Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koelman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 24 augustus 2007, 19:17
Mijn mountainbike: YT Jeffsy Pro Race 29
Contacteer:

Rayb81 schreef:Parcours lag er prima bij.
Nagenoeg droog, paar zompige plekjes.

Parcours lange de Blijdesteinseweg begint trekjes te krijgen van het oude Lage Vuursche.
Leek wel of er weer een toertocht overheen is gegaan, de flow is ver te zoeken.
Het was afgelopen zondag ontzettend druk met het gebruikelijke publiek, aangevuld met een hoop dagjesmensen en kinderen. Dit in combinatie met het op sommige stukken toch wel natte/zompige parcours, zal er mogelijk wel wat mee te maken hebben...
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hoe ligt het parcours er bij momenteel?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

rokl schreef:Hoe ligt het parcours er bij momenteel?
De vraag kan ik nu zelf beantwoorden. Kortom, heel goed. Helemaal droog, geen modder, geen plasjes en geen zuigende stroken. Bovendien sinds mijn laatste bezoek ca 4 weken geleden veel onderhoud gepleegd. Top.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Parcour ligt er perfect bij voor de racers / clinic / verhuur rijders, meeste gaten zijn weer opgevuld, wortels toegedekt, overal weer stammetjes waar een leuk zijspoortje ligt, veel matten in duin gedeelte.
Heb evengoed een lekker uurtje door het bos / duin gefietst maar toen had ik het wel weer gezien.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

marcomtb1972 schreef:Parcour ligt er perfect bij voor de racers / clinic / verhuur rijders, meeste gaten zijn weer opgevuld, wortels toegedekt, overal weer stammetjes waar een leuk zijspoortje ligt, veel matten in duin gedeelte.
Heb evengoed een lekker uurtje door het bos / duin gefietst maar toen had ik het wel weer gezien.
Die mensen vervolgens weer weghalen en zo de kans op het ooit krijgen van een nieuw parcours nog kleiner maken. :cry: :cry:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Ik snap het wel, maar hier slaan ze er een beetje in door, een dropje of lijntje die 1 a 2 mtr naast het parcour ligt kan toch gewoon gebruikt worden, kom op zeg.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Lees op https://www.boswachtersblog.nl/schoorlseduinen/" onclick="window.open(this.href);return false; eens de reacties van Elles, en je weet met wat voor azijnpissers wij bikers te maken hebben. Alles wordt onder een vergrootglas gelegd.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

marcomtb1972 schreef:Ik snap het wel, maar hier slaan ze er een beetje in door, een dropje of lijntje die 1 a 2 mtr naast het parcour ligt kan toch gewoon gebruikt worden, kom op zeg.
Zou je denken. Helaas nee dus. 1 van de punten waarop de vergunning voor het nieuwe parcours destijds is afgewezen is dat het parcours te onnauwkeurig stond ingetekend. Lijn van 2 meter breed zeg maar. Ze zeuren over alles. Zodra er meerdere rijlijnen komen op het huidige parcours geef je de stumpers weer extra munitie. "Zie je wel, ze houden zich niet aan het parcours en het is veel breder dan de door jullie gestelde 60cm".
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Daarnaast heb je de dennenorchis dat is een beschermd plantje. Heb je er heel veel van te Schoorl maar ze gebruiken het wel als stok om mee te slaan. Net als dat ze de zandhagedis misbruiken om voor alles maar dwars te liggen. Laats bij een boomplantdag met schoolkinderen is die Elles zo uit de stekker gegaan dat de politie er bij moest komen om mevrouw weer een beetje tot bedaren te brengen.

Maar hoe moeilijk is het nu om binnen de lijntjes te kleuren? Men kan altijd wel lekker klagen dat de route te kort is en geen uitdaging bied. En vervolgens ga je bochten afsnijden waardoor je nog minder meters maakt. Als je dom rechtuit wil racen koop je maar een racefiets en ga je de Afsluitdijk op en neer rijden. Kan je 60Km door jakkeren. Plus nog een voordeel, geen remkuilen, plassen, mul zand, huurfietsen, enz.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 864
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef:Daarnaast heb je de dennenorchis dat is een beschermd plantje. Heb je er heel veel van te Schoorl maar ze gebruiken het wel als stok om mee te slaan. Net als dat ze de zandhagedis misbruiken om voor alles maar dwars te liggen. Laats bij een boomplantdag met schoolkinderen is die Elles zo uit de stekker gegaan dat de politie er bij moest komen om mevrouw weer een beetje tot bedaren te brengen.

Maar hoe moeilijk is het nu om binnen de lijntjes te kleuren? Men kan altijd wel lekker klagen dat de route te kort is en geen uitdaging bied. En vervolgens ga je bochten afsnijden waardoor je nog minder meters maakt. Als je dom rechtuit wil racen koop je maar een racefiets en ga je de Afsluitdijk op en neer rijden. Kan je 60Km door jakkeren. Plus nog een voordeel, geen remkuilen, plassen, mul zand, huurfietsen, enz.
Nou, dat snap ik werkelijk waar niet nee. Gegeven moment lag er zelfs een afsnijroute waardoor je een prachtige 120 graden bocht af kon snijden. Die mooie bocht naar links op de S berg. :~

Niet alleen op Schoorl, maar ook op GMA kom je dat tegen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Tijgerhaai schreef:Lees op https://www.boswachtersblog.nl/schoorlseduinen/" onclick="window.open(this.href);return false; eens de reacties van Elles, en je weet met wat voor azijnpissers wij bikers te maken hebben. Alles wordt onder een vergrootglas gelegd.
Heb even gekeken en kan daar niet zo veel raars vinden.
.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

chrisscross schreef:
marcomtb1972 schreef:Ik snap het wel, maar hier slaan ze er een beetje in door, een dropje of lijntje die 1 a 2 mtr naast het parcour ligt kan toch gewoon gebruikt worden, kom op zeg.
Zou je denken. Helaas nee dus. 1 van de punten waarop de vergunning voor het nieuwe parcours destijds is afgewezen is dat het parcours te onnauwkeurig stond ingetekend. Lijn van 2 meter breed zeg maar. Ze zeuren over alles. Zodra er meerdere rijlijnen komen op het huidige parcours geef je de stumpers weer extra munitie. "Zie je wel, ze houden zich niet aan het parcours en het is veel breder dan de door jullie gestelde 60cm".
Ik neem aan dat er in het nieuwe parcour meerdere rijlijnen opgenomen worden bij sommige passage`s ( bijv een blauwe / rode / zwarte ) en dat, dat ook aangevraagd / overlegt is voordat er een vergunning aangevraagd werd.
Als de opzet van het nieuwe parcour gelijk aan opzet / onderhoud / belasting blijft zoals het nu is, dan denk ik dan wat schiet je er mee op, het zal voor iedereen een verbetering moeten opleveren, lijkt me.

Zo te lezen aan je verhaal is het een lastig project om te realiseren.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ben bang dat je je verwachtingen naar beneden bij moet stellen. Zwarte lijnen kan je sowieso wel vergeten in Nederland.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Tijgerhaai schreef:Ik ben bang dat je je verwachtingen naar beneden bij moet stellen. Zwarte lijnen kan je sowieso wel vergeten in Nederland.
Ik blijf hoop houden in een goede afloop voor een upgrade van het parcour, maar heb wel in de gaten dat het redelijk " fucked up " is daar in het bos met al die belangen.
Als de zwarte route's, of een donkere rode lijnen aangelegd moeten worden dan ben ik beschikbaar, ben errug handig met een schep, stenen en hout :-q
Ik kom niet helpen als het blijft zoals het nu is, volgens mijn zijn daar al genoeg liefhebbers voor als ik de huidige staat van de trail zie :wink: .
suc6
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Edit...
Laatst gewijzigd door tiewrap op wo 27 december 2017, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie