Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: do 4 november 2021, 20:32 Gewoon alles waar geen vaste route bebording staat dichtgooien, het is echt bizar hoeveel (legale en illegale) paden er door het gebied lopen.
Er is dus serieus gedachte bij SBB om weer hekken te gaan plaatsten op sommige delen..... :-{
Laatst begrepen dat het langste niet onderbroken stuk bos 320 meter betrof ..... en dat ging alleen om de legale (in kaart gebrachte) paden.
Bedoel jij nou dat alle niet-gemarkeerde paden — dus die níet tot een gemarkeerde/uitgepijlde wandelroute behoren — illegale paden zijn?

Het langste ononderbroken stuk bos lijkt mij overigens wel meer dan 320 meter te zijn. Zo te zien, ligt er in het Frederiksveld (parallel aan de Dr. van Steijnweg) een stuk van circa 750 meter. Zo ook een stuk bos van ruim 800 meter tussen de Klimweg, Duinweg, Koninginneweg en Randweg. Voor wat het waard is. :wink:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: vr 5 november 2021, 14:17 Het langste ononderbroken stuk bos lijkt mij overigens wel meer dan 320 meter te zijn. Zo te zien, ligt er in het Frederiksveld (parallel aan de Dr. van Steijnweg) een stuk van circa 750 meter. Zo ook een stuk bos van ruim 800 meter tussen de Klimweg, Duinweg, Koninginneweg en Randweg. Voor wat het waard is. :wink:
Ik heb het over lengte en breedte hè
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Vanochtend voor 't werk nog lekker een beetje gespeeld op Schoorl, hier en daar wel al weer modderpoelen. De nok afdaling was gewoon glad bij het trapje, begon een beetje te glijden in de bocht naar het rechte downhill stuk met m'n Maxxis Minion/Dissector bandjes.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: vr 5 november 2021, 16:27 Ik heb het over lengte en breedte hè
Daar hád je het niet over, hè. :wink:

Maar nog even over de illegale paden in de Schoorlse Duinen. Bedoel jij nou dat alle niet-gemarkeerde paden — dus die níet tot een gemarkeerde/uitgepijlde wandelroute behoren — illegale paden zijn?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: vr 5 november 2021, 20:27
yo-eddy schreef: vr 5 november 2021, 16:27 Ik heb het over lengte en breedte hè
Daar hád je het niet over, hè. :wink:

Maar nog even over de illegale paden in de Schoorlse Duinen. Bedoel jij nou dat alle niet-gemarkeerde paden — dus die níet tot een gemarkeerde/uitgepijlde wandelroute behoren — illegale paden zijn?
Sommige paden worden (al tientallen jaren) gedoogd maar er komen ook steeds meer echt illegale paadjes bij en dat heeft nu de aandacht van SBB ....... gelukkig zijn die gasten niet zo snel met besluitvorming.
Bijna al die prachtige smalle struin paadjes over de kammen vd duinen zijn illegaal ...... geniet zolang het kan.

Allerlei GPS bestanden openbaar delen helpt niet natuurlijk ...... maar dat kan een ieder verzinnen :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: vr 5 november 2021, 20:39
B@zz schreef: vr 5 november 2021, 20:27 Maar nog even over de illegale paden in de Schoorlse Duinen. Bedoel jij nou dat alle niet-gemarkeerde paden — dus die níet tot een gemarkeerde/uitgepijlde wandelroute behoren — illegale paden zijn?
Sommige paden worden (al tientallen jaren) gedoogd maar er komen ook steeds meer echt illegale paadjes bij en dat heeft nu de aandacht van SBB ....... gelukkig zijn die gasten niet zo snel met besluitvorming.
Bijna al die prachtige smalle struin paadjes over de kammen vd duinen zijn illegaal ...... geniet zolang het kan.

Allerlei GPS bestanden openbaar delen helpt niet natuurlijk ...... maar dat kan een ieder verzinnen :roll:
Da's toch geen antwoord op mijn vraag? En waarom zijn smalle struinpaadjes over duinkammen per definitie illegaal? Hoe dan ook, in de praktijk worden gedoogde en illegale paden in de Schoorlse Duinen op geen enkele manier kenbaar gemaakt. Met mijn gepubliceerde wandelroutes (voor @Rayb81) blijf je in ieder geval — in navolging van de toegangsregels — keurig op wegen en paden kuieren.

Voorts vraag ik me af of het openbaar delen van allerlei filmpjes/foto's met illegale mtb-escapades in de Schoorlse Duinen enigszins 'helpt'? Of kan eenieder dat zelf wel verzinnen? :-q
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

B@zz schreef: za 6 november 2021, 15:55
yo-eddy schreef: vr 5 november 2021, 20:39
Sommige paden worden (al tientallen jaren) gedoogd maar er komen ook steeds meer echt illegale paadjes bij en dat heeft nu de aandacht van SBB ....... gelukkig zijn die gasten niet zo snel met besluitvorming.
Bijna al die prachtige smalle struin paadjes over de kammen vd duinen zijn illegaal ...... geniet zolang het kan.

Allerlei GPS bestanden openbaar delen helpt niet natuurlijk ...... maar dat kan een ieder verzinnen :roll:
Da's toch geen antwoord op mijn vraag? En waarom zijn smalle struinpaadjes over duinkammen per definitie illegaal? Hoe dan ook, in de praktijk worden gedoogde en illegale paden in de Schoorlse Duinen op geen enkele manier kenbaar gemaakt. Met mijn gepubliceerde wandelroutes (voor @Rayb81) blijf je in ieder geval — in navolging van de toegangsregels — keurig op wegen en paden kuieren.

Voorts vraag ik me af of het openbaar delen van allerlei filmpjes/foto's met illegale mtb-escapades in de Schoorlse Duinen enigszins 'helpt'? Of kan eenieder dat zelf wel verzinnen? :-q
Jij weet heel goed welke paadjes legaal en illegaal zijn, daar heb jij echt geen bordjes voor nodig. Struinen en de bijbehorende paadjes zijn trouwens wel degelijk illegaal in de Schoorlse duinen;-)

dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: za 6 november 2021, 15:55 Voorts vraag ik me af of het openbaar delen van allerlei filmpjes/foto's met illegale mtb-escapades in de Schoorlse Duinen enigszins 'helpt'? Of kan eenieder dat zelf wel verzinnen? :-q
Dat filmpje waar jij aan refereert was tijdens een verkenning voor Schoorl 2.0, en een (vruchteloze) poging van mij om deze sectie daarin verwerkt te krijgen, verder doe lekker waar je zin in hebt maar hou je niet bewust v.d. domme :bier:

Ik ben zeker niet heiliger dan de Paus maar wel altijd betrokken bij aanleg, onderhoud en uitzetten van huidige en nieuwe lussen( ....en voorheen ook in overleggen met SBB).
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wat een voorbeeldige bosbewoners hier weer allemaal :lol:
De 1 nog keuriger dan de ander, ik mis alleen tijgerhaai nog.
Deze wedstrijd sla ik even over.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

tiewrap schreef: za 6 november 2021, 18:54 Wat een voorbeeldige bosbewoners hier weer allemaal :lol:
De 1 nog keuriger dan de ander, ik mis alleen tijgerhaai nog.
Deze wedstrijd sla ik even over.
Ik heb nooit gezegd dat ik keurig was, hoeft ook niet, :wink: want het is mijn bos tenslotte :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

BOSS schreef: za 6 november 2021, 17:34 Jij weet heel goed welke paadjes legaal en illegaal zijn, daar heb jij echt geen bordjes voor nodig. Struinen en de bijbehorende paadjes zijn trouwens wel degelijk illegaal in de Schoorlse duinen;-)

dussssss©
Nou, ik dacht van veel paden wel te weten of ze wel/niet legaal zijn, maar zeker niet van allemaal. Bovendien geeft @Yo-eddie aan dat er tientallen kilometers aan illegale paden zijn. Zoveel ken ik er bij lange na niet. Vandaar dat ik daar wat specifieker naar vroeg. Meer niet. Maar vooralsnog draait hij er telkens omheen. Zal vermoedelijk wel een goede reden voor zijn.

Volgens mij mag/mocht (?) er trouwens in het hele gebied rond het Vogelmeer gestruind worden (zo grofweg tussen de Schoorlse Zeeweg, Harger Zeeweg, Baaknolweg en Nieuweweg). Overigens betekent 'struinen' zoiets als dat je van de paden afwijkt en zo kriskras een eigen route verzint. En dat gebeurt sowieso niet in mijn gepubliceerde wandelroutes (voor @Rayb81). Waarvan akte. :wink:
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

yo-eddy schreef: za 6 november 2021, 18:34
B@zz schreef: za 6 november 2021, 15:55 Voorts vraag ik me af of het openbaar delen van allerlei filmpjes/foto's met illegale mtb-escapades in de Schoorlse Duinen enigszins 'helpt'? Of kan eenieder dat zelf wel verzinnen? :-q
Dat filmpje waar jij aan refereert was tijdens een verkenning voor Schoorl 2.0, en een (vruchteloze) poging van mij om deze sectie daarin verwerkt te krijgen, verder doe lekker waar je zin in hebt maar hou je niet bewust v.d. domme :bier:

Ik ben zeker niet heiliger dan de Paus maar wel altijd betrokken bij aanleg, onderhoud en uitzetten van huidige en nieuwe lussen( ....en voorheen ook in overleggen met SBB).
Met "allerlei filmpjes/foto's" wordt er niet alleen aan dat ene filmpje gerefereerd. Dacht dat jij er de afgelopen jaren wel meer gemaakt en gepubliceerd hebt, zoals te zien is op onderstaand schermprintje, toch...?

Afbeelding

Daarbij heb je toch ook al eens een paar mtb'ers (via het forum) uitgenodigd om een rondje mee te rijden en 'en passant' wat straffe downhill-secties te tonen, waar zij toen niet vanaf durfden? Maar doe vooral lekker waar je zin in hebt, en van mij mag je je ook gerust bewust van de domme houden, hoor. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: za 6 november 2021, 20:34
yo-eddy schreef: za 6 november 2021, 18:34

Dat filmpje waar jij aan refereert was tijdens een verkenning voor Schoorl 2.0, en een (vruchteloze) poging van mij om deze sectie daarin verwerkt te krijgen, verder doe lekker waar je zin in hebt maar hou je niet bewust v.d. domme :bier:

Ik ben zeker niet heiliger dan de Paus maar wel altijd betrokken bij aanleg, onderhoud en uitzetten van huidige en nieuwe lussen( ....en voorheen ook in overleggen met SBB).
Met "allerlei filmpjes/foto's" wordt er niet alleen aan dat ene filmpje gerefereerd. Dacht dat jij er de afgelopen jaren wel meer gemaakt en gepubliceerd hebt, zoals te zien is op onderstaand schermprintje, toch...?

Afbeelding

Daarbij heb je toch ook al eens een paar mtb'ers (via het forum) uitgenodigd om een rondje mee te rijden en 'en passant' wat straffe downhill-secties te tonen, waar zij toen niet vanaf durfden? Maar doe vooral lekker waar je zin in hebt, en van mij mag je je ook gerust bewust van de domme houden, hoor. :-q
De meesten haken voor deze sectie al lang af, dus deze is tot nu "locals only" :bier:
Het pad dat hierboven loopt is trouwens 1 v.d. vele illegale "wandelpaden" ik geloof dat jij het gebied ook aardig kent (ik "struin" er zelf ook ruim 35 jaar rond) dus wellicht je geheugen eens opfrissen misschien?
Die illegale paden interesseren mij verder niets, de zooi* die ik er vind wel, de selectieve verontwaardiging over mountainbikers daar vind ik ook wel iets van. Verschil is wellicht dat ik ondanks mijn soms "ondeugende" gedrag wel gewoon in gesprek ben met MTBNW en SBB en wat probeer bij te dragen. Er is een significante groep die buiten de route uitdaging zoekt (veel jeugd zoals ikzelf ooit was) en al lang de dialoog heeft opgegeven, of denken dat het toch geen zin heeft. Ik probeer hun stem te laten horen. Gevolg is dat de brave route rijders mij een aso vinden en de vrije boscrossers mij juist een brave hendrik vinden. Beiden hebben gelijk :winkie:

*
Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En ik postte alleen maar mijn bevindingen over de wandelroutes omdat ik Schoorl nog nooit zo mooi heb gezien als vanaf de wandelpaden.
Ook vanaf de brede wandelpaden word je gewoon getrakteerd op fantastische landschappen waarvan ik niet wist dat Schoorl die bezit.

Voor een local allemaal bekende koek, maar niet voor iemand die jarenlang alleen maar de MTB route heeft gereden :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: za 6 november 2021, 22:47 En ik postte alleen maar mijn bevindingen over de wandelroutes omdat ik Schoorl nog nooit zo mooi heb gezien als vanaf de wandelpaden.
Ook vanaf de brede wandelpaden word je gewoon getrakteerd op fantastische landschappen waarvan ik niet wist dat Schoorl die bezit.

Voor een local allemaal bekende koek, maar niet voor iemand die jarenlang alleen maar de MTB route heeft gereden :-q
Gewoon genieten inderdaad :-q je hebt wandelend ook net wat meer tijd om echt om je heen te kijken.
Laat ons verder maar lekker een beetje mopperen op elkaar :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie