Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Toch is het een achterband. :D
◼︎ Go round the outside.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Tijgerhaai schreef: vr 8 oktober 2021, 12:43 Toch is het een achterband. :D
Al die hokjes..

Een beetje spelen met de materie.

Uit het assortiment banden de gladste profielen gekozen.
De keus was simpel achter een gesleten ralph 2.4 ( George. Nog bedankt!) achter de razor ( standaard) 2,35 met weinig lucht mede door het voor xc overmatige stevige karkas voor op.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

Gewoon S-works renegades , lichter kan bijna niet :-q

Lag er vandaag super bij, wel wat druk, 8oktober :~

Zal wel snel muller worden zag je nu al :lol: :lol: :lol: gebeuren.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

mooi rondje Schoorl samen met mini me, vlak voor t eten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door yo-eddy op vr 8 oktober 2021, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Mooie plaatjes, volgens mij kwam ik jullie nog tegen toen jullie net klaar waren en ik uit de kuil omhoog kwam. Lag er allemaal mooi bij, alleen afdaling groen rood een behoorlijke zandbak.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

frank82 schreef: vr 8 oktober 2021, 20:39 Mooie plaatjes, volgens mij kwam ik jullie nog tegen toen jullie net klaar waren en ik uit de kuil omhoog kwam. Lag er allemaal mooi bij, alleen afdaling groen rood een behoorlijke zandbak.
Ja, zat net in discussie met nutteloos slippende E-biker met horeca spoiler .... volgens mij riep jij iets van dat ze 't Halfordspaadje gewoon dicht moesten gooien :wink: :-q :-q :-q

Groen rood op eind beetje zanderig in de bochten inderdaad, maar nog goed te doen. Ik pak daar eigenlijk altijd de drop tussen de lijnen in maar reed vandaag achter mini-me de rode lijn, heb het idee dat de "drop lijn" nu bijna nog sneller is dan rood.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

yo-eddy schreef: vr 8 oktober 2021, 20:47
frank82 schreef: vr 8 oktober 2021, 20:39 Mooie plaatjes, volgens mij kwam ik jullie nog tegen toen jullie net klaar waren en ik uit de kuil omhoog kwam. Lag er allemaal mooi bij, alleen afdaling groen rood een behoorlijke zandbak.
Ja, zat net in discussie met nutteloos slippende E-biker met horeca spoiler .... volgens mij riep jij iets van dat ze 't Halfordspaadje gewoon dicht moesten gooien :wink: :-q :-q :-q

Groen rood op eind beetje zanderig in de bochten inderdaad, maar nog goed te doen. Ik pak daar eigenlijk altijd de drop tussen de lijnen in maar reed vandaag achter mini-me de rode lijn, heb het idee dat de "drop lijn" nu bijna nog sneller is dan rood.
Ja dat was ik ja wat betreft het halfordspaadje. Haha, horeca spoiler 😂, die hou ik er in.

Ik drop meestal ook van groen naar rood, vandaag voor het eerst bij het 2e rondje dat ik totaal niet oplette en de drop afrolde ipv droppen dus dat was bijna otb, toch maar scherp blijven haha.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

erwin.burgers schreef: vr 8 oktober 2021, 10:39
Tja, ik hou mezelf altijd maar voor dat het jonge gasten zijn en dat we nog maar eens moeten zien hoe lekker zij gaan als ze ook 51 zijn ;)
Ik wil je niet demotiveren, maar dat zal je nog eens vies tegenvallen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Jup, ik ken toch een behoorlijk aantal 50+ (en zelfs 60+) die echt nog serieus hard fietsen.
Dat is wel nagenoeg altijd behouden van wat ze al hadden, opbouwen op die leeftijd valt niet mee en zul je vanaf 0 nooit echt snel mee worden*
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

chrisscross schreef: za 9 oktober 2021, 09:56
erwin.burgers schreef: vr 8 oktober 2021, 10:39
Tja, ik hou mezelf altijd maar voor dat het jonge gasten zijn en dat we nog maar eens moeten zien hoe lekker zij gaan als ze ook 51 zijn ;)
Ik wil je niet demotiveren, maar dat zal je nog eens vies tegenvallen.

Deze bijna 50iger gaat harder dan ooit omlaag :winkie: en dat is bij Yo Eddie niet anders. Ik heb het idee dat al die knikkerbanen in NL er niet bij helpen......een generatie luie fietsers wordt momenteel groot gebracht. Top materiaal op knikkerbanen. Tja, oldskool de Berninapas af (een 2km lange hele smerige rockgarden) waar die jonge gasten serieus misselijk worden van de aanblik, en maar gaan lopen, daar doen we het voor :winkie:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ja denk, ik zie vooral jeugd die onnoemelijk hard en goed bergaf kan fietsen, terwijl ik te oud ben om knap te leren fietsen :~
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als je in de jaren ‘80 op zo’n ding gestapt, wedstrijden hebt gereden, en altijd bent blijven mountainbiken. Dan was je toen jeugd, en nu een “oude lul” met tig jaar ervaring en beter materiaal. Dat is dubbel winst. En met een kleine horeca spoiler gaat je wellicht wat langzamer omhoog als vroeger, maar sneller naar beneden. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

chrisscross schreef: za 9 oktober 2021, 09:56
erwin.burgers schreef: vr 8 oktober 2021, 10:39
Tja, ik hou mezelf altijd maar voor dat het jonge gasten zijn en dat we nog maar eens moeten zien hoe lekker zij gaan als ze ook 51 zijn ;)
Ik wil je niet demotiveren, maar dat zal je nog eens vies tegenvallen.
Tja.... ik blijf me wel meten aan mijn eigen fietsende oude l.llen clubje :bier:
Mijn motivatie haal ik maar uit hen (ruim) voor te blijven.
Ook in menig Strava klassementje in de bovenste 10-20 procent. Zolang ik dat maar een beetje volhou, vind ik het prima :-q
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: vr 8 oktober 2021, 10:31
erwin.burgers schreef: do 7 oktober 2021, 21:30 Lag er inderdaad top bij!
En het was heerlijk rustig.
Voor mijn doen een heel behoorlijke 43:21 gereden. Eigen 'pr' met 5 minuten verbeterd.
Frustrerend wel hoe een enkeling je nog fluitend inhaalt :cry:
Herkenbaar, lang geleden toen ik mijn pr reed (36:30) werd ik op de Nok ingehaald door Bram Rood ......... die toen aan zijn vierde trainingsrondje van die dag bezig was ..... reality check zeg maar :o :-{ :lol:
Haha. Ooit reed ik onder de 40 min (38.nogwat), en drie rondjes achter elkaar met 41.nogwat minuut gemiddeld per ronde lukte ook. Vond ik heel wat. Totdat ik keek wat er tijdens de vijf van gereden werd... :oops:
Inmiddels heb ik de rondetijden losgelaten, en is er ook bij mij vooral bergaf nog soms verbetering te zien. Wat dat betreft blijft de sectie nok af, zigzag en easy/diff een leuk stukkie. Benieuwd wat de nieuwe trail gaat brengen. En of ik daar voor mijn 50e kan gaan beginnen met PR's neerzetten :-? :wink:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Tijgerhaai schreef: zo 10 oktober 2021, 10:06 Als je in de jaren ‘80 op zo’n ding gestapt, wedstrijden hebt gereden, en altijd bent blijven mountainbiken. Dan was je toen jeugd, en nu een “oude lul” met tig jaar ervaring en beter materiaal. Dat is dubbel winst. En met een kleine horeca spoiler gaat je wellicht wat langzamer omhoog als vroeger, maar sneller naar beneden. :winkie:
Klopt helemaal.

Op de starre bike vorige week even wennen en weer door knallen. De soepelheid en reactievermogen zijn er wel ingebeukt. Moest ook wel anders ging je op je bek. Vering maakt het zo easy...

Kijk naar Mick Hanna, is met pensioen als Dh-er, wint Dual slalom op sea otter classic dit jaar.

ben benieuwd hoe de route van Schoorl loopt na alle aanpassingen. Een keer een weekend daar heen: veel zee veel biken.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie