Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: di 18 januari 2022, 13:44 Ja het ligt op een berg.......maar komt gewoon lokaal uit de grond.
Als je naast de route een gat graaft kom je hetzelfde zand tegen.
Dat begrijp ik inmiddels ja, helaas kun je in Schoorl graven tot je een ons weegt (voor zover dat mag, want max 1 meter ivm aardkundig monument status) en vindt je daar slechts droog wit zand :winkie:
Begreep laatst ook dat gebiedseigen grond als het op grote schaal verplaatst wordt een PFAS keuring moet ondergaan ..... NL regeltjes land :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

yo-eddy schreef: di 18 januari 2022, 13:49
Singletrack Sundays schreef: di 18 januari 2022, 13:44 Ja het ligt op een berg.......maar komt gewoon lokaal uit de grond.
Als je naast de route een gat graaft kom je hetzelfde zand tegen.
Dat begrijp ik inmiddels ja, helaas kun je in Schoorl graven tot je een ons weegt (voor zover dat mag, want max 1 meter ivm aardkundig monument status) en vindt je daar slechts droog wit zand :winkie:
Begreep laatst ook dat gebiedseigen grond als het op grote schaal verplaatst wordt een PFAS keuring moet ondergaan ..... NL regeltjes land :roll:
Geld dat ook voor die bergen zand die in het bosgebied liggen van PWN? Langs dat fietspad met overstekende duinen ligt er richting de bukerklim een flinke hoop zand.

Ik zag het laatst liggen en vroeg me af waar dat vandaan kwam, dat is toch niet alleen dat overstekende duinzand dat ze af en toe weghalen?
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

chrisscross schreef: di 18 januari 2022, 13:19
Ironhorse Erik schreef: di 18 januari 2022, 13:13
De echte overlast ligt bij de vele grote groepen ongetalenteerde boswielrenners, die omhoog alles kapot lopen, en omlaag alles kapot remmen, geen donateur zijn, en nuon fluor achtige kleding aan hebben die acute netvliesloslating kan veroorzaken.
Mmmmm, die beschouw ik nou niet echt als overlast gevend maar als gebruikers. Gebruikers heb je van beginner tot pro.
Iedereen moet het leren/ervaren/proberen.

Overlast geven valt bij MTB wat mij betreft onder, al dan niet bewust, onfatsoenlijk gedrag door gebruikers.
Daar valt met veel te grote groepen rijden (IMBA guidelines), schreeuwen, en (al dan niet onbewust) de route slopen ook best wel onder vind ik.

De nieuwe generatie (covid19effect) pakt het juist echt heel prima op van wat ik zo zie :-q
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Gelukkig zijn de aso’s niet alleen op schoorl te vinden, wij reden afgelopen weekend op Zeist en daar reed er eentje voor ons die zo een beetje met alle mensen die hij voorbij ging ruzie kreeg! Wat een kneus, er waren zelfs een paar dames die zo schrokken dat ze overhaast het kantje in gedrukt/geschreeuwd werden dat ze geheel verbouwereerd bleven stil staan!
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Je hebt ze idd overal. Heb wel eens een niet nader te benoemen persoon zijn voet in zo'n terror japie mtb gast zijn voorwiel zien steken :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Waar je ook niet heel vrolijk van wordt zijn die gasten die naast een duurzame maatregel gaan rijden. Soms zelfs als je de Gator nog geeneens gestart hebt. :evil: Die dingen liggen er juist in zodat je veilig naar beneden kan zonder alles naar de klote te helpen. (Zowel trail als je zelf :bier: )
◼︎ Go round the outside.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Ironhorse Erik schreef: di 18 januari 2022, 13:13 en nuon fluor achtige kleding aan hebben die acute netvliesloslating kan veroorzaken.
LOL! Ik weet nu welke kleur shirt ik ga kopen! :bier:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Al die typetjes ook.
De 75 kilo boswielrenner met smal stuur, bar-ends en fluoriserend lycra die al scheldend en vloekend zich een weg baant vs een oude man van 110 kilo op een enduro fiets met 180mm veerweg en een meter breed stuur die al hijgend en briesend buiten adem fietst en overal moet uitrusten.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Weetje wat zo’n Enuro bak weegt jôh? Dat zijn gewoon twee boswielrenfietsen. :tong
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Uuh, mijn "enduro bak" weegt hooguit een halve kilo meer als de dure Cannondale Scalpel die ik daarvoor had. (Met dezelfde banden)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Een echte Enduro bak. Niet een trail die toevallig best heel erg thuis op Enduro trails is. :bier: (Mijn Alu 150mm Genius is al iets van 14,5 Kg)
◼︎ Go round the outside.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Mijn hardtail is al 15 kg :oops:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Oké oke, officieel denk ik trail ja.
Hij wordt ingezet voor enduro's dus daarmee is het net zo veel enduro als trail als xc.
En vroeger was het een enduro :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Tijgerhaai schreef: di 18 januari 2022, 17:45 Een echte Enduro bak. Niet een trail die toevallig best heel erg thuis op Enduro trails is. :bier: (Mijn Alu 150mm Genius is al iets van 14,5 Kg)
Mijn Enduro weegt 17kg waarvan al 3,2kg voor de banden alleen is.
Trappen met je kadaver, en dan nog harder :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, ander stickertje doet verkopen. Oude concept uit de jaren ‘90 gaat tegenwoordig onder de noemer “gravel bike” :bier:

Niet thuis in de andere merken maar bij Scott is de Genius toch echt wat anders dan de Ransom. Waarbij de Genius wel meer aan Enduro likt dan aan XC. De Ransom is een volbloed Enduro bak voor het nog betere gooi en smijt werk. Maar je wordt niet blij als je dat ding omhoog moet trappen. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie