Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: di 25 januari 2022, 00:04
Singletrack Sundays schreef: ma 24 januari 2022, 23:54 Dat zeker, laatste was oorspronkelijk een stukje langer dan wat hij nu is.
Maar zoals gezegd, blijft genoeg leuks over.
ah wel ja, en ook lekker door het land toeren. Schoorl is nu ook weer niet Mekka. En zijn nog meer erg toffe routes. Rijk van Nijmegen, Hellendoorn, UHR, regio Ede, Regio Arnhem, enz.
En laat ik daar nou net vaker komen dan die 3x per jaar Schoorl.
Vroeger kwam ik er bijna elk weekend maar het is me tegenwoordig te druk, een normale parkeerplaats zoeken levert al “stress “ op.
En ik ga juist het bos in om te ontspannen 😂
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: di 25 januari 2022, 08:51
Tijgerhaai schreef: di 25 januari 2022, 00:04

ah wel ja, en ook lekker door het land toeren. Schoorl is nu ook weer niet Mekka. En zijn nog meer erg toffe routes. Rijk van Nijmegen, Hellendoorn, UHR, regio Ede, Regio Arnhem, enz.
En laat ik daar nou net vaker komen dan die 3x per jaar Schoorl.
Vroeger kwam ik er bijna elk weekend maar het is me tegenwoordig te druk, een normale parkeerplaats zoeken levert al “stress “ op.
En ik ga juist het bos in om te ontspannen 😂
Het helpt om niet zoals de hele goegemeente op za en zo ochtend te gaan fietsen. Ik kom (zeer) weinig mensen tegen als ik mijn rondjes fiets
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik kom statistisch gezien dan weer heel veel Yo-Eddy's tegen :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
MarcoW1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 januari 2022, 20:19

Zijn jullie misschien parttime medewerkers dan? 😂

Ik zie weinig kansen om op andere tijdstippen te rijden dan in het weekend. Ja in de avond, maar om dat alleen te doen vind ik niet zo verstandig.

Maar die worteldrop is dus wel waar je vanaf mag @yo-eddy ? Heb daar idd meer over gelezen, maar was onduidelijk of dit wel of niet mocht. Deze week maar weer proberen 👍🏼
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

MarcoW1986 schreef: di 25 januari 2022, 09:31 Maar die worteldrop is dus wel waar je vanaf mag @yo-eddy ? Heb daar idd meer over gelezen, maar was onduidelijk of dit wel of niet mocht. Deze week maar weer proberen 👍🏼
Die worteldrop ligt sowieso op de nieuwe middenlus dus dat wordt lastig om die te proberen op "legale" wijze :) Plus ik dacht dus inderdaad dat er een chicken run omheen werd gebouwd maar wellicht hebben ze weer van dat besluit afgezien.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

MarcoW1986 schreef: di 25 januari 2022, 09:31 Zijn jullie misschien parttime medewerkers dan? 😂

Gewoon flexibele werktijden bedingen bij je werkgever. :P :lol:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: di 25 januari 2022, 09:12
Singletrack Sundays schreef: di 25 januari 2022, 08:51

En laat ik daar nou net vaker komen dan die 3x per jaar Schoorl.
Vroeger kwam ik er bijna elk weekend maar het is me tegenwoordig te druk, een normale parkeerplaats zoeken levert al “stress “ op.
En ik ga juist het bos in om te ontspannen 😂
Het helpt om niet zoals de hele goegemeente op za en zo ochtend te gaan fietsen. Ik kom (zeer) weinig mensen tegen als ik mijn rondjes fiets
Zou ik graag willen maar door de week is er door werk en gezin gewoon te weinig tijd over, straks zodra het lang licht is is er gelukkig wel meer mogelijk.
Have fun!
Rinse.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 789
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Singletrack Sundays schreef: di 25 januari 2022, 10:11
yo-eddy schreef: di 25 januari 2022, 09:12

Het helpt om niet zoals de hele goegemeente op za en zo ochtend te gaan fietsen. Ik kom (zeer) weinig mensen tegen als ik mijn rondjes fiets
Zou ik graag willen maar door de week is er door werk en gezin gewoon te weinig tijd over, straks zodra het lang licht is is er gelukkig wel meer mogelijk.
De Tip van Erik:

Za en Zo zou ik tussen 08u-10u niet gaan, wij wonen aan het fietspad richting centrum, we zien de (te) grote groepen boswielrenners het bos in gaan, luid schreeuwend, lage bandenspanning (bandengeluid enorm). Daar wil je als MTB-er niet tussen verzeild raken, want dat fietst gewoon niet ontspannen (vind ik, zei de gek).

Met onze kinderen is het tussen 11u-13u prima te doen, en alles na 15u gaat ook prima, de bekende "geen sterveling te zien ritjes met Yo-Eddie" zeg maar.

Wij hebben de luxe (door in Schoorl te zijn gaan wonen) op de fiets te springen wanneer we willen, begrijp dat dat niet iedereen gegeven is hoor, maar als je je ritjes enigzins kunt plannen, zou ik het zo doen...... :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MarcoW1986 schreef: di 25 januari 2022, 00:25 Daar verschillen wij dan wel van mening, immers was er toch discussie dat je gewoon op de paden moet blijven en juist niet illegale paadjes moet gebruiken, door dit toch te doen op rustige tijden hou je zelf dat paadje ook in stand.
Ik heb het hier uitsluitend over bestaande paden die er al 35+ jaar liggen, expliciet NIET over de illegaal aangelegde paadjes die overal in het bos opduiken. De veelbesproken worteldrops liggen op een bestaand (voorheen) wandelpad dat in de nieuwe route is opgenomen, de route buigt vlak voor deze drops af dus als je ze rijdt is dat officieel zo'n 30 meter illegaal voordat je de route weer opkomt.
MarcoW1986 schreef: di 25 januari 2022, 00:25 Dit snap ik heel goed, maar die mensen die mopperen geven jou dus hetzelfde gevoel als die (e)bikers die je inhalen, dan wel niet naast het parcours, het is niet goed, maar laat het lekker gebeuren.
Ik word zelden ingehaald door E-bikers en stoor mij er verder niet aan, er bereiken mij de laatste tijd echter wel veel klachten over bepaalde groepen E-bikers (eigenlijk zijn het gewoon Speed Pedelecs en volgens mij verboden, maar dat terzijde) die zich aan god nog gebod lijken te storen en zich asociaal gedragen ..... verder snap ik dus niet die gasten ook op zondag ochtend in de topdrukte gaan rijden.
MarcoW1986 schreef: di 25 januari 2022, 00:25 Ik ben niet oud genoeg om daar over mee te praten denk ik hahaha
ik helaas wel :winkie:
MarcoW1986 schreef: di 25 januari 2022, 00:25 Laatst was er zelfs een hele groep ebikers van 60 plus (schat ik zo in) die gewoon belachelijk werden gemaakt, puur omdat ze op een Ebike reden. Sorry, maar op die manier ga je wel krijgen dat deze groepen straks totaal geen respect meer hebben voor elkaar.

Zonder een ebike hadden die mannen misschien helemaal niet meer kunnen genieten van mountainbiken, dan is dat toch een mooie uitvinding voor hun.
nogmaals, ik heb helemaal niets tegen E-bikers in het algemeen, uiteindelijk zijn we allemaal ooit aan zo'n ding toe :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Elk voordeel heb zijn nadeel, ik woon weer wat centraler in het land waardoor het qua reistijd niet uitmaakt waar ik naar toe ga.
Zowel Schoorl, Veluwe, GNR als UHR zijn ongeveer 30-40 minuten rijden.
Drukte in Schoorl/Bergen zijn niet alleen mountainbikers, in het weekend stikt het er ook van de dagjes mensen en wandelaars.
Op zomerse dagen is het al helemaal een no go want dan sta je vanaf Alkmaar al in de strand file.
Have fun!
Rinse.
erikvlugt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 385
Lid geworden op: za 7 november 2020, 23:51

Vanmorgen rondje 'normale' route gereden. Lag er heel tof bij! aardig rauw en hier en daar zelfs alweer een beetje mullig hihi. Was een tof rondje
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Vraagje voor de locals: ik ben (zoals het er nu naar uitziet) volgende maand een aantal dagen in de buurt, en neem de fiets mee.

Om dat ik uit het verre ooooosten kom (lees met oosters accent á la Herman Finkers) wil ik ook een stukje over het strand gaan rijden. Ik rij nu op Maxxis Rekon+, lijken mij prima voor de route, maar wat grof voor op het strand. Moet ik nog investeren in een (paar andere) bandje(s) of gewoon lekker trappen en komt het wel goed op het strand??
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Freekenstein schreef: di 25 januari 2022, 15:02 Vraagje voor de locals: ik ben (zoals het er nu naar uitziet) volgende maand een aantal dagen in de buurt, en neem de fiets mee.

Om dat ik uit het verre ooooosten kom (lees met oosters accent á la Herman Finkers) wil ik ook een stukje over het strand gaan rijden. Ik rij nu op Maxxis Rekon+, lijken mij prima voor de route, maar wat grof voor op het strand. Moet ik nog investeren in een (paar andere) bandje(s) of gewoon lekker trappen en komt het wel goed op het strand??
Ja dat maakt geen reet uit. Al rij je met trekker banden. Gewoon lekker stampen. Het loopt wat zwaarder maar meer niet.
Zoek een beetje het harde zand op langs de waterlijn. Veel plezier! :-q
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

chrisscross schreef: di 25 januari 2022, 15:05
Freekenstein schreef: di 25 januari 2022, 15:02 Vraagje voor de locals: ik ben (zoals het er nu naar uitziet) volgende maand een aantal dagen in de buurt, en neem de fiets mee.

Om dat ik uit het verre ooooosten kom (lees met oosters accent á la Herman Finkers) wil ik ook een stukje over het strand gaan rijden. Ik rij nu op Maxxis Rekon+, lijken mij prima voor de route, maar wat grof voor op het strand. Moet ik nog investeren in een (paar andere) bandje(s) of gewoon lekker trappen en komt het wel goed op het strand??
Ja dat maakt geen reet uit. Al rij je met trekker banden. Gewoon lekker stampen. Het loopt wat zwaarder maar meer niet.
Zoek een beetje het harde zand op langs de waterlijn. Veel plezier! :-q
En houd daarbij rekening met het getij (nabij Egmond en Petten) én de windrichting. Zie betreffende wind- en getij-linkjes onderaan de routebeschrijving van deze NH-Beach Ride XL.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

B@zz schreef: di 25 januari 2022, 15:32 En houd daarbij rekening met het getij (nabij Egmond en Petten) én de windrichting. Zie betreffende wind- en getij-linkjes onderaan de routebeschrijving van deze NH-Beach Ride XL.
Windrichting had ik al wel aan gedacht, getij nog niet.

Thanks!! :-q
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie