Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat is dus het probleem, veel regen en drukte. Gisteren dus de bocht achter splitsing “sleeppad” “de Kneet” opgeknapt. Droogte mooi terwijl ik er mee bezig was. Maar nadat ik terug langs reed aan het eind van de middag. (zon ging onder) was het al weer grotendeels een pap zooi. Het zou mooi zijn als het een paar nachten vriest, en mooi weer is. Dan kan het opdrogen.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Vond het parcours er vanmiddag best aardig bij liggen, natuurlijk wat modderplekjes, en na de zigzagafdaling een complete modderpoel op het pad, maar verder redelijk goed te fietsen.

Was ook niet echt druk op het parcours, in tegenstelling tot het bos en omliggende omgeving...of ik heb gisteren een nationale oproep van Rutte gemist om vandaag collectief naar buiten te gaan, of het was vandaag nationale bosbezoekdag.
Nog nooit zoveel wandelaars en ook fietsers trouwens in het bos gezien sinds de start van Corona :o
Omgeving Egmond/Castricum kwam ik onderweg gewoon complete files tegen. :)
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

mtfuji schreef: za 9 januari 2021, 16:35 Vond het parcours er vanmiddag best aardig bij liggen, natuurlijk wat modderplekjes, en na de zigzagafdaling een complete modderpoel op het pad, maar verder redelijk goed te fietsen.

Was ook niet echt druk op het parcours, in tegenstelling tot het bos en omliggende omgeving...of ik heb gisteren een nationale oproep van Rutte gemist om vandaag collectief naar buiten te gaan, of het was vandaag nationale bosbezoekdag.
Nog nooit zoveel wandelaars en ook fietsers trouwens in het bos gezien sinds de start van Corona :o
Omgeving Egmond/Castricum kwam ik onderweg gewoon complete files tegen. :)
Denk dat velen een individuele EPE reden.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: vr 8 januari 2021, 19:26 Probleem is dus ook dat de grond nog behoorlijk verzadigt is. Vandaag een paar punten aangepakt. Maar toen ik later er weer langs reed was het al weer helemaal stuk. Het krijgt op het moment niet de kans om te drogen.
Tja, je kunt beter wachten totdat de modder weg is en dan onderhoud doen. Dit is zonde van je werk en heeft ook weinig zin. Je "gerepareerde" delen zijn zo zacht dat het er vaak alleen maar erger door word als er weer wat rijders overheen zijn gegaan. Dus beter even wachten, Schoorl droog wel snel met paar dagen droog weer.

Op GMA doe ik nu ook niks, pas in het voorjaar weer.

Ik liep vrijdag in de duinen en zelfs daar stonden plassen op het zand. Dat geeft wel wat aan.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Klop, al kan je dat natte spul wel mooi boetseren :winkie: Eigenlijk zou er niemand langs moeten komen tot het opgedroogd is. Want dat doet het wel mooi als je de geulen er uit haalt en zorg dat het overtollige water weg kan lopen. Maar je kan niet alles hebben. Wel lekker buiten gespeeld en gratis krachttraining. Straks in de middaglichting even een rondje doen al zal ik inderdaad weinig lol hebben van mijn eigen werk.
◼︎ Go round the outside.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Wat een gestuiter vandaag. Was na 3 rondjes helemaal gesloopt. Moet wel zeggen dat het niet overdreven druk was in de middag. Qua nattigheid viel het ook wel mee, paar plasjes nog, meer niet.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In mijn almachtige wijsheid besloten om vandaag toch niet te gaan. En als ik hoor wat er vanmorgen over de trails ging al vloekend en tierent weet ik wel weer genoeg. Inclusief eikels die over de hekken gaan van de boswerkzaamheden. Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. :-{
◼︎ Go round the outside.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Haha, ja, heb je gelijk. Gewoon een goede doorsnede van de bevolking.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, overal een grote smoel over. Maar blijkbaar geld het niet voor je zelf.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Wat een gestuiter vandaag. Was na 3 rondjes helemaal gesloopt
Wat dat betreft vrees ik het ergste als het straks weer een paar weken droog is dan heb je een knalharde stuiterlaag...
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Misschien was een beetje mul zand zo slecht nog niet... :roll:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Tijgerhaai schreef: zo 10 januari 2021, 17:52 In mijn almachtige wijsheid besloten om vandaag toch niet te gaan. En als ik hoor wat er vanmorgen over de trails ging al vloekend en tierent weet ik wel weer genoeg. Inclusief eikels die over de hekken gaan van de boswerkzaamheden. Je hoeft niet in een boom te hangen om een eikel te zijn. :-{
In de middag alleen maar vriendelijke mensen meegemaakt. :-q

Wel 1 persoon aangesproken omdat hij om de hekken ging. Maarja, denk dat z’n IQ net zo hoog was als het aantal versnellingen op z’n fiets. Dus het landde niet helemaal.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als het weer mij morgen aanstaat ga ik dan misschien wel. Doordeweeks heb je bijna het hele bos voor je zelf. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Maarja, denk dat z’n IQ net zo hoog was als het aantal versnellingen op z’n fiets. Dus het landde niet helemaal.
Hopelijk reed ie dan 3×10 en geen 1×11.... :lol:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Als het een singlespeeder was: Ik heb een alibi :tong
Plaats reactie