Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tijdens onvolledig paaltjes controle rondje 600hm :bier:
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: do 27 januari 2022, 14:12 Tijdens onvolledig paaltjes controle rondje 600hm :bier:
Strava gaf mij er slechts 337 ....... maar het voelde als heel veel meer
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ga zo beginnen in samenwerking met een ander forum lid aan de boel op kaart te zetten. Gooien we het over AHN en dan weten wij het exact.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: do 27 januari 2022, 14:20 Ik ga zo beginnen in samenwerking met een ander forum lid aan de boel op kaart te zetten. Gooien we het over AHN en dan weten wij het exact.
Enjoy :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 14:02
Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 13:56

Tijdens de aanleg paar jaar geleden.
Grootste deel middenlus was toen niet eens fietsbaar, Noord is op aantal plekken veranderd, ik geloof niet dat je het juiste perspectief hebt om een vergelijk te maken.
Heb meerdere mensen gesproken (ook zelf vorig jaar Kwint nog gereden) die er anders over denken dan jij en wél beide routes hebben ervaren.
Ik denk dat ik dat perspectief juist heel goed heb, hoe vaak ik niet over de nieuwe route heb gelopen..

En natuurlijk is een rondje Schoorl 3.0 zwaarder dan kwintelooijen, niet zo gek ook want Schoorl is 23Km en kwintelooijen 2,4km.
om het goed te vergelijken moet je dus ruim 9x kwintelooijen rijden, .....succes :lol:
Have fun!
Rinse.
terrean
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 16:26
Mijn mountainbike: Instinctiv Kodiak

enige eerlijke manier lijkt me dan om beide te rijden (Schoorl3.0 1 keer en Kwintelooijen 9 keer) en dan vergelijken welke je sneller bent ;)

Natuurlijk wel rekening houden met condities van het parcours en de fietser etc ;)

mij maakt het niet zo veel uit wat de moeilijkste/zwaarste/etc. route is, als ik een leuke MTB route in de buurt heb dan ben ik blij, geen zin om altijd in de auto te moeten stappen om even lekker een rondje te kunnen fietsen. Dus ik kan niet wachten tot Schoorl3.0 eindelijk open mag!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

492 kom ik net op inclusief er heen rijden achter de Jumbo lang vanaf yo-Eddy city. Vorige keer was inclusief huidige route. (En niet af gemaakt want donker)
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 12:14 Nop, geen kritiek, vooroordeel of wat dan ook. Gewoon weinig tot geen flow, steil omhoog, steil omlaag en fysiek + technisch veel zwaarder om te rijden. Route is compleet "hand built" en dus vrij "raw" .... Kwintelooijen is ontspannen ter vergelijk :wink:
Ik zal mijzelf nog maar even citeren inclusief de :wink:

Is geen ver pis wedstrijd, ga er lekker een keer fietsen t.z.t. en vorm je eigen mening
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 18:06
yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 12:14 Nop, geen kritiek, vooroordeel of wat dan ook. Gewoon weinig tot geen flow, steil omhoog, steil omlaag en fysiek + technisch veel zwaarder om te rijden. Route is compleet "hand built" en dus vrij "raw" .... Kwintelooijen is ontspannen ter vergelijk :wink:
Ik zal mijzelf nog maar even citeren inclusief de :wink:

Is geen ver pis wedstrijd, ga er lekker een keer fietsen t.z.t. en vorm je eigen mening
#durftevragen (niet per se aan Yo-Eddy): Hoezo zijn de lussen (die, zo heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen, vies pittig zijn), nog niet gewoon open?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

38x10 schreef: do 27 januari 2022, 18:25
yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 18:06

Ik zal mijzelf nog maar even citeren inclusief de :wink:

Is geen ver pis wedstrijd, ga er lekker een keer fietsen t.z.t. en vorm je eigen mening
#durftevragen (niet per se aan Yo-Eddy): Hoezo zijn de lussen (die, zo heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen, vies pittig zijn), nog niet gewoon open?
omdat we nog niet klaar zijn met alle erosiewerende maatregelen....en zolang er druk op wordt gefietst(ondanks dat de route nog niet opengesteld is) is het voor de vrijwilligers dweilen met de kraan open. Verder is de bebording nog niet op orde en moet hij als laatste nog gekeurd worden voordat hij open kan.

dussssss©
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: do 27 januari 2022, 18:25
yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 18:06

Ik zal mijzelf nog maar even citeren inclusief de :wink:

Is geen ver pis wedstrijd, ga er lekker een keer fietsen t.z.t. en vorm je eigen mening
#durftevragen (niet per se aan Yo-Eddy): Hoezo zijn de lussen (die, zo heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen, vies pittig zijn), nog niet gewoon open?
Moet nog veiligheidskeuring komen (SBB) en voor die tijd moeten er nog wat erosie werende voorzieningen worden aangebracht op verschillende knelpunten. Steken nog stronken uit op tricky plaatsen etc,
Écht klaar is het nooit, maar voor het broedseizoen is wel een zeer grote wens.

ps, Voor de spoorzoekers die "denken" te weten hoe de route precies loopt, de BOA heeft afgelopen weekend staan schrijven en dat zal frequenter gebeuren, bepaalde punten zijn nog onduidelijk dus ben je niet 100% zeker zou ik de gok nog niet wagen.

* edit wat BOSS zegt :winkie: :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 18:37

ps, Voor de spoorzoekers die "denken" te weten hoe de route precies loopt, de BOA heeft afgelopen weekend staan schrijven en dat zal frequenter gebeuren, bepaalde punten zijn nog onduidelijk dus ben je niet 100% zeker zou ik de gok nog niet wagen.

Ook als je 100% zeker bent....gewoon ff niet doen aub. Uitstellen is lekkerder....... Geniet nog ff van de huidige route zolang het nog kan. Dan kunnen wij rustig verder en het scheelt ons een berg werk.

Namens alle vrijwilligers, DANKJEWEL.

dusssssss©
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Maar hoe kan het dan dat een groot van jullie er dan wel regelmatig fietst? (Althans als ik de verhalen over zwaar etc moet geloven)
Gesloten is toch gesloten of is dit niet voor iedereen?
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 19:14 Maar hoe kan het dan dat een groot van jullie er dan wel regelmatig fietst? (Althans als ik de verhalen over zwaar etc moet geloven)
Gesloten is toch gesloten of is dit niet voor iedereen?
Sinds wanneer ben ik "een groot deel" ?..... en wie zijn "jullie"?
Naast dat ik wel eens op de routes ben op de fiets (om mij moverende redenen) spreek ik verder wel eens mensen die (tegen alle adviezen in) de route rijden terwijl we bezig zijn met aanleg van berenhekken/vlonders. Soms vragen we gewoon wat feedback en vragen w ze vervolgens om nog even geduld te hebben.

ps ..... of is het toch allemaal een prank en ben jij de enige die het nog niet weet :bier: :winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Nou dan ga ik vanwege moverende reden aankomend weekend een rondje rijden 😂
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie