Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: ma 25 maart 2019, 15:10
chrisscross schreef: ma 25 maart 2019, 14:48

Zo, dus het is wachten op Groen licht voor een MTB route door het PWN. Mooi lange lus aan Schoorl koppelen. Persoonlijk zie ik dat liever dan de situatie nu in het PWN. :-q
Mijn idee.
Zeker, wordt ook al ruim 15 jaar om gevraagd ... mijn vertrouwen in PWN is echt onder nul , inmiddels zo laag dat ik geen jaarkaart meer koop totdat zij hun zaakjes goed en eerlijk regelen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Alleen voor Schoorl hoef je zo’n ding er niet op te schroeven. Voor het buitenland erg prettig. Maar eens gewend aan een dropper gooi je dat ding gewoon omlaag op de dropjes en afdalingen denk je verder niet eens bij na. Zadel uit de weg is erg fijn. Maar omdat het stomme ding nu druk verliest (50psi i.p.v. 250psi) blijft het ook niet omhoog staan. Alleen had ik geen reserve zadelpen in mijn Camelbak.
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Gisteren lekker wind mee in het open gedeelte. Wat een wereld van verschil als je met je zwaarste versnelling over de schapenlatjes kunt crossen 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

boldrides schreef: di 26 maart 2019, 09:29 Gisteren lekker wind mee in het open gedeelte. Wat een wereld van verschil als je met je zwaarste versnelling over de schapenlatjes kunt crossen 8)
Je kunt ook je zwaarste versnelling lichter maken, zodat je ook bij tegenwind in de zwaarste versnelling kunt trappen! Heb je altijd een goed gevoel :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef: di 26 maart 2019, 21:32
boldrides schreef: di 26 maart 2019, 09:29 Gisteren lekker wind mee in het open gedeelte. Wat een wereld van verschil als je met je zwaarste versnelling over de schapenlatjes kunt crossen 8)
Je kunt ook je zwaarste versnelling lichter maken, zodat je ook bij tegenwind in de zwaarste versnelling kunt trappen! Heb je altijd een goed gevoel :lol:
#omdenken :-q :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

yo-eddy schreef: ma 25 maart 2019, 14:49 ...

ik zie veel mensen die met hun benen hun zadel klemmen in de afdaling, voor deze mensen is dus in eerste instantie de "referentie"even weg en voelt het wat onwennig maar uiteindelijk leer je dus beter dalen ;)
Dat je veel mensen zo ziet rijden is niet zo gek denk ik. Ik heb een aantal jaren geleden eens een clinic gevolgd in Schoorl en kreeg daar het advies om dit te doen in simpelere afdalingen. Blijkbaar wordt dit dus aangeleerd. Misschien is het op echt hele simpele afdalingen beter, maar het voelde op Schoorl niet goed. 1 keer geprobeerd, verder nooit weer.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Flow&Co schreef: wo 27 maart 2019, 10:01
yo-eddy schreef: ma 25 maart 2019, 14:49 ...

ik zie veel mensen die met hun benen hun zadel klemmen in de afdaling, voor deze mensen is dus in eerste instantie de "referentie"even weg en voelt het wat onwennig maar uiteindelijk leer je dus beter dalen ;)
Dat je veel mensen zo ziet rijden is niet zo gek denk ik. Ik heb een aantal jaren geleden eens een clinic gevolgd in Schoorl en kreeg daar het advies om dit te doen in simpelere afdalingen. Blijkbaar wordt dit dus aangeleerd. Misschien is het op echt hele simpele afdalingen beter, maar het voelde op Schoorl niet goed. 1 keer geprobeerd, verder nooit weer.
Ik weet het, een drama die boswielrenners die "clinics" geven terwijl het enige dat ze kunnen vaak hard trappen is .... we hadden/hebben een paar van die vogels hier in de buurt. Gelukkig is er steeds meer en beter aanbod aan clinics. Hoewel in mijn ogen gewoon zelf het bos in gaan en lekker klooien de beste leerschool is :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Recent geweest. Wat een prachtig parcours! En lekker veel hoogteverschil (al heb ik een hekel aan klimmen, maar de afdalingen erna waren echt tof). Ook tof dat er wat sprongetjes en jumps zijn (al vergiste ik me in de 1e drop, ik dacht dat groen degene was dat je hem pakte, maar ik kwam er pas later achter dat dat de 'veilige' route was :lol:

Is dit de mooiste route qua natuurschoon in NL of er is nog wat mooiers ergens?

Hier de video ervan: https://www.youtube.com/watch?v=NAFiIMZ71mQ

Afbeelding
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

yo-eddy schreef: wo 27 maart 2019, 17:13
Flow&Co schreef: wo 27 maart 2019, 10:01
Dat je veel mensen zo ziet rijden is niet zo gek denk ik. Ik heb een aantal jaren geleden eens een clinic gevolgd in Schoorl en kreeg daar het advies om dit te doen in simpelere afdalingen. Blijkbaar wordt dit dus aangeleerd. Misschien is het op echt hele simpele afdalingen beter, maar het voelde op Schoorl niet goed. 1 keer geprobeerd, verder nooit weer.
Ik weet het, een drama die boswielrenners die "clinics" geven terwijl het enige dat ze kunnen vaak hard trappen is .... we hadden/hebben een paar van die vogels hier in de buurt. Gelukkig is er steeds meer en beter aanbod aan clinics. Hoewel in mijn ogen gewoon zelf het bos in gaan en lekker klooien de beste leerschool is :-q
De beste man was een ervaren marathonrijder en had ook wel goeie tips, maar dit was gewoon eng en volgens mij een techniek die ontstaan is uit angst ofzo.
Gisteravond reed ik overigens een lokaal rondje met een groep. Een paar jongens van een jaar of 13 reden ook mee. Die kunnen met hun korte lichaampies dingen op een 29" XC racebak, daar wordt je bang van. Soort kleine Danny Macs/Fabio Wibmers. In het bos zijn ze ook bloedsnel. Als je ze dan vraagt hoe ze dat geleerd hebben krijg je zo'n lekker nonchalant antwoord van "gewoon beetje kloten thuis op de stoep". Stiekem fiets ik liever met die ventjes dan met al die hard trappende mannen.

@MVMVML
Ik snap nu eindelijk je nickname, heerlijk stukje zelfspot. Filmpje is ook vet in elkaar gezet! Goeie humor, ik heb gelachen, geef ik gewoon toe. Volgens mij hebben jullie zelf ook genoeg gelachen die dag. En dat van die voice control op je gopro is ook zo heerlijk herkenbaar. Je hebt in ieder geval een nieuwe abbo op je YT kanaal, keep it up!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Flow&Co schreef: do 28 maart 2019, 11:29
yo-eddy schreef: wo 27 maart 2019, 17:13

Ik weet het, een drama die boswielrenners die "clinics" geven terwijl het enige dat ze kunnen vaak hard trappen is .... we hadden/hebben een paar van die vogels hier in de buurt. Gelukkig is er steeds meer en beter aanbod aan clinics. Hoewel in mijn ogen gewoon zelf het bos in gaan en lekker klooien de beste leerschool is :-q

@MVMVML
Ik snap nu eindelijk je nickname, heerlijk stukje zelfspot. Filmpje is ook vet in elkaar gezet! Goeie humor, ik heb gelachen, geef ik gewoon toe. Volgens mij hebben jullie zelf ook genoeg gelachen die dag. En dat van die voice control op je gopro is ook zo heerlijk herkenbaar. Je hebt in ieder geval een nieuwe abbo op je YT kanaal, keep it up!
:D :-q

Het ergste is nu dat we 2 hebben met dezelfde Go Pro en dan zit de rest de hele tijd te etteren door dat ding aan en uit te laten gaan.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Flow&Co schreef: do 28 maart 2019, 11:29 De beste man was een ervaren marathonrijder en had ook wel goeie tips, maar dit was gewoon eng en volgens mij een techniek die ontstaan is uit angst ofzo.
Gisteravond reed ik overigens een lokaal rondje met een groep. Een paar jongens van een jaar of 13 reden ook mee. Die kunnen met hun korte lichaampies dingen op een 29" XC racebak, daar wordt je bang van. Soort kleine Danny Macs/Fabio Wibmers. In het bos zijn ze ook bloedsnel. Als je ze dan vraagt hoe ze dat geleerd hebben krijg je zo'n lekker nonchalant antwoord van "gewoon beetje kloten thuis op de stoep". Stiekem fiets ik liever met die ventjes dan met al die hard trappende mannen.
Jong geleerd is oud gedaan :-q , wij zijn eind jaren '80 ook zo begonnen (toen 12 jaar oud) en plukken daar nog steeds de vruchten van. Pas later leer je in te zien wat je precies doet qua techniek en kun je het een ander uitleggen. Nu ook regelmatig in het bos met onze kinderen (tussen de 5 en 8) en die pikken alles nog veel sneller op. Ze beginnen jonger en hoeven het wiel niet zelf uit te vinden. Over een paar jaar mogen de oude l#llen vast niet meer mee :winkie:

ps, Ook ervaren marathonrijders kunnen zichzelf compleet verkeerde dingen hebben aangeleerd (JM in dit geval?)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: do 28 maart 2019, 10:35
Ook tof dat er wat sprongetjes en jumps zijn (al vergiste ik me in de 1e drop, ik dacht dat groen degene was dat je hem pakte, maar ik kwam er pas later achter dat dat de 'veilige' route was :lol:
Hier de video ervan: https://www.youtube.com/watch?v=NAFiIMZ71mQ

Afbeelding
De drop daar zit tussen groen en rood in, je start op groen en dropt dan halverwege terug op rood ..... express niet een voor de hand liggende lijn om te voorkomen dat mensen 'm per ongeluk rijden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 28 maart 2019, 12:19
MVMVML schreef: do 28 maart 2019, 10:35
Ook tof dat er wat sprongetjes en jumps zijn (al vergiste ik me in de 1e drop, ik dacht dat groen degene was dat je hem pakte, maar ik kwam er pas later achter dat dat de 'veilige' route was :lol:
Hier de video ervan: https://www.youtube.com/watch?v=NAFiIMZ71mQ

Afbeelding
De drop daar zit tussen groen en rood in, je start op groen en dropt dan halverwege terug op rood ..... express niet een voor de hand liggende lijn om te voorkomen dat mensen 'm per ongeluk rijden.
Ja ik zag het pas later, maar het groen deed bij mij automatisch denken 'daar moet je heen' en omdat er een bordje met drop stond, dacht ik: ah groen voor de drop. Maar dat waren alleen een paar trapjes als het ware.

Afijn, volgende keer pak ik hem wel. Mooie smoes om weer eens terug te kunnen.

Dat op het einde er een rood waarschuwingsteken stond bij het omlaag gaan (terug naar het begin) snapte ik niet helemaal, want die was helemaal niet link. Of heb ik daar ook weer iets over het hoofd gezien?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MVMVML schreef: do 28 maart 2019, 12:22 Dat op het einde er een rood waarschuwingsteken stond bij het omlaag gaan (terug naar het begin) snapte ik niet helemaal, want die was helemaal niet link. Of heb ik daar ook weer iets over het hoofd gezien?
Nee, dat is voor de groep die mijn vaste fietsmaatje altijd omschrijft als "de kneuzenkermis" :winkie: ........ overigens een heel grote groep vooral in het weekend :o

ps, stuur maar PB als jullie weer gaan, er zijn nog wel wat leuke dingetjes op Schoorl ;)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 28 maart 2019, 12:53
MVMVML schreef: do 28 maart 2019, 12:22 Dat op het einde er een rood waarschuwingsteken stond bij het omlaag gaan (terug naar het begin) snapte ik niet helemaal, want die was helemaal niet link. Of heb ik daar ook weer iets over het hoofd gezien?
Nee, dat is voor de groep die mijn vaste fietsmaatje altijd omschrijft als "de kneuzenkermis" :winkie: ........ overigens een heel grote groep vooral in het weekend :o
:lol: :-q
Plaats reactie