Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

B@zz schreef: wo 26 januari 2022, 01:09 Is goed. Doe jij ze dan nog even de groeten in Schoorl 2.0.
bijna juist, eigenlijk Schoorl 3.0 :wink:

grof geschetst

Schoorl 1.0 = rondje bij huidige Kneet 1,5km 1989
Schoorl 2.0 = huidige rondje 14km 1996
Schoorl 3.0 = huidige project (hopelijk) 2022

De massa praat over Schoorl 2.0, dat is dus niet helemaal correct en het wordt zeker geen "2.0" route zoals de UHR/Patrick Jansen routes worden getypeerd.

Verder is het (opnieuw) gebruiken van schelpen op de fietspaden en wellicht delen vd route helemaal niet zo'n slecht idee
https://www.nu.nl/klimaat/6178824/om-te ... redirect=1
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag een paar rondjes op de crossfiets gereden.
Lag er goed bij allemaal, maar wel opvallend dat ongeveer de helft van de ronde een wasbord is, zelfs omhoog.

Aandeel e-MTBers is ook erg groot, heb meer batterij fietsen gezien dan zonder.

Moest wel lachen onderweg, e-mtber zat zelfs uit te hijgen onderaan bij de kuil.
Vervolgens tijdens het 2e rondje weer ingehaald door hem bij de Kerf, waarna hij op het fietspad na de S-Berg stapvoets reed, ik denk dat z'n batterijtje leeg was :tong

Overigens ben ik bang dat het aandeel e-mtbs op de nieuwe route nog verder zal toenemen, dat rondje is zo zwaar dat veel mensen wellicht direct voor een fiets met batterij gaan.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik rijd al jaren met accu’s op Schoorl. Nooit een probleem geweest. :bier: (Computer, horloge, camera, telefoon, portofoon)
◼︎ Go round the outside.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Rayb81 schreef: wo 26 januari 2022, 19:01 Vandaag een paar rondjes op de crossfiets gereden.
Lag er goed bij allemaal, maar wel opvallend dat ongeveer de helft van de ronde een wasbord is, zelfs omhoog.

Aandeel e-MTBers is ook erg groot, heb meer batterij fietsen gezien dan zonder.

Moest wel lachen onderweg, e-mtber zat zelfs uit te hijgen onderaan bij de kuil.
Vervolgens tijdens het 2e rondje weer ingehaald door hem bij de Kerf, waarna hij op het fietspad na de S-Berg stapvoets reed, ik denk dat z'n batterijtje leeg was :tong

Overigens ben ik bang dat het aandeel e-mtbs op de nieuwe route nog verder zal toenemen, dat rondje is zo zwaar dat veel mensen wellicht direct voor een fiets met batterij gaan.
Volle bak naar beneden vanaf de nok met extra bijtrappen kan best wel uitputtend zijn, wie weet?
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Reed vandaag nog een rondje, het lijkt erop dat iemand een nieuwe traditie wil starten, er hing een stringetje in de kerstboom!🙈
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

:lol: :D
Zal de mijne er bij hangen :lol:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

zuurbiertje schreef: do 27 januari 2022, 01:29 Reed vandaag nog een rondje, het lijkt erop dat iemand een nieuwe traditie wil starten, er hing een stringetje in de kerstboom!🙈
haha was dat een string? ik zag het een beetje laat vanuit mijn ooghoek in een flits en dacht dat het een mondkapje was
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

zuurbiertje schreef: do 27 januari 2022, 01:29 Reed vandaag nog een rondje, het lijkt erop dat iemand een nieuwe traditie wil starten, er hing een stringetje in de kerstboom!🙈
Welke maat? ( ik vraag het voor een vriend) :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zoals mijn opa dat zei; “vroeger kon je met een dames onderbroek je hele fiets poetsen. Tegenwoordig alleen je bel” :winkie:
◼︎ Go round the outside.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 26 januari 2022, 10:22 ...en het wordt zeker geen "2.0" route zoals de UHR/Patrick Jansen routes worden getypeerd.
Doel je dan op hoe de UHR/PJ routes er werkelijk bijliggen of op het 'knikkerbaantjes' vooroordeel dat sommige mensen tot vervelens toe herhalen? Er was laatst zelfs iemand die het gebruik van matten in de L&DD route als '2.0' beschreef terwijl die er al jaren (ver voor UHR 2.0) gebruikt worden. Ik vind de UHR routes sinds de upgrades naar 2.0 namelijk meer van Schoorl weghebben dan voorheen en dat is positief bedoeld. Meer singletrack ipv. brede paden bijvoorbeeld.

Hoe dan ook, ik wacht met spanning op de vernieuwde route :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

George schreef: do 27 januari 2022, 12:02
yo-eddy schreef: wo 26 januari 2022, 10:22 ...en het wordt zeker geen "2.0" route zoals de UHR/Patrick Jansen routes worden getypeerd.
Doel je dan op hoe de UHR/PJ routes er werkelijk bijliggen of op het 'knikkerbaantjes' vooroordeel dat sommige mensen tot vervelens toe herhalen? Er was laatst zelfs iemand die het gebruik van matten in de L&DD route als '2.0' beschreef terwijl die er al jaren (ver voor UHR 2.0) gebruikt worden. Ik vind de UHR routes sinds de upgrades naar 2.0 namelijk meer van Schoorl weghebben dan voorheen en dat is positief bedoeld. Meer singletrack ipv. brede paden bijvoorbeeld.

Hoe dan ook, ik wacht met spanning op de vernieuwde route :-q
Nop, geen kritiek, vooroordeel of wat dan ook. Gewoon weinig tot geen flow, steil omhoog, steil omlaag en fysiek + technisch veel zwaarder om te rijden. Route is compleet "hand built" en dus vrij "raw" .... Kwintelooijen is ontspannen ter vergelijk :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 12:14
George schreef: do 27 januari 2022, 12:02

Doel je dan op hoe de UHR/PJ routes er werkelijk bijliggen of op het 'knikkerbaantjes' vooroordeel dat sommige mensen tot vervelens toe herhalen? Er was laatst zelfs iemand die het gebruik van matten in de L&DD route als '2.0' beschreef terwijl die er al jaren (ver voor UHR 2.0) gebruikt worden. Ik vind de UHR routes sinds de upgrades naar 2.0 namelijk meer van Schoorl weghebben dan voorheen en dat is positief bedoeld. Meer singletrack ipv. brede paden bijvoorbeeld.

Hoe dan ook, ik wacht met spanning op de vernieuwde route :-q
Nop, geen kritiek, vooroordeel of wat dan ook. Gewoon weinig tot geen flow, steil omhoog, steil omlaag en fysiek + technisch veel zwaarder om te rijden. Route is compleet "hand built" en dus vrij "raw" .... Kwintelooijen is ontspannen ter vergelijk :wink:

Dat is wat overdreven, kwintelooijen 2.0 vind ik nog wel stukje pittiger (en ruiger) dan Schoorl 3.0
Daarnaast zit er in kwintelooijen veel meer hoogtemeters. ik denk dat je de nieuwe delen Schoorl meer met hoogte profiel LV/HV kan vergelijken maar dan met de hand gebouwd.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 13:49
yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 12:14

Nop, geen kritiek, vooroordeel of wat dan ook. Gewoon weinig tot geen flow, steil omhoog, steil omlaag en fysiek + technisch veel zwaarder om te rijden. Route is compleet "hand built" en dus vrij "raw" .... Kwintelooijen is ontspannen ter vergelijk :wink:

Dat is wat overdreven, kwintelooijen 2.0 vind ik nog wel stukje pittiger (en ruiger) dan Schoorl 3.0
Daarnaast zit er in kwintelooijen veel meer hoogtemeters. ik denk dat je de nieuwe delen Schoorl meer met hoogte profiel LV/HV kan vergelijken maar dan met de hand gebouwd.
Sinds wanneer heb jij Schoorl 3.0 gereden?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 13:51
Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 13:49


Dat is wat overdreven, kwintelooijen 2.0 vind ik nog wel stukje pittiger (en ruiger) dan Schoorl 3.0
Daarnaast zit er in kwintelooijen veel meer hoogtemeters. ik denk dat je de nieuwe delen Schoorl meer met hoogte profiel LV/HV kan vergelijken maar dan met de hand gebouwd.
Sinds wanneer heb jij Schoorl 3.0 gereden?
Tijdens de aanleg paar jaar geleden.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: do 27 januari 2022, 13:56
yo-eddy schreef: do 27 januari 2022, 13:51

Sinds wanneer heb jij Schoorl 3.0 gereden?
Tijdens de aanleg paar jaar geleden.
Grootste deel middenlus was toen niet eens fietsbaar, Noord is op aantal plekken veranderd, ik geloof niet dat je het juiste perspectief hebt om een vergelijk te maken.
Heb meerdere mensen gesproken (ook zelf vorig jaar Kwint nog gereden) die er anders over denken dan jij en wél beide routes hebben ervaren.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie