Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Aegis X.O
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 6 april 2006, 22:18
Mijn mountainbike: Giant Trance 2, Fox Talas RL, SRAM X.O

Er waren veel stukken met mul zand vandaag. Echt veel!
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

Aegis X.O schreef:Er waren veel stukken met mul zand vandaag. Echt veel!
Nu kan je bij de meeste mulle stukken nog doorrijden. Wacht maar tot het echt zomer wordt! Dan moet je nog afstappen ook!

Mijn fietsmaatje heeft afgelopen weekend zijn record nog behoorlijk verbeterd, dus de rest is nog goed te rijden. Enne...die FastFreds 2.35" hielpen heel goed!
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

Was gisteren ook weer druk. Hoop mulle plekken. Een hoop waren er wel te doen maar een aantal kwam ik met m'n 1.85 Michelins (met veels te veel druk erin) vast te staan.
Maar het was wel lekker weer :-q
Het liep bijna in het 100 omdat de snelsluiter van het voorwiel van m'n maat de geest gaf. Gelukkig had Raad er nog 1 liggen die we mochten meenemen voor 2 Euro :-q
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
Crazygirl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 9 juli 2003, 21:34
Mijn mountainbike: Scott Contessa 20

Ook ik ben normaal in het zomerseizoen minimaal 1x in de week te vinden op Schoorl. Ik ben vorig jaar begonnen met mountainbiken. Momenteel is mij echter afgeraden te mountainbiken vanwege een overbelaste arm.

Mijn rondetijden zijn niet echt denderend, ik heb inspanningsastma waardoor ik afentoe moet stoppen en nooit de moeite heb genomen om mijn eigen rondje te timen. Zolang ik voor mijzelf maar progressie merk, en die is er zeker als ik weer in de ardennen omhoog probeer te klimmen, ik blijf het verschil merken!

Tot voor kort ben ik nog niet onderuit gegaan, echter ergens in april heb ik na de laatste klim (de nok) in de afdaling mijn helm getest, gelukkig goed afgelopen.

Ik hoop binnekort weer te mogen fietsen, maar omdat Schoorl vrij hobbelig is en daarom een grote belasting voor mijn arm, zal het nog wel eventjes duren.

Ik was bezig met mijzelf te trainen om in de zware klimmetjes in het tweede blad te blijven, dit lukte de laatste keer redelijk.
Live your life Crazy!
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

ben er aal een tijdje niet geweest nu spaarnwoude zo super te rijden is (op een paar buien na)

binnenkort wegens dancevalley een verplichte uitstap naar schoorl voor een tijdritje
(word zwaar )
Ride First Work Later!!
dader
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 6 maart 2005, 17:24
Mijn mountainbike: ROOSTER!

Ik probeer 3 keer per week naar Schoorl te rijden, woon in Egmond dus in 20 Minuten zit ik op het parcour.

Hoe lang ik over het parcour doe verschilt heel erg, maar gemiddeld tussen de 40 en 50 minuten. Meer dan 1 rondje trek ik niet, na 1 rondje heb ik het echt wel gehad :-)

Ik heb sinds kort een On-One Inbred 29" 32x18 rigid rijdt super!!

Afbeelding
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

met zo´n bak zou ik het na een halve ronde al hebben gezien (goed voor je polsen)

wel een heel fraai karretje!!!
Ride First Work Later!!
Stefan00
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 18:23
Mijn mountainbike: Giant anthem X

Ik ga volgende week zondag eens kijken hoe schoorl is. we hebben nu een fietsdrager aangeschaft, dus dan kan ik eindlijk eens parcours rijden. Maar ik heb 2x op noordwijk gereden en dit word de eerste keer op schoorl, moet je nog wat betalen ed?? En is een helm echt nodig daar? Ik heb nog nooit van me leven een helm op me pan gehad met fietsen (fiets meestal eigen parcourtjes in de duinen ed).

mvg,

Stefan
dader
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 6 maart 2005, 17:24
Mijn mountainbike: ROOSTER!

Je hoeft niets te betalen, en een helm zou ik wel doen ja.
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

altijd een helm

ook als het je thuis parcour is!!
Ride First Work Later!!
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bikybiky schreef:altijd een helm

ook als het je thuis parcour is!!
Zeker weten! Alleen heb ik me juist in Schoorl schuldig gemaakt aan het niet dragen van een helm, want ik was m gewoon glad vergeten.

Ik behoor tot de langzameren op Schoorl heb ik wel bemerkt. Of je tijd moet drastisch zakken als het giet van de regen... De ondergrond leek wel een stuk moeizamer door de nattigheid. Een rondje van ongeveer 47 minuten is dus niet iets om trots op te zijn, maar ik was er niet ontevreden mee gezien de omstandigheden. Het tweede rondje werd krap een uur, omdat er een spier teveel pijn deed na een val in Winterberg een week daarvoor.

Ik vind Schoorl niet geheel mijn parcours. Veel te veel op snelheid gericht en ik ben meer van veel hoogtemeters in korte tijd. Een parcours als Spaarnwoude of beter Limburg spreekt me dan meer aan, omdat daar veelal meer van je techniek en opbouw van een ronde gevergd wordt naar mijn bescheiden mening.
Schoorl is leuk voor de afwiselling, maar ik heb me er nooit 100% thuis gevoeld. Gelukkig geldt dat voor anderen dan weer wel :)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Stefan00
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 18:23
Mijn mountainbike: Giant anthem X

Zoals ik overal lees, lijkt het me een leuk parcour... maja, het is ff uitgesteld... me arm moet ff weer beter worden :)
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

wil morgenmiddag even gaan, maar er liggen nu zeker lekker lange zandbakken in het parcours? iemand dit weekend nog gereden daar?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15565
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Zand valt heel erg mee, er is heel erg enthousiast met boomschors gestrooid, de route is goed te rijden.
XTC840
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: di 2 mei 2006, 19:26
Mijn mountainbike: Giant XTC '02 XT afgemonteerd

De route is idd goed te rijden dankzij dat strooien. Beetje jammer alleen dat je lek rijdt op dat boomschors. (tenminste, daar ga ik wel vanuit, 2 x lek in 2 weken? daarvoor noooooittt)
Ach, dat hoort bij ATB'en zullen we maar denken.
If you make something idiot proof, we'll provide a better idiot
Plaats reactie