Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

chrisscross schreef: ma 24 januari 2022, 08:59
Tijgerhaai schreef: zo 23 januari 2022, 23:54

De vraag is hoe breng je dat die knuppels bij? Ik ben vrij handig met het staal zoals de rappers dat noemen. Maar dat is ook zo drastisch.

https://youtu.be/1plPyJdXKIY
Ik denk vooral door de personen aan te spreken op hun gedrag en dat ze er bewust van zijn dat "we" weten wie ze zijn.
Al heeft dat ook geen garanties heeft Yo-Eddy laatst gemerkt...
Onthoud wel, karma is a bitch.
◼︎ Go round the outside.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tijgerhaai schreef: ma 24 januari 2022, 09:19
chrisscross schreef: ma 24 januari 2022, 08:59

Ik denk vooral door de personen aan te spreken op hun gedrag en dat ze er bewust van zijn dat "we" weten wie ze zijn.
Al heeft dat ook geen garanties heeft Yo-Eddy laatst gemerkt...
Onthoud wel, karma is a bitch.
Alle smeuiige details graag! :o
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als je van lekker smeuïg houd moet je een sausje naar keuze er bij pakken. :winkie: Of mij tegen komen tijdens een ritje. (Je moet niet alles op het internet boeren)

Even wat anders, de oplettende mensen zien zo langzamerhand wat nieuwe routebordjes verschijnen. De meeste spreken wel voor zich. Maar sommige zal je misschien zo iets hebben van wat betekent dat dan? Daarom bij deze wat huiswerk:

https://www.mtbroutes.nl/diversen/bordjes-mtbroutes

Wees gerust, je krijg geen overhoring. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

De mannen die ik en anderen die we dachten dat ze het waren, hebben een soort van tweelingbroer groepje, met dezelfde kleding van hetzelfde merk en soortgelijke dikke ebikes (van oa Focus). Het zijn er dus niet slechts 4, maar minimaal het dubbele, en mogelijk zelfs 3 dubbel met het groepje uit Bergen NH. Werk aan de winkel voor Theo, achter het stuur van zijn Jimney gaat je niet helpen iig. Denk even zo een Stark voor Theo :-q en anders assisteer ik wel, hoef er alleen maar bovenop te gaan zitten.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Tijgerhaai schreef: ma 24 januari 2022, 20:16 Als je van lekker smeuïg houd moet je een sausje naar keuze er bij pakken. :winkie: Of mij tegen komen tijdens een ritje. (Je moet niet alles op het internet boeren)

Even wat anders, de oplettende mensen zien zo langzamerhand wat nieuwe routebordjes verschijnen. De meeste spreken wel voor zich. Maar sommige zal je misschien zo iets hebben van wat betekent dat dan? Daarom bij deze wat huiswerk:

https://www.mtbroutes.nl/diversen/bordjes-mtbroutes

Wees gerust, je krijg geen overhoring. :bier:
Zal je van het weekend even wat foto's doorsturen, er staan er een aantal die je lopend wel ziet maar fietsend (inspectie ronde) totaal niet. Paar maar hoor. Verder aansluit stukje Noord naar Zeeweg is totaal verrot. Vernietigd bijna. Overal voetstappen van gasten die op hun tenen omhoog lopen en alles totaal verrot lopen te trappen. :((
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Valt me mee dat je ze nog opvallen met jou snelheid. :bier: Met plaatsen zit je soms in een spagaat. Je wil hem zien als je aan komt rijden, moet veilig staan (aanrijden) hulpdiensten moeten er langs kunnen, of kabels in de grond. Zo veilig mogelijk en ruimte hulpdiensten gaan voor. Wij hebben er niks aan als de brandweer of reddingsbrigade er niet langs kan. Vooral de 4*4 vrachtwagen van de brandweer is een voertuig dat ruimte nodig heeft. Route paaltje in je wielkast heb je niks aan. :wink:
◼︎ Go round the outside.
MarcoW1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 januari 2022, 20:19

baron062 schreef: ma 24 januari 2022, 18:59
Tijgerhaai schreef: ma 24 januari 2022, 09:19

Onthoud wel, karma is a bitch.
Alle smeuiige details graag, ook van die 6 plankjes!:o
Geen idee wat er achter de schermen in app groepjes wordt besproken, maar dat soort uitspraken gaan wel een stapje te ver lijkt mij?

MTB'ers die buiten de paden komen is van alle tijden en mogen van mij ook aangepakt worden, maar dan wel graag door de boswachters en niet door MTB NoordWest leden die voor eigen rechter gaan spelen. Laat de boswachters anders eerst eens die RedBull knul aanpakken. Die ben ik ook al geregeld tegen gekomen, komende van links van de Kneet met een hele groep achter zich aan. al moet ik zeggen dat de laatste keer al wel weer een poosje terug is.

Schoorl is ook gewoon mega druk geworden de laatste jaren, dus ik ben al op rustigere tijden gaan fietsen, op zondag is het al geen doen meer en zeker niet als je mensen moet zien in te halen op de nieuwe lussen. Daar mist gewoon de ruimte en groepen met huurfietsers, laten je simpelweg ook niet voorbij gaan. Irritatie ten top, dus dan maar in de ochtend glorie maar mijn rondjes draaien...
Laatst gewijzigd door MarcoW1986 op ma 24 januari 2022, 21:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 20:54
baron062 schreef: ma 24 januari 2022, 18:59

Alle smeuiige details graag! :o
Geen idee wat er achter de schermen in app groepjes wordt besproken, maar dat soort uitspraken gaan wel een stapje te ver lijkt mij?

MTB'ers die buiten de paden komen is van alle tijden en mogen van mij ook aangepakt worden, maar dan wel graag door de boswachters en niet door MTB NoordWest leden die voor eigen rechter gaan spelen. Laat de boswachters anders eerst eens die RedBull knul aanpakken. Die ben ik ook al geregeld tegen gekomen, komende van links van de Kneet met een hele groep achter zich aan. al moet ik zeggen dat de laatste keer al wel weer een poosje terug is.

Schoorl is ook gewoon mega druk geworden de laatste jaren, dus ik ben al op rustigere tijden gaan fietsen, op zondag is het al geen doen meer en zeker niet als je mensen moet zien in te halen op de nieuwe lussen. Daar mist gewoon de ruimte en groepen met huurfietsers, laten je simpelweg ook niet voorbij gaan. Irritatie ten top, dus dan maar in de ochtend glorie maar mijn rondjes draaien...
Waaruit maak jij op dat MTB Noordwest leden eigen rechter spelen? Dat is namelijk klinkklare nonsens, wij informeren slechts en proberen alles in goede banen te leiden....geloof mij dat is al uitdagend genoeg.

Inhalen kan prima, gewoon even communiceren en vriendelijk vragen of ze even aan de kant gaan op een kruising met een wandelpad of even stoppen om je te laten passeren. Beetje geven en nemen, lang leve singletracks!

De nieuwe routes zijn trouwens nog NIET opengesteld, er fietsen helpt de vrijwilligers niet en jezelf dus ook niet. Dank voor het begrip.


dusssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Karma is geen eigen rechter. oa. Boswachter Theo wast die varkentjes wel. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als ie slim is leest ie dit topic mee ;)

Maar ik kan me voorstellen dat je als boswachter leukere dingen wilt doen dan alleen fietsers bekeuren.

Toen ik laatst na ongeveer een jaar de route weer eens reed schrok ik van alle nieuwe spoortjes dwars door het bos heen.
En als ik dan zo de verhalen hier lees over wat er allemaal gebeurt naast de trails dan is dat wel erg sneu.
MarcoW1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 januari 2022, 20:19

@boss

Is meer een aanname door de manier van praten door sommige leden hier. Beetje stoere praat hier en daar.

Helemaal tegenhouden doe je het wild rijden toch niet. Ook ik besluit soms om even een stukje via een wandelpad af te snijden om groepen van 8-12 mtb’ers voorbij te gaan. Even communiceren om er langs te mogen werkt toch in veel gevallen niet. Ja als je er 1 wil inhalen maar een hele groep is dan niet te doen.

Singletrack is super tof, maar inhaal paadjes zullen er altijd zijn. Ik zie op de nieuwe routes zo vaak dat mensen buiten de route inhalen en dat zijn niet eens elektrische mtb’s, maar gewoon snelle jonge gasten op zoek naar een nieuwe KOM denk ik. Ik hou ze in elk geval niet bij 😝
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 21:20 @boss

Is meer een aanname door de manier van praten door sommige leden hier. Beetje stoere praat hier en daar.

Helemaal tegenhouden doe je het wild rijden toch niet. Ook ik besluit soms om even een stukje via een wandelpad af te snijden om groepen van 8-12 mtb’ers voorbij te gaan. Even communiceren om er langs te mogen werkt toch in veel gevallen niet. Ja als je er 1 wil inhalen maar een hele groep is dan niet te doen.

Singletrack is super tof, maar inhaal paadjes zullen er altijd zijn. Ik zie op de nieuwe routes zo vaak dat mensen buiten de route inhalen en dat zijn niet eens elektrische mtb’s, maar gewoon snelle jonge gasten op zoek naar een nieuwe KOM denk ik. Ik hou ze in elk geval niet bij 😝
Beter niet meer van dat soort aannames doen dan.
Just saying. :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 20:54
baron062 schreef: ma 24 januari 2022, 18:59

Alle smeuiige details graag!:o
Geen idee wat er achter de schermen in app groepjes wordt besproken, maar dat soort uitspraken gaan wel een stapje te ver lijkt mij?

MTB'ers die buiten de paden komen is van alle tijden en mogen van mij ook aangepakt worden, maar dan wel graag door de boswachters en niet door MTB NoordWest leden die voor eigen rechter gaan spelen. Laat de boswachters anders eerst eens die RedBull knul aanpakken. Die ben ik ook al geregeld tegen gekomen, komende van links van de Kneet met een hele groep achter zich aan. al moet ik zeggen dat de laatste keer al wel weer een poosje terug is.

Schoorl is ook gewoon mega druk geworden de laatste jaren, dus ik ben al op rustigere tijden gaan fietsen, op zondag is het al geen doen meer en zeker niet als je mensen moet zien in te halen op de nieuwe lussen. Daar mist gewoon de ruimte en groepen met huurfietsers, laten je simpelweg ook niet voorbij gaan. Irritatie ten top, dus dan maar in de ochtend glorie maar mijn rondjes draaien...
Bedoel je die jongen die net doet alsof Redbull (nog ) zijn sponsor is 😂
Have fun!
Rinse.
MarcoW1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 januari 2022, 20:19

Ironhorse Erik schreef: ma 24 januari 2022, 21:36
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 21:20 @boss
Beter niet meer van dat soort aannames doen dan.
Just saying. :winkie:
Komt ook door opmerkingen zoals die van jou. Dat je wel even wil helpen door er op te gaan zitten. Klinkt natuurlijk als een grap, maar vaak met een serieuze ondertoon.

En ik heb ook genoeg filmpjes van dat zoontje van Yo-eddy voorbij zien komen op Facebook/Instagram op plekken in de Schoorlse bossen waar niet gefietst mag worden. Zoals vlakbij het bezoekerscentrum waar ze toen een springschans hadden gebouwd of op de trappen bij de klimduin.

En die worteldrop bij de berenkuil lang voordat dit een onderdeel was van de nieuwe lussen etc etc.

Ik heb er persoonlijk dan een beetje moeite mee dat diezelfde personen hier dan gaan lopen zeuren terwijl ze zelf het verkeerde voorbeeld geven.

Laat gewoon de mensen die probleemmakers aanpakken die daarvoor aangesteld zijn.

Just my €0,02
Laatst gewijzigd door MarcoW1986 op ma 24 januari 2022, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 21:54
Ironhorse Erik schreef: ma 24 januari 2022, 21:36

Beter niet meer van dat soort aannames doen dan.
Just saying. :winkie:
Komt ook door opmerkingen zoals die van jou. Dat je wel even wil helpen door er op te gaan zitten. Klinkt natuurlijk als een grap, maar vaak met een serieuze ondertoon.

En ik heb ook genoeg filmpjes van dat zoontje van Yo-eddy voorbij zien komen op Facebook/Instagram op plekken in de Schoorlse bossen waar niet gefietst mag worden. Zoals vlakbij het bezoekerscentrum waar ze toen een springschans hadden gebouwd of op de trappen bij de klimduin.

Ik heb er persoonlijk dan een beetje moeite mee dat diezelfde personen hier dan gaan lopen zeuren terwijl ze zelf het verkeerde voorbeeld geven.

Laat gewoon de mensen die probleemmakers aanpakken die daarvoor aangesteld zijn.

Just my €0,02
Kleine nuance, dat stukje bos met de jump waar je aan refereert is pas zeer recent eigendom van SBB, was vroeger bijna letterlijk de achtertuin van Ironhorse en particulier eigendom.
plaatje uit die tijd
Afbeelding

uiteindelijk zijn daar jochies uit Groet met scooters als complete aso's gaan rijden ...... en toen was het over.

Tsja, "fietsen" op de trappen van het klimduin door kids (en grote mannen die denken dat ze kids zijn) is gewoon spelen, vaak erg gewaardeerd door de aanwezige mensen ..... https://www.instagram.com/p/CQJ2dl_hcDy/

Er zijn heus betere stokken te vinden om mij te slaan :kiss:
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat ik nog wel eens een klassieker uit vervlogen dagen bezoek in het Schoorlse Duingebied, maar niet structureel en zeker niet op overvolle zondagen.

De kleine man die deze maand voor het eerst de worteldrops reed (een shortcut op de nieuwe middenlus, waar ik heel hard voor heb gelobbyd heb om die in de route te krijgen) vond ik toch een mooi moment, ruim 30 jaar na papa :-q
Dit soort opties in de route zullen het aantal "freeride" lijntjes zeker verminderen...... ook deze discussie voer ik al tientallen jaren.

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie