Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ok, nog een keer dan : het is daar hetzelfde gebied met grotendeels dezelfde regels (en problemen).
Het schijnt zelf dat het zand daar hier vandaan komt. (Er is daar een serieus eind aan de kust aangegroeid).
Ze mogen ook daar alleen lokale materialen gebruiken. Dat is wat ik bedoel met dezelfde regels.

1 verschil is wel dat er daar geen nieuwe lijnen gecreëerd worden (dat ik weet).
Er ligt genoeg uitdaging in de route :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ben er voor in. Dat weet je. Maar ja, niet onze achtertuin. :bier:
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1159
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Je weet natuurlijk ook niet hoe dit stukje er na paar jaar en 10.000x slippen er uit ziet.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een meter dieper.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5445
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: do 19 augustus 2021, 08:54 Een meter dieper.
Want? die rotsen slijten door ....?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, 🤬 ik had gisteren mijn lens niet meer in, en dus niet gezien dat er keien in lagen. (smeer voor de gein licht vaseline op de rechter helft van je fietsbril dan heb je bij benadering een idee wat ik dan zie) Tekstje er naast had ik dus ook niet gelezen. Wat ik dacht te zien is een mooie steile switchback over alleen zand (wat werd versterkt door een hele zand discussie) waarbij de lijn wordt bepaald door het nodige hout er om heen zodat er geen pannenkoeken zijn die recht uit gaan.

Heel veel gaat het echter niet aan het "probleem" veranderen dat wij alleen materiaal uit het gebied mogen gebruiken. (ik zie zelfs met lens geen keien in het bos) Of wij moeten die bakstenen uit het wandelpad langs de Julianalaan halen. :D Op zich ben ik zeker voor, en wat ik gisteren al zij "mogelijk" want inderdaad zulke lijntjes zijn wel te vinden. Maar ook hier blijft het probleem niet onze achtertuin. Je zal toestemming moeten hebben van SBB om keien te mogen gebruiken. Als je het weet te regelen, kom ik zoals gezegd helpen.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gisteren (Zondag) 2 rondjes Schoorl gereden maar hij ligt er weer spatzuiver bij. :-q
De nok omhoog begint ook echt leuk te worden met de wortels. Je moet goed vooraf je lijn kiezen. Leuk!

De Nok naar beneden begint wel steeds meer op een trapafdaling te lijken. In het weekend kom je altijd wel MTBers lopend naar beneden tegen. Op de één of andere manier gaan ze daar nooit goed aan de kant voor je.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Het open duingedeelte is nu wel een breed zand karrenspoor geworden. Niet bedoeld als kritiek (sowieso hulde aan de onderhoudsploeg) maar is het een bewuste keuze om hier niks meer aan te doen met het oog op "ooit" de nieuwe route?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

boldrides schreef: ma 23 augustus 2021, 12:00 Het open duingedeelte is nu wel een breed zand karrenspoor geworden. Niet bedoeld als kritiek (sowieso hulde aan de onderhoudsploeg) maar is het een bewuste keuze om hier niks meer aan te doen met het oog op "ooit" de nieuwe route?
Exact. Dit deel komt geheel te vervallen zodra de nieuwe lussen open gaan. Geniet er dus nog maar even van. :wink:
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

chrisscross schreef: ma 23 augustus 2021, 13:51
boldrides schreef: ma 23 augustus 2021, 12:00 Het open duingedeelte is nu wel een breed zand karrenspoor geworden. Niet bedoeld als kritiek (sowieso hulde aan de onderhoudsploeg) maar is het een bewuste keuze om hier niks meer aan te doen met het oog op "ooit" de nieuwe route?
Exact. Dit deel komt geheel te vervallen zodra de nieuwe lussen open gaan. Geniet er dus nog maar even van. :wink:
Ja het was inderdaad een vermoeden maar goed om te horen dat het ook zo is! Schept m.i. ook het beeld dat MTB-NW iig er vertrouwen in heeft dat het met nieuwe parcours wel goed komt binnen een paar maandjes (pure speculatie :D ).
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

chrisscross schreef: ma 23 augustus 2021, 09:36 ..
De nok omhoog begint ook echt leuk te worden met de wortels. Je moet goed vooraf je lijn kiezen. Leuk!
Ja dat viel mij ook op, vooral in het eerste deel van de nok. Is inderdaad wel mooi zo.
Je ziet wel op meer plekken dat door de hevige regenval in juli er meer wortels bloot komen te liggen, dit vind ik eigenlijk wel super.
Het hoeft niet overaal een racebaan te worden :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5445
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Michel__ schreef: di 24 augustus 2021, 09:58
chrisscross schreef: ma 23 augustus 2021, 09:36 ..
De nok omhoog begint ook echt leuk te worden met de wortels. Je moet goed vooraf je lijn kiezen. Leuk!
Ja dat viel mij ook op, vooral in het eerste deel van de nok. Is inderdaad wel mooi zo.
Je ziet wel op meer plekken dat door de hevige regenval in juli er meer wortels bloot komen te liggen, dit vind ik eigenlijk wel super.
Het hoeft niet overaal een racebaan te worden :-q
Staat stukje terug ook al iets over, helaas hebben boomwortels geen eeuwig leven en slijten ze door na verloop van tijd
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Aram
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 11:44

chrisscross schreef: ma 23 augustus 2021, 13:51 Exact. Dit deel komt geheel te vervallen zodra de nieuwe lussen open gaan. Geniet er dus nog maar even van. :wink:
Misschien heb ik het gemist, maar al enig idee wanneer de nieuwe lussen open gaan?

Ik ga Zondag voor het eerst naar Schoorl, dus ik ben benieuwd. :-) (Niet helemaal waar, ik ben 20/25 jaar geleden al eens geweest, maar van die route schijnt weinig meer over te zijn. )
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Aram schreef: do 26 augustus 2021, 13:33
Misschien heb ik het gemist, maar al enig idee wanneer de nieuwe lussen open gaan?
Dat gaat nog wel even duren. Dus geniet in de tussentijd gewoon nog even van de huidige route. Er missen een paar bomen sinds de branden. Maar de route zelf nog nog redelijk het zelfde.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

manmanman, wat ligt het parcours er weer heerlijk bij zeg. Een paar plekken met wat spoelzand waar de bike wat ging zoeken, maar verder weer lekker snelheid kunnen maken. Zo savonds is het heerlijk rijden, enige nadeel zijn de vliegen die actief worden precies na de afdaling van de zwarte blink, lekker toetje na het eten............
Plaats reactie