.... :((
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2020 Sworks Enduro - 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

di 8 januari 2019, 22:28

Makkelijk schreef:
di 8 januari 2019, 13:51
Windmolens... :lol: tegen de tijd dat die dingen hun productiekosten terugverdiend hebben hebben we ze allang weer afgebroken omdat we ons realiseerden wat een kut idee het toch is.
Grappig. Waar haal je die info vandaan ?
Plaats reactie