Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik heb dit soort figuren ook al eens aangesproken, 100% illegaal en asociaal, mocht ik er weer een op de trail tegenkomen zorg ik dat hij of zij geen meter verder rijdt.

@Dries tegen die dame loopt inmiddels politie onderzoek :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

yo-eddy schreef: di 11 januari 2022, 15:05 @Dries tegen die dame loopt inmiddels politie onderzoek :-q
:-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yougo1983 schreef: di 11 januari 2022, 14:20
Het klinkt als een soort e-bike maar dan zonder trapondersteuning. Die zijn toch ook toegestaan?

Het is volgens mij ook een prima oplossing om die even op het parcours te testen. Dat zou ik waarschijnlijk ook doen. Beter dit dan dat hij willekeurig ergens rond gaat rijden in de duinen. Die remsporen komen ook door de vele onervare mtb'ers. Sommige hobbels zijn echt niet door een boomwortel gecreëerd.

Persoonlijk vind ik dat erg vervelend als mensen over wissewasje gaan zeuren en klikken over iets wat mogelijk wel of niet mag van de wet. Als je net even per ongeluk van het pad af bent of buiten de tijd rijdt staat er wel een willekeurige burger met bidon azijn.

Leven en laten leven!
Serieus? ...... een wissewasje? .......dit gaat gewoon om een gemotoriseerde crosser in Natura2000 gebied, dat is een milieu delict ...... buiten dat het vreselijk asociaal is naar de partij die bergen werk verzet om deze kwetsbare route rijdbaar te houden. Met pek en veren 't bos uit dit soort volk :evil:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

Volleyoghurt schreef: di 11 januari 2022, 14:50 Voor de duidelijkheid, ik had met hem gesproken voordat we gingen rijden, hij was echter eerder weg en ik heb hem daarna niet meer gezien.
Ik heb nog even een foto gemaakt.

Afbeelding

Die sporen waren vrijwel zeker van hem, op een klim of net na een klim heb je geen remsporen.
5000watt en 75km/u, Nou die mag er zeker niet rijden.
Segway Dirt eBike X260

https://www.youtube.com/watch?v=4A80pWD ... nel=Segway

Ebikes zonder trapondersteuning zijn dus geen e-bikes meer. Dan valt het onder brommers en aanverwante artikelen. Net zoals je je booster later gewoon moet verzekeren.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Volgen mij is dit een Surron, daar rijd de mevrouw in kwestie ook op.

Edit: oh zie nu pas bovenstaande post, deze is idd van Segway.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

velen lijken nog steeds niet te beseffen dat Schoorl voornamelijk bestaat uit een 40 meter dikke berg "meel" met daarop een (kwetsbare) 10cm dikke "berijdbare laag" humus.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Als iemand bij mij achterop rijdt met zo'n ding, gaan we toch echt even stoppen en een praatje maken.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Cycleintothewind schreef: di 11 januari 2022, 15:50 Als iemand bij mij achterop rijdt met zo'n ding, gaan we toch echt even stoppen en een praatje maken.
Ik lees net hierboven 5000watt en 75km/u. Succes. :lol:
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

chrisscross schreef: di 11 januari 2022, 16:07
Cycleintothewind schreef: di 11 januari 2022, 15:50 Als iemand bij mij achterop rijdt met zo'n ding, gaan we toch echt even stoppen en een praatje maken.
Ik lees net hierboven 5000watt en 75km/u. Succes. :lol:
Daarom zeg ik ook; 'Achterop rijdt' :D. Geen illussie dat ik die even inhaal. Ben weliswaar geen slechte rijder bij marathons maar dat gaan we niet halen. :D
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

moet ie er nog wel langs kunnen... ik zou zulke figuren ook duidelijk maken dat ze heel snel van het parcours afkomen.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Volleyoghurt schreef: di 11 januari 2022, 14:50 Voor de duidelijkheid, ik had met hem gesproken voordat we gingen rijden, hij was echter eerder weg en ik heb hem daarna niet meer gezien.
Ik heb nog even een foto gemaakt.

Afbeelding

Die sporen waren vrijwel zeker van hem, op een klim of net na een klim heb je geen remsporen.
Dit is zwaar illegaal in het bos, dit zijn brommers die verplicht een kenteken moeten hebben. Je hebt niet toevallig een foto van het nummerbord vd brommer of auto of meer gedetailleerde info van hem/haar? Via PB mag ook. De politie en de boswachter is namelijk zeer geïnteresseerd in deze types......#asociaalklotevolk

dussssssss©
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Iemand vandaag wezen biken? Hoe ligt het parcours er bij?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Volleyoghurt schreef: di 11 januari 2022, 13:56 Gisteren was het net aan droog, het water was op twee plekjes na goed weg getrokken.
Toch zie je de schade die door het rijden in de modder is veroorzaakt.

Het is goed te doen en je komt redelijk schoon thuis.
Dit
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

hehe tering, dat is wel een serieus apparaat die e-motor. Als ie elk heuveltje met 5000watt optrekt blijft er weinig vh parcours over.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Ik reed laatst een stukje achter een e-mtb in de duinen, maar daar schieten de schapen hekjes ook al onder vandaan, dus je hebt er niet heel veel voor nodig!

Ik wil natuurlijk niemand op z’n tenen trappen, en zal hiervoor wel een shitload aan reacties krijgen, maar van mij mogen ze de e-mtb verbieden in schoorl!
Plaats reactie