Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Kramsky schreef: do 9 september 2021, 11:34
Michel__ schreef: wo 1 september 2021, 17:59 Afgelopen maandag toch ineens verrast door een mul gat in de easy/diff afdaling.
Resultaat: een sleutelbeenbreuk :-?
Nu ff herstellen!
Ben dus niet de enigste die daar onderuit gegaan is, ik mijn ribben licht gekneusd, ook rond die tijd.
Sterkte met het herstel.
Dank je, jij dus ook gevallen? sterkte ook met jouw herstel.
Ik kon er zelf niet de vinger op leggen hoe dit kon gebeuren, had voldoende snelheid en zat achterop.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Michel__ schreef: do 9 september 2021, 11:55
Kramsky schreef: do 9 september 2021, 11:34
Ben dus niet de enigste die daar onderuit gegaan is, ik mijn ribben licht gekneusd, ook rond die tijd.
Sterkte met het herstel.
Dank je, jij dus ook gevallen? sterkte ook met jouw herstel.
Ik kon er zelf niet de vinger op leggen hoe dit kon gebeuren, had voldoende snelheid en zat achterop.
Wat voor bandenstel heb je eronder liggen?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Banden en druk, het zijn puntjes die zeker helpen. Maar als je op de vlakke stukken al hier en daar mulle plekken tegen komt er je er vergif op in nemen dat de afdalingen mul zijn. Niet iedereen is een ster in afdalingen. Er wordt dus veel geremd en geslipt. Je snelheid dusdanig beperken, onder controle houden, en ver vooruit kijken (dat voorwiel draait wel) zodat je ziet wat er aan komt en je hier op kan reageren voor het fout gaat heb je veel meer aan.

Dat er mensen zijn die als een absolute kanonskogel naar beneden lijken te gaan heeft alles te maken met afstelling, techniek, lijn keuze, ervaring, en acceptatie van het risico.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Kramsky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 6 maart 2016, 17:36

Tijgerhaai schreef: do 9 september 2021, 13:08 Banden en druk, het zijn puntjes die zeker helpen. Maar als je op de vlakke stukken al hier en daar mulle plekken tegen komt er je er vergif op in nemen dat de afdalingen mul zijn. Niet iedereen is een ster in afdalingen. Er wordt dus veel geremd en geslipt. Je snelheid dusdanig beperken, onder controle houden, en ver vooruit kijken (dat voorwiel draait wel) zodat je ziet wat er aan komt en je hier op kan reageren voor het fout gaat heb je veel meer aan.

Dat er mensen zijn die als een absolute kanonskogel naar beneden lijken te gaan heeft alles te maken met afstelling, techniek, lijn keuze, ervaring, en acceptatie van het risico.
Normaal is afdalen mijn sterke punt, ik reed bij de laatste drop teveel links, en bij het corrigeren sloeg mijn stuur om, mijn dropper omlaag, en achterop zitten, maar een foutje is zo gemaakt.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2744
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Na de zwarte blink waar je de weg oversteekt tmt hele open stuk met de schapenhekjes is hard werken nu, de mulheid begint daar een vrij serieuze vorm aan te nemen... :roll:

Kwam ook een (nieuwe generatie??) trailbiker tegen voor me op de afdaling na de zigzagklim:
Dropper helemaal omlaag, en kont gewoon gedurende de hele afdaling op het zadel :o
Zo zit ik meestal thuis in me luie stoel... :lol:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wat had hij aan?
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Als je van een drop in mul zand terecht komt ben ik eigenlijk wel benieuwd welke techniek je daarbij helpt ;) ?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Wachten tot het een week lekker geregend heeft. :D

Zag laatst in een ander topic een mooie beschrijving door Yo-Eddy, maar kan dat nu zo snel even niet terug vinden. :-{ Dus Yo-Eddy, kom er maar in. :-q
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2744
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Mooi mooi mooi! Dank aan de onderhoudsploeg!

Parcours is weer netjes bijgewerkt met het welbekende donkerkleurige wondermiddel: Zwarte bosaarde.
Rondom de nok en daarna, zijn de treden annex dropjes versierd met mooie schuine kantjes erachter, en mulle stukken zijn veranderd in mooie donkere, zou bijna zeggen asfaltwegen... :winkie:

Maar ja, elk voordeel heeft zijn nadeel, voor de OTB fanaten onder ons is dit natuurlijk geen leuk nieuws... :((
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5447
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mtfuji schreef: di 14 september 2021, 22:34 Maar ja, elk voordeel heeft zijn nadeel, voor de OTB fanaten onder ons is dit natuurlijk geen leuk nieuws... :((
:winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

mtfuji schreef: di 14 september 2021, 22:34
Maar ja, elk voordeel heeft zijn nadeel, voor de OTB fanaten onder ons is dit natuurlijk geen leuk nieuws... :((
LOL! Ik ben nieuw in de mountainbike wereld en ik moest even de afkorting opzoeken! :o

Nu snap ik wat je bedoelt!!
:-q
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2744
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

LOL! Ik ben nieuw in de mountainbike wereld en ik moest even de afkorting opzoeken! :o

Nu snap ik wat je bedoelt!!
:-q
:-q Het leven is één leermoment zeg ik altijd maar! :wink:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

Hij is wel heel erg smooth nu :-{ :-? , gelukkig remmen degenen voor wie dat vooral is alles snel weer aan flenters. Loopt iig als een 🚂
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Achterin in in de duinen (ik weet niet hoe het heet). De klim onder de boom in het zand was niet te doen.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

kom er net vandaan, notitie voor mezelf: woensdagmiddag = schoolklasjes :x

verder bijzonder mul, eigenlijk nog niet zo erg gehad dit jaar op de meest vreemde plekken. De Nok is qua afdaling prima aangepakt, lekker snel zo waardoor je bijzonder goed moet oppassen op het middenstuk daar waar je een pad oversteekt. Daar is het mul en slinger je zo het pad af met wat pech. De Nok omhoog heeft op een paar plekken erg mulle stukken, stukje uitdaging erbij :winkie:
Plaats reactie