Schoorl inside out!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.

Moderator: shiverer

Plaats reactie
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott Spark 940
Contacteer:

ma 22 januari 2018, 23:06

Google is een beetje wazig af en toe. Probeer deze link eens.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 11222&z=13" onclick="window.open(this.href);return false;

(Met link werkt beter)

Nog een tip, als je Google Maps op je telefoon hebt kan je de kaart opslaan voor offline gebruik. Kan je onderweg kijken waar je zit. Hopelijk nooit nodig, maar alle paaltjes staan er ook in. Indien nodig geef het nummer door aan de hulpdienst dan weten ze je te vinden.

En nu wij toch bezig zijn. Ook op Strava (indien van toepassing) kan je nu jou segment de. Juiste naam geven. (Mag trouwens best eens uit gedund worden, een hoop is dubbel)
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Heatmap
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 Tuned en Crave 2k14 Tuned

di 23 januari 2018, 00:37

Yes het werkt weer, alleen mis ik Niels Blink, waar is dat dan?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

di 23 januari 2018, 00:41

Rayb81 schreef:Yes het werkt weer, alleen mis ik Niels Blink, waar is dat dan?
Nielsblink is het pad dat vroeger ten oosten van de Kneet liep. Nu rijden we dus (onder) langs de Kneet :wink:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 23 januari 2018, 02:40

Ah zo, dat is dus voor mijn tijd. Wel een mooi stuk daar met mooie hoogteverschillen.
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker

di 23 januari 2018, 10:22

"Roy's paadje" is dat eigenlijk legaal te rijden? Wellicht een leuker alternatief dan via het fietspad als je als toetje een half rondje doet (al mis je dan wel weer de Kneet-klim)

EDIT: Typo
Laatst gewijzigd door 38x10 op di 23 januari 2018, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 23 januari 2018, 10:45

Of na de afdaling van de kneet weer linksaf omhoog heb ik mensen ook weleens zien doen. En dan vervolgens Roy's paadje nemen.
Alleen rijd je dan enkele meters tegen het verkeer in.
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 23 januari 2018, 11:32

38x10 schreef:"Roy's paadje" is dat eigenlijk legaal te rijden? Wellicht een leuker alternatief dan via het fietspad als je een als toetje een half rondje doet (al mis je dan wel weer de Kneet-klim)
Ja, enigste stukje “nieuwe” route die je nu mag rijden. :-q Vooral eens mee pakken loopt lekker :D
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker

di 23 januari 2018, 12:05

Rayb81 schreef:Of na de afdaling van de kneet weer linksaf omhoog heb ik mensen ook weleens zien doen. En dan vervolgens Roy's paadje nemen.
Alleen rijd je dan enkele meters tegen het verkeer in.
Had ik ook al bedacht idd. Moet je een klein stukje spookrijden :-)

@tijgerhaai: de volgende keer doe ik het laatste halve rondje via dit paadje :-q
chrisscross
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 23 januari 2018, 16:57

Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen. Waarschijnlijk als hij echt veel bereden gaat worden vormt zich vanzelf een snelle ideale lijn. Tenzij er "ankers" liggen natuurlijk. Voor de afwisseling is hij gerust weleens leuk om te rijden.

De omleiding die er sporadisch in ligt net voordat je het fietspad op gaat vind ik dan weer veel mooier. Dat is puur genieten en zo jammer dat we daar niet het hele jaar mogen rijden.
38x10
Extreme Biker
Extreme Biker

di 23 januari 2018, 17:02

Eens, al is het maar omdat het %asfalt daarmee naar 0 gaat. Alleen dat zanderige klimmetje ben ik nog nooit opgekomen.
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 23 januari 2018, 17:07

Niet alles hoeft op standje vol gas dom rechtuit. Beetje sturen is ook wel eens lekker. Kan je alvast een beetje wennen. :wink:
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

di 23 januari 2018, 19:22

Even een revisie op "de bocht van de 17 hechtingen"......het verhaal is eigenlijk nóg mooier:

"De bocht van de 17 hechtingen daar ging een niet nader te benoemen iemand -heel bekend en veel gezien op de route van Schoorl- vervelend stupide onderuit en gebruikte haar arm als landingsspot. Dat deed wel even zeer, maar uiteraard werd de ronde eerst afgemaakt. Echter bij het aankomen bij de finish (of de start, net hoe je het ziet) bleek haar arm opengebarsten met een 5x5cm grote winkelhaak ten gevolg. Oei, dat moet wellicht even gehecht worden. Idd. Met 17 hechtingen. De vaste trail crew was erbij dus de epische naam was geboren, en terecht. "

:winkie:
Ironhorse Erik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: 2019 Sworks Stumpjumper ST 29" - 2017 Sworks Enduro 29" - 2018 Sworks Epic

di 23 januari 2018, 19:22

chrisscross schreef:Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen. Waarschijnlijk als hij echt veel bereden gaat worden vormt zich vanzelf een snelle ideale lijn. Tenzij er "ankers" liggen natuurlijk. Voor de afwisseling is hij gerust weleens leuk om te rijden.

De omleiding die er sporadisch in ligt net voordat je het fietspad op gaat vind ik dan weer veel mooier. Dat is puur genieten en zo jammer dat we daar niet het hele jaar mogen rijden.

Je kunt er heel hard hoor ;)
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 23 januari 2018, 19:26

Annemarie? :P

Das tenminste de enige vrouw op Schoorl die ik van naam ken :D
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 23 januari 2018, 20:03

Ironhorse Erik schreef:
chrisscross schreef:Laatst voor de grap Roy's paadje weer eens genomen. Die is er toen ingelegd als omleiding ivm de bomenkap waar nu de schapenhekken liggen. Ik was vergeten hoe hij ook alweer ging maar vond hem niet zo heel lekker lopen. Wat bochtjes die echt de snelheid eruit halen juist op mooie delen. Waarschijnlijk als hij echt veel bereden gaat worden vormt zich vanzelf een snelle ideale lijn. Tenzij er "ankers" liggen natuurlijk. Voor de afwisseling is hij gerust weleens leuk om te rijden.

Je kunt er heel hard hoor ;)
Precies, je moet wel kunnen sturen.
Plaats reactie