Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Mensen die niet de blink opkomen schakelen pas op de klim. Op je koffiemolenstandje kom je in principe elke klim op als je maar blijft trappen :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Juiste blaadje achter is inderdaad wel de sleutel. Deze is nog net even smeriger dan de Zwarte Blink. (Ook gewoon net niet halen :oops: ) Als ik klaar ben met de paaltjes kan ik weer meer op de fiets zitten dan komt het wel weer goed. :D Verderop ligt nog een veel ergere klim. (Verdorie zelf aangeharkt) De route is nog niet open dus begin alvast maar met trainen. Nino Schurter punchy climbs op Zwift is wel een ideetje. 💡 :winkie:

https://whatsonzwift.com/workouts/athle ... chy-climbs
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

boldrides schreef: wo 19 januari 2022, 11:17 Mensen die niet de blink opkomen schakelen pas op de klim. Op je koffiemolenstandje kom je in principe elke klim op als je maar blijft trappen :)
kleine nuance: als het een technische klim is (switchback of met wortels o.i.d.) dan kom je er niet alleen op met een laag verzetje hehe :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dan moet je nog iets meer kracht in je pootjes hebben, balans, je fiets kunnen plaatsen op de lijn die je wil, en om je eigen achterwiel kunnen sturen. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... in conclusie proberen jullie dus gewoon ordinair de verkoop van e-MTB's te stimuleren.
(waarschijnlijk na een zeer lucratieve deal te zijn aangegaan met de fietshandel in de regio en dan nu daar zo nu en dan een beetje op afgeven om de aandacht daarvan af te leiden)

:bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb zoals ze dat in Duitsland zo mooi noemen een bio Bike. Gewoon zelf je kadaver omhoog trappen. :bier:

https://www.instagram.com/johanbruijn/t ... =copy_link

(Bilthoven ligt trouwens niet echt in de regio)
◼︎ Go round the outside.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

boldrides schreef: wo 19 januari 2022, 11:17 Mensen die niet de blink opkomen schakelen pas op de klim. Op je koffiemolenstandje kom je in principe elke klim op als je maar blijft trappen :)
Iets met je gewichtsverdeling doen op een klim helpt ook wel😂 zie regelmatig mensen bijna een wheelie maken!
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Is ook vet! Een wheelie de berg op! Ga ik volgende keer proberen!
Gebruikersavatar
jorrit-dh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: di 7 juli 2020, 12:59
Mijn mountainbike: Scott Genius & Gambler

Springen is ook een optie bij sommige stukken. Bijvoorbeeld de fijne wortels bij het klimmetje uit de kuil. Met voldoende vaart kun je daar overheen bunnyhoppen. Moet er niet een langzaam iemand voor zitten of mensen die van het Halfords pad af komen :wink:
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 17:34

yo-eddy schreef: wo 19 januari 2022, 09:51
Hufterig steil inderdaad ..... gebouwd en getest ..... maar nu even bos in om een andere steile klim wat vriendelijker te maken ter compensatie, 't is echt al zwaar genoeg :wink: :-q

Afbeelding
Ik gok dat er geen vergunning is afgegeven voor een skilift naast dat klimmetje? Dat ziet er namelijk uit als een gemeen pukkeltje.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Elke week een rondje, dan doe je hem een jaar later met twee vingers in je neus.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Interview op de website van MTB-Noordwest met Boswachter Theo over o.a. de regels in de Schoorlse Duinen;

https://mtb-noordwest.nl/nieuws/2022/ja ... _theo.html


dussssss©
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Dit weekend met mijn bussie naar Egmond aan Zee om een beetje uit te waaien.

Dus zaterdag deze prachtige route maar weer eens aandoen met de stalen aap :-q

Zin in, altijd een feestje om daar weer te zijn.
Nog tips voor het aanrijden vanaf Egmond aan Zee en waar de route het snelst op te pakken met de gps?
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

El-Fenomeno schreef: do 20 januari 2022, 21:58 Dit weekend met mijn bussie naar Egmond aan Zee om een beetje uit te waaien.

Dus zaterdag deze prachtige route maar weer eens aandoen met de stalen aap :-q

Zin in, altijd een feestje om daar weer te zijn.
Nog tips voor het aanrijden vanaf Egmond aan Zee en waar de route het snelst op te pakken met de gps?
Vanaf EaZ via EadH naar 't Woud rijden, daar linksaf het PWN gebied in(kaartje kopen) en ri Bergen aan Zee rijden. Helemaal de kustlijn volgen en het bos weer in rijden. Dan rij je vanzelf de Schoorlse duinen in nadat je stuifduinen bent gepasseerd. Dan kruis je na zo'n 500mtr de route.

dussssssss©
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

BOSS schreef: do 20 januari 2022, 23:23
El-Fenomeno schreef: do 20 januari 2022, 21:58 Dit weekend met mijn bussie naar Egmond aan Zee om een beetje uit te waaien.

Dus zaterdag deze prachtige route maar weer eens aandoen met de stalen aap :-q

Zin in, altijd een feestje om daar weer te zijn.
Nog tips voor het aanrijden vanaf Egmond aan Zee en waar de route het snelst op te pakken met de gps?
Vanaf EaZ via EadH naar 't Woud rijden, daar linksaf het PWN gebied in(kaartje kopen) en ri Bergen aan Zee rijden. Helemaal de kustlijn volgen en het bos weer in rijden. Dan rij je vanzelf de Schoorlse duinen in nadat je stuifduinen bent gepasseerd. Dan kruis je na zo'n 500mtr de route.

dussssssss©
Een alternatief is om gelijk het strand op te fietsen (als je daar van houdt) en dan bij Bergen aan Zee de opgang tussen
strandpaviljoen De Jongens en Hemmingway's Beach te pakken, dan zit je ook nagenoeg op de route zoals hierboven beschreven is.
Plaats reactie