Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Als ik de laatste berichten hier zo lees dan ligt de gemiddelde leeftijd hier op het forum wel iets hoger dan die van op het parcours. :P
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Op woensdagmiddag wel. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Gisteren rondje PWN gedaan met als afsluiter zuidelijk gedeelte van het parcours. Parcours had ik een tijdje gemeden omdat het er echt slecht bij begon te liggen, maar het is nu weer heerlijk racewaardig! Enige "spannende" stukje qua ondergrond waren de drops in de kuil.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Net een rondje Schoorl gereden in 37 minuten zonder echt tot de max te moeten gaan. Het parcours ligt er super strak en hard bij. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

chrisscross schreef: wo 13 oktober 2021, 13:28 Net een rondje Schoorl gereden in 37 minuten zonder echt tot de max te moeten gaan. Het parcours ligt er super strak en hard bij. :-q
Doe ff normaal Chris :winkie: :-q :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Weer een mooi kort ritje net voor het donker, mooi dat de afdaling groen /rood opgeknapt is, dat was een beste zandbak vlak voor de kombochten. Zelfs een 'drop' toegevoegd, boomstam met wat zand er voor, levensgevaarlijk al zeg ik het zelf 😅.

Nok lag er ook mooi bij, ging weer lekker hard naar beneden. De kombocht in de kuil is helaas wel behoorlijk kapot.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

frank82 schreef: do 14 oktober 2021, 19:44 Nok lag er ook mooi bij, ging weer lekker hard naar beneden. De kombocht in de kuil is helaas wel behoorlijk kapot.
Voornamelijk veel zand heen gespoeld, vermoed dat ie daaronder nog wel ok is, nu is je rempunt precies in die zandbak voor de bocht idd
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

yo-eddy schreef: do 14 oktober 2021, 20:46
frank82 schreef: do 14 oktober 2021, 19:44 Nok lag er ook mooi bij, ging weer lekker hard naar beneden. De kombocht in de kuil is helaas wel behoorlijk kapot.
Voornamelijk veel zand heen gespoeld, vermoed dat ie daaronder nog wel ok is, nu is je rempunt precies in die zandbak voor de bocht idd
Aha, kwestie van een keer de losse laag verwijderen dus.
Aah
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 5 september 2012, 16:12

frank82 schreef: do 14 oktober 2021, 19:44 Weer een mooi kort ritje net voor het donker, mooi dat de afdaling groen /rood opgeknapt is, dat was een beste zandbak vlak voor de kombochten. Zelfs een 'drop' toegevoegd, boomstam met wat zand er voor, levensgevaarlijk al zeg ik het zelf 😅.

Nok lag er ook mooi bij, ging weer lekker hard naar beneden. De kombocht in de kuil is helaas wel behoorlijk kapot.
Staan wel heel rare sporen achter dat “ dropje” 🧐
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Aah schreef: zo 17 oktober 2021, 17:58
frank82 schreef: do 14 oktober 2021, 19:44 Weer een mooi kort ritje net voor het donker, mooi dat de afdaling groen /rood opgeknapt is, dat was een beste zandbak vlak voor de kombochten. Zelfs een 'drop' toegevoegd, boomstam met wat zand er voor, levensgevaarlijk al zeg ik het zelf 😅.

Nok lag er ook mooi bij, ging weer lekker hard naar beneden. De kombocht in de kuil is helaas wel behoorlijk kapot.
Staan wel heel rare sporen achter dat “ dropje” 🧐
Daar staan wel wat sporen in van een voorwiel dat even een kwartslag gedraaid is inderdaad.

Maar je ziet die stam goed liggen dus kwestie van op tijd remmen. En als je valt kom je in los zand terecht :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Remmen? Ik ging er vandaag prima overheen, niks aan het handje. In de kuil lag wel iemand met wat minder geluk. Dus mijn tip, rijd naar eigen kunnen.
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: zo 17 oktober 2021, 19:12 Remmen? Ik ging er vandaag prima overheen, niks aan het handje. In de kuil lag wel iemand met wat minder geluk. Dus mijn tip, rijd naar eigen kunnen.
Ja, je stond mooi t verkeer te regelen :-q ...... lang geleden dat ik over t Halfordspaadje was gereden. Hopelijk niet té ernstig, zag Ambulance bij start en persoon in alu folie nog in de kuil liggen .. :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ze zijn best een tijd bezig geweest. Waarschijnlijk verkeken op de drop die er in zit en OTB gegaan. Verder geen details, en ook niet nodig om hier te delen.
◼︎ Go round the outside.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

Tijgerhaai schreef: zo 17 oktober 2021, 19:12 Remmen? Ik ging er vandaag prima overheen, niks aan het handje. In de kuil lag wel iemand met wat minder geluk. Dus mijn tip, rijd naar eigen kunnen.
Was jij dat bovenaan? Goed gedaan, bedankt voor de hulp :-q . Ik kwam daar als tweede aan, moest vol in de ankers in die afdaling. Slachtoffer was toen al door iemand gevonden en die had net 112 aan de lijn. Toch handig dus, zo'n alu deken in de rugtas. Zal gauw weer een nieuwe kopen. Ik heb de ambulance opgewacht en nog geholpen met vervoer naar de ambulance.

Goed dat er zoveel mensen langskwamen die hulp aanboden. En dat jij bovenaan stond met een fluitje werkte beter dan de dame die het ervoor deed. Zij werd niet serieus genomen zei ze.

Volgens mij hebben wij daarna samen nog staan praten bij die afdaling.

Hopelijk valt het mee voor het slachtoffer. Hij had behoorlijk veel pijn. :-{
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat fluitje heb ik al heel lang aan mijn Camelbak hangen. En is in meerdere situaties al verdomt handig geweest. :D

Reddingsdeken zit ook standaard in mijn tassen. Kost bijna niks en je kan er iemands leven mee redden. :-q
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie