Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 19:14 Maar hoe kan het dan dat een groot van jullie er dan wel regelmatig fietst? (Althans als ik de verhalen over zwaar etc moet geloven)
Gesloten is toch gesloten of is dit niet voor iedereen?
Wandelpaden zijn ook verboden voor fietsers, toch fietsen er hele volksstammen over de wandelpaden....ik zal het nog een keer zeggen: de grootste bedreiging voor de sport zijn veel mountainbikers zelf....helaasch. Iedereen denkt wat ik doe ik niet zo erg of kan wel even......helaas blijft het niet bij 1persoon die zo denkt en iedereen, echt iedereen, heeft wel een (slap) excuus.

De route fysiek afsluiten heeft geen enkele zin, men fietst er gewoon omheen of pikt de route iets verder op, aangezien dit de route is de ze persé willen/moeten fietsen omdat hij op Strava/Komoot staat, vrienden het gezegd hebben of de verhuurder ze er gewoon naar toe stuurt.

Als wij tijdens onderhoudsdagen vragen: 'Je weet dat de route nog niet geopend is?' krijgen we als antwoord: 'ja, weet ik en ze fietsen verder' Ik heb er 1 gehad die het echt niet wist en die ging ook zonder te morren en uit zichzelf lopend terug naar het fietspad :-q :-q :-q :-q

ps. je hoeft hem niet persé te fietsen om te weten dat hij zwaar is.....een paar keer met wat planken of balken omhoog lopen en je weet genoeg;-)

dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 19:29 Nou dan ga ik vanwege moverende reden aankomend weekend een rondje rijden 😂
hoop dat je niet verdwaalt of uitgeput raakt :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 19:29 Nou dan ga ik vanwege moverende reden aankomend weekend een rondje rijden 😂
je weet dat de nieuwe routes nog niet opengesteld zijn........?

dussssss©
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: wo 26 januari 2022, 10:22
B@zz schreef: wo 26 januari 2022, 01:09 Is goed. Doe jij ze dan nog even de groeten in Schoorl 2.0.
bijna juist, eigenlijk Schoorl 3.0 :wink:

grof geschetst

Schoorl 1.0 = rondje bij huidige Kneet 1,5km 1989
Schoorl 2.0 = huidige rondje 14km 1996
Schoorl 3.0 = huidige project (hopelijk) 2022

De massa praat over Schoorl 2.0, dat is dus niet helemaal correct en het wordt zeker geen "2.0" route zoals de UHR/Patrick Jansen routes worden getypeerd.

Verder is het (opnieuw) gebruiken van schelpen op de fietspaden en wellicht delen vd route helemaal niet zo'n slecht idee
https://www.nu.nl/klimaat/6178824/om-te ... redirect=1
De aloude fietscrossroute van slechts 1,5 km mag natuurlijk eigenlijk geen naam hebben :wink:. Hoe dan ook, het was wel een leuk en selectief rondje. Op het destijds afgesloten deel daarvan wordt overigens — gezien de diverse Strava-segmenten — nog altijd gereden. Waarbij ik me tevens afvraag wat er t.z.t. met de westlus (6,5 km) van de huidige route zal gebeuren. Volledig afsluiten en teruggeven aan de natuur, of (deels) teruggeven aan het voetvolk, of...?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Volledig afsluiten en teruggeven aan de natuur, pad opheffen

dussssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 19:14 Maar hoe kan het dan dat een groot van jullie er dan wel regelmatig fietst? (Althans als ik de verhalen over zwaar etc moet geloven)
Gesloten is toch gesloten of is dit niet voor iedereen?
In mijn geval ben ik bezig met de route palen en inmiddels ook op OSM zetten. Hier voor moet je soms fysiek even een rondje doen. Controle, opnemen, enz. Daarnaast heb ik een ontheffing.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 19:36
Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 19:29 Nou dan ga ik vanwege moverende reden aankomend weekend een rondje rijden 😂
hoop dat je niet verdwaalt of uitgeput raakt :wink:
Ik neem mijn moverende reden wel mee.
Laatst gewijzigd door Singletrack Sundays op do 27 januari 2022, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: do 27 januari 2022, 19:43 De aloude fietscrossroute van slechts 1,5 km mag natuurlijk eigenlijk geen naam hebben :wink:. Hoe dan ook, het was wel een leuk en selectief rondje. Op het destijds afgesloten deel daarvan wordt overigens — gezien de diverse Strava-segmenten — nog altijd gereden.
Het oude fietscross baantje hebben we heel wat uren/dagen/jaren versleten, uiteindelijk claimden we als kids "uiteraard" ook alles binnenin die cirkel en bouwen we grote schansen op het rondje zelf.
Inmiddels een plek waar sinds vorig weekend stevig wordt gehandhaaft op de steeds uitbreidende hoeveelheid illegale paden daar.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Misschien ben ik wel een beetje simpel hoor, 🥴 maar als ik op strava kijk zie al al een aantal segmenten staan waar al keurig de tijden op naam staan, deze mensen kunnen toch gewoon een procesverbaal op de mat krijgen voor fietsen in een afgesloten gebied😜 ze staan er met naam en toenaam op! Hoe moeilijk zijn deze mensen te vinden?
En volgens mij is het redelijk makkelijk de vrijwilligers die aan 3.0 werken er uit te filteren!
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

zuurbiertje schreef: do 27 januari 2022, 19:58 Misschien ben ik wel een beetje simpel hoor, 🥴 maar als ik op strava kijk zie al al een aantal segmenten staan waar al keurig de tijden op naam staan, deze mensen kunnen toch gewoon een procesverbaal op de mat krijgen voor fietsen in een afgesloten gebied😜 ze staan er met naam en toenaam op! Hoe moeilijk zijn deze mensen te vinden?
En volgens mij is het redelijk makkelijk de vrijwilligers die aan 3.0 werken er uit te filteren!
Strava is geen wettig en overtuigend bewijs.....wellicht zat de telefoon in iemand anders fietsshirt?

dusssssss©
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

BOSS schreef: do 27 januari 2022, 20:05
zuurbiertje schreef: do 27 januari 2022, 19:58 Misschien ben ik wel een beetje simpel hoor, 🥴 maar als ik op strava kijk zie al al een aantal segmenten staan waar al keurig de tijden op naam staan, deze mensen kunnen toch gewoon een procesverbaal op de mat krijgen voor fietsen in een afgesloten gebied😜 ze staan er met naam en toenaam op! Hoe moeilijk zijn deze mensen te vinden?
En volgens mij is het redelijk makkelijk de vrijwilligers die aan 3.0 werken er uit te filteren!
Strava is geen wettig en overtuigend bewijs.....wellicht zat de telefoon in iemand anders fietsshirt?

dusssssss©
Youtube wordt anders ook regelmatig gebruikt als bewijslast, maar alleen een brief van theo is mischien al genoeg😜
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

zuurbiertje schreef: do 27 januari 2022, 20:46
BOSS schreef: do 27 januari 2022, 20:05

Strava is geen wettig en overtuigend bewijs.....wellicht zat de telefoon in iemand anders fietsshirt?

dusssssss©
Youtube wordt anders ook regelmatig gebruikt als bewijslast, maar alleen een brief van theo is mischien al genoeg😜
Mwoah in het kader van de e-brommer is Youtube geen wettig en overtuigend bewijs, voor een PV of vervolging heb je toch een heterdaadje nodig....of beeld én getuigen.

dusssssss©
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Enige nadeel aan de nieuwe route zal waarschijnlijk zijn dat die niet meer op een crosser te rijden zal zijn vanwege de zwaarte, dat is wel jammer.

Verder is het wel een motivatie om de conditie op te krikken :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Rayb81 schreef: do 27 januari 2022, 22:48 Enige nadeel aan de nieuwe route zal waarschijnlijk zijn dat die niet meer op een crosser te rijden zal zijn vanwege de zwaarte, dat is wel jammer.
Jammer? Dat zal wat mij betreft juist het grootste pluspunt van de nieuwe route zijn! Geen strandfietsen meer die je inhalen op een makkelijk stukje en dan stilvallen zodra er een paar bochtjes komen. Ik verheug me er nu al op.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Oli4k schreef: vr 28 januari 2022, 00:45
Rayb81 schreef: do 27 januari 2022, 22:48 Enige nadeel aan de nieuwe route zal waarschijnlijk zijn dat die niet meer op een crosser te rijden zal zijn vanwege de zwaarte, dat is wel jammer.
Jammer? Dat zal wat mij betreft juist het grootste pluspunt van de nieuwe route zijn! Geen strandfietsen meer die je inhalen op een makkelijk stukje en dan stilvallen zodra er een paar bochtjes komen. Ik verheug me er nu al op.
Wat is er nu weer mis met een crosser of strandfiets? Die rijden de boel tenminste niet stuk!

Lijkt hier vaak wel dat je alleen een toffe peer ben en schoorl waardig als je een veerweg van 140 heb!

Al zou je met een opoe fiets een rondje willen doen, als je dat met respect naar andere gebruikers en de trail doe is daar toch helemaal niets mis mee?
Plaats reactie