Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Tijgerhaai schreef: di 7 december 2021, 22:07 Zouden meer mensen moeten doen. De jongens van het onderhoud hebben hier en daar leuke dingen er in gemaakt. (Ook noodzakelijk i.v.m. Erosie) heb je weer van die uilskuikens die er naast gaan rijden. :evil: Blijf op de trail! Te moeilijk? Volg een clinic, en voor je het weet vind je het allemaal te makkelijk. :D
Huh, zijn er dingen op schoorl die te moelijk zijn? Het enige wat ik kan bedenken is de drop van groen naar rood maar dat is dan ook geen officiële route 😂, voor de echte strava held wel de snelste optie.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

frank82 schreef: di 7 december 2021, 21:45
Dennis Ebert schreef: di 7 december 2021, 13:37


Mag ik vragen wat je bedoelt met speelfietsen? Ik kan er een voorstelling bij maken en in dat geval heb ik mogelijk een afwijkende mening. Maar laat ik eerst eens kijken of ik de juiste speelfiets voor me zie :)
Fietsen die niet gericht zijn op zo snel mogelijk alle leuke features ontwijken maar vooral om deze te gebruiken 😅. Ofwel, slacker, meer vering en bandjes met grip.
Verder inderdaad ook een leuk stukje nog een keer doen. Ik rij zelf altijd de afgekorte route omdat daar alle leuke afdalingen in zitten, het duingebied vind ik zelf wel mooi qua natuur maar verder qua fietsen behoorlijk saai.
Waar ga je dan van de route af en op?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Volleyoghurt schreef: di 7 december 2021, 22:35
frank82 schreef: di 7 december 2021, 21:45

Fietsen die niet gericht zijn op zo snel mogelijk alle leuke features ontwijken maar vooral om deze te gebruiken 😅. Ofwel, slacker, meer vering en bandjes met grip.
Verder inderdaad ook een leuk stukje nog een keer doen. Ik rij zelf altijd de afgekorte route omdat daar alle leuke afdalingen in zitten, het duingebied vind ik zelf wel mooi qua natuur maar verder qua fietsen behoorlijk saai.
Waar ga je dan van de route af en op?
Linksaf bovenop klim na de Paardenweide (vlak voordat je het brede pad weer op gaat richting "de Kneet" )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

yo-eddy schreef: di 7 december 2021, 22:38
Volleyoghurt schreef: di 7 december 2021, 22:35

Waar ga je dan van de route af en op?
Linksaf bovenop klim na de Paardenweide (vlak voordat je het brede pad weer op gaat richting "de Kneet" )
Idd, de kneet pak ik echter altijd mee ivm de jump en het dropje er vlak na, via fietspad terug en dan links af weer naar de afkorting.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Of je rijdt vanaf het fietspad een klein stukje links omhoog over dat brede pad (wel oppassen want tegen de richting in) en pakt dan de afkortroute parallel aan het fietspad.
Dan heb je en een klim erbij en een gaaf stukje singletrack omlaag.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Of je wacht tot ondergetekende klaar is met de nieuwe routepalen en en wordt je allemaal duidelijk. :D In de tussentijd help je er niemand mee inclusief je zelf als je anders rijd dan de officiële trail. :bier: (zie ook Facebook MTB Noordwest)
◼︎ Go round the outside.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Tijgerhaai schreef: wo 8 december 2021, 00:27 Of je wacht tot ondergetekende klaar is met de nieuwe routepalen en en wordt je allemaal duidelijk. :D In de tussentijd help je er niemand mee inclusief je zelf als je anders rijd dan de officiële trail. :bier: (zie ook Facebook MTB Noordwest)
Mweh, ik rij liever alles kapot en haat de normale lijn :D :lol:

Nee grapje natuurlijk, (voor dat iemand gaat schuimbekken :P) maar ik heb alleen het parkour zonder andere paden gereden.
Ik vind het duingebied alleen niks aan. Daarom was ik benieuwd hoe het ook anders kan met zoveel mogelijk leuke features.

Ik heb wel een vraag over het nieuwe gedeelte, zitten daar ook extra features bij wat het iets minder xc maakt?
Bijv. jumps, gaps, een wall ride, whaletail enz.? Ik zou graag willen helpen met bouwen maar op dit moment past dat niet in mijn drukke werk/vader/studie/MTB/andere hobby leven :(.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

1 middag per jaar is ook helpen hè.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

tiewrap schreef: wo 8 december 2021, 11:17 1 middag per jaar is ook helpen hè.
Maak je niet druk, komt echt wel een keer. Ik geef aan dat de intentie er is alleen de tijd even niet.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Volleyoghurt schreef: wo 8 december 2021, 11:09 Ik heb wel een vraag over het nieuwe gedeelte, zitten daar ook extra features bij wat het iets minder xc maakt?
Bijv. jumps, gaps, een wall ride, whaletail enz.? Ik zou graag willen helpen met bouwen maar op dit moment past dat niet in mijn drukke werk/vader/studie/MTB/andere hobby leven :(.
De nieuwe route wordt op een andere manier "technisch" vooral klim en afdaal technisch .... en loodzwaar.
De Bikepark achtige features komen niet op Schoorl maar als je goed kijkt zit er van alles reeds in de route. Verwacht echter geen Mook achtige praktijken want dat past, mag en kan niet op Schoorl ivm natura2000 stempel.
Schoorl 3.0 is 24km en 100% Handbuilt ....... overal waar op termijn iets mogelijk lijkt qua technische uitdaging (als optie) zal aangegrepen worden door ondergetekende :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Bedankt voor je uitleg!

Ben heel erg benieuwd en heb er zin in!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zoals to-eddy al aan geeft kunnen wij er geen hardcore Punica oase van maken. De mogelijkheden die er zijn worden echter zeker benut. Neem als voorbeeld de Kneet en Koninginneduin. Rolbaar voor iedereen, maar met betere/andere techniek ook grote grijns op je porum materiaal. Nog heel even geduld. Laat ons het goed regelen daar hebben wij met zijn allen meer plezier aan. :-q
◼︎ Go round the outside.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Net een rondje Schoorl 1.0 gedaan. Heel veel (diepe) plassen en bagger.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Compensatie voor de zomer. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: wo 8 december 2021, 13:46 Net een rondje Schoorl 1.0 gedaan. Heel veel (diepe) plassen en bagger.
blijf dan ff lekker op GMA :evil: ........... :winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :kiss:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie