Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
XXXL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 22:48

wat voor telefoon gebruik je??? ligt het misschien aan de de GPS????
Voorheen XXL, maar mn Inlog was verdwenen
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

XXXL schreef:wat voor telefoon gebruik je??? ligt het misschien aan de de GPS????
wat dat strava een segment herkend als je er 10 meter naast rijdt?? dat ligt in mijn optiek zeker niet aan de tel maar echt aan strava
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ligt niet aan Strava maar die afwijking is inherent aan consumenten gps systemen. 10 meter afwijking is normaal. Al vind ik aparte gps computers/horloges beter werken. (Vrij zicht, chip is het zelfde)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mijn tel zit op mijn stuur en gps is redelijk nauwkeurig. Ik zie echt dat ik altijd netjes over een fietspad ga. Probleem zit hem denk ik toch in de marge in afwijking die Strava hanteert mocht iemamds gps niet optimaal werken.

Ik heb dit niet lang geleden getest door een klein stuk onverhard pad te rijden zo een 6 a 7 meter van een fietspad (wel parallel). Thuis even een segment gemaakt want niemand had daar ooit gefiets volgens strava. Toen ik klaar was zag ik al meteen erna dat een paar honderd man sneller was (nee ging niet langzaam). Al die tijden waren op het fietspad enkele meters ernaast gereden. Op het kaartje kwam ik geen enkele keer in de buurt, ik ben netjes op het onverharde gebleven met een mooi vloeiend streepje.

Hier kan enkel Strava wat aan doen door die meting scherper te maken. Sowieso vind ik Strava ontzettend "vervuild" met onjuiste waardes en metingen hier en daar. Ze zouden om de zoveel tijd segementen moeten resetten. Maar goed dat is een geheel ander onderwerp en niet voor hier.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als je telefoon op je stuur zit heeft deze ook vrijzicht op de satellieten. In je tas/zak wordt dat lastiger.

De metingen kan je niet scherper maken. Afwijking van het systeem is gemiddeld rond de 10 meter. Dus jou toestel plus die van de gene die het spoor heeft opgenomen bij elkaar kan je zo maar 20 meter uit elkaar zitten. Zou Strava precies jou segment volgen dan registreert deze je tweede rondje al niet eens omdat het dus niet precies overeen komt. (rij maar eens twee rondjes en dan je opgenomen spoor) Ze zullen dus een marge moeten houden. Dit geeft inderdaad "problemen" met segmenten die op een paar meter langs elkaar lopen. Omdat op te lossen moet je geen korte segmenten maken, en segmenten starten/eindigen voor/nadat paden parallel aan elkaar lopen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Tijgerhaai schreef:Als je telefoon op je stuur zit heeft deze ook vrijzicht op de satellieten. In je tas/zak wordt dat lastiger.

De metingen kan je niet scherper maken. Afwijking van het systeem is gemiddeld rond de 10 meter. Dus jou toestel plus die van de gene die het spoor heeft opgenomen bij elkaar kan je zo maar 20 meter uit elkaar zitten. Zou Strava precies jou segment volgen dan registreert deze je tweede rondje al niet eens omdat het dus niet precies overeen komt. (rij maar eens twee rondjes en dan je opgenomen spoor) Ze zullen dus een marge moeten houden. Dit geeft inderdaad "problemen" met segmenten die op een paar meter langs elkaar lopen. Omdat op te lossen moet je geen korte segmenten maken, en segmenten starten/eindigen voor/nadat paden parallel aan elkaar lopen.
Wat je zegt klopt wel allemaal maar ik vind die 10 meter best wel veel. Wijkt een gps gps chip zoveel af of komt dat enkel voor bij diegenen met een mobieltje in hun zak/tas. Ik besef dat een tweede rondje niet precies hetzelfde is maar het wijkt niet meer dan 3 a 4 meter af max bij mij. 20 meter samen is dan gewoon teveel en ik snap dat als strava dat zou reduceren naar minder dat dan heel veel mensen misschien ook weer gaan klagen maar het zou nauwkeuriger zijn lijkt me. Sowieso boeit het me niet zoveel, ik kijk enkel naar mijn eigen tijden want voor die kommetjes komt ik conditie en kracht tekort :)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Afwijking is normaal bij consumenten gps apparatuur. Bij regen, zware bewolking, of dik bladerdek kan het nog wel meer zijn. Kan wel beter, maar dan moet je met betere antennes gaan werken. Lucht en scheepvaart werken met extra grond stations. Het leger en landmeters gebruiken ook extra grondstations waardoor je op de centimeter kan werken.

Wat iets verbetering kan brengen is (als je die optie hebt) Glonas en/of ook Galileo aanzetten. (Gaat wel je accu sneller leeg)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ok duidelijk thanks
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Tijgerhaai schreef:Ligt niet aan Strava maar die afwijking is inherent aan consumenten gps systemen. 10 meter afwijking is normaal. Al vind ik aparte gps computers/horloges beter werken. (Vrij zicht, chip is het zelfde)

wist ik niet ik was er van overtuigd dat het in strava zat haha... en mijn tel is me gps en zit 9 van de 10x in me tas. dus wellicht helemaal te verklaren....
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Wat is de perfecte windrichting om daar een toptijd te rijden ?
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

NO
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Rayb81 schreef:NO
een koude wind dus :D
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Morgen staat ie op Oost 5
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

v_schultinge schreef:De helft van de deelnemers snijdt overigens delen af van het parcours tijdens de 5. Daar heb ik mij vorig jaar dood aan geërgerd. Dezelfde vent ben ik 3x voorbij gereden omdat hij continue kleine stukjes afsneed.
Helaas een feit. Er zijn mannen die redelijk vooraan meerijden en vinden dat ze niet door de kuil moeten, en pakken ook gewoon "laag" achterin bij de S-berg, richting de kneet blijven ze over het brede pad rijden ipv dat stukje links en zo nog meer stukjes. In 9 van de 10 gevallen ziet Strava dat niet (maar geloof me we weten precies wie het zijn). Sukkeltje ben je dan hoor. Helemaal als je bijna jankend van de pijn over de finish komt en begint te klagen over alles en nog wat. Dan gaat het "training voor je plezier" principe ook niet echt meer op....

Gelukkig komen er dan de Robert de Nijsen van deze wereld die gewoon op normale banden, op een normale fiets 5 rondjes sub 33 rijden. En achteraf ook nog eens niet klagen over het zandige parcours! Dat zet alles wel weer in het juiste perspectief!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Rubberburner schreef:Morgen staat ie op Oost 5
Niet NO genoeg vandaag, had op het open stuk nog redelijk last van stukjes schuin tegen.
toch nog 5 minuten van mijn pr af kunnen halen, oude was nog van 2014 en sindsdien niet meer op tijd gereden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie