Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

BOSS schreef: vr 28 januari 2022, 13:31
Ironhorse Erik schreef: vr 28 januari 2022, 11:56 In de hele discussie omtrent de nieuwe lussen, zou het natuurlijk ook logisch zijn, en vooral deëscalerend, als MTB NW horizon biedt.

Dan is er een openingsdatum, en dat is het. Dan weten mensen dat evt van te voren, ipv nu aankomen bij een route die volledig is voorzien van bewegwijzering, allerlei feautres kent (vlonders, matten, kantplanken ed), en gewoon een heel goed rijbraar geheel vormt, maar die vooral niet kenbaar gesloten is. Als je dan al wilt dat ze niet gaan rijden, zet je natuurlijk bij elke ingang een bord neer dat hij gesloten is met daarop de datum dat je wel mag. Wedden dat 95% rechtsomkeert maakt ? Een beetje net zoals die borden van illegaal pad die er nu al her en der staan, wat op zich weer niet logisch is want waarom zou je borden "illegaal pas" zetten naast een route die nog gesloten (en dus illegaal) is ?
Just saying.
Tja, als we een datum wisten dan zouden we die communiceren. We zijn afhankelijk van vrijwilligers, dus het gaat zo snel als het gaat. Maar als jij persé een datum wilt; 1 april 2095....wellicht een weekje eerder. Dat bord is overigens een goed idee, ik zal dat vanmiddag gelijk plaatsen.
Illegaal pad verwijst naar een pad wat niet vergund is en door gebruikers is gemaakt.

dusssss©

Meer vrijwilligers?
ik sta aangemeld als vrijwilliger (heb bij de eerste aanleg wel veel geholpen) maar sinds er opnieuw is begonnen met bouwen eigenlijk nooit een uitnodiging gehad om weer te komen helpen.
gek genoeg krijg is wel vaak mail om te komen helpen bij GMA.

kan natuurlijk zijn dat dat bewust is :lol:
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 14:35
BOSS schreef: vr 28 januari 2022, 13:31

Tja, als we een datum wisten dan zouden we die communiceren. We zijn afhankelijk van vrijwilligers, dus het gaat zo snel als het gaat. Maar als jij persé een datum wilt; 1 april 2095....wellicht een weekje eerder. Dat bord is overigens een goed idee, ik zal dat vanmiddag gelijk plaatsen.
Illegaal pad verwijst naar een pad wat niet vergund is en door gebruikers is gemaakt.

dusssss©

Meer vrijwilligers?
ik sta aangemeld als vrijwilliger (heb bij de eerste aanleg wel veel geholpen) maar sinds er opnieuw is begonnen met bouwen eigenlijk nooit een uitnodiging gehad om weer te komen helpen.
gek genoeg krijg is wel vaak mail om te komen helpen bij GMA.

kan natuurlijk zijn dat dat bewust is :lol:
Meer vrijwilligers is niet het probleem.....meer de logistiek, voorbereiding voor een onderhoudsdag, de hoeveelheid materieel en aansturing. Op GMA heeft men je harder nodig inderdaad.

dusssssss©
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

BOSS schreef: vr 28 januari 2022, 14:39
Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 14:35


Meer vrijwilligers?
ik sta aangemeld als vrijwilliger (heb bij de eerste aanleg wel veel geholpen) maar sinds er opnieuw is begonnen met bouwen eigenlijk nooit een uitnodiging gehad om weer te komen helpen.
gek genoeg krijg is wel vaak mail om te komen helpen bij GMA.

kan natuurlijk zijn dat dat bewust is :lol:
Meer vrijwilligers is niet het probleem.....meer de logistiek, voorbereiding voor een onderhoudsdag, de hoeveelheid materieel en aansturing. Op GMA heeft men je harder nodig inderdaad.

dusssssss©
Ah duidelijk, GMA kom ik nooit vandaar dat mijn behoefte om daar te helpen wat minder groot is.
Have fun!
Rinse.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 13:41
guntherrex schreef: vr 28 januari 2022, 13:31
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe lus... moeilijker dan spaarnwoude?
Langer, mooiere omgeving, zwaarder en "moeilijker" op een paar plekken.
Maar op een paar steile klimmetjes na is SW toch nergens moeilijk?
Wij waren afgelopen zomer op sw maar toen hadden ze net vers puinkorrel gestort, dat maakte hem behoorlijk uitdagend op sommige delen.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

ligt aan je kunde natuurlijk, maar de klimmetjes en krappe bochten daar zijn toch wel wat lastiger dan het huidige schoorl (in mijn ogen dan), klimmen zijn ook heftiger. En dat is leuk, dus meer van dat zie ik zeker zitten :)
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

guntherrex schreef: vr 28 januari 2022, 15:23 ligt aan je kunde natuurlijk, maar de klimmetjes en krappe bochten daar zijn toch wel wat lastiger dan het huidige schoorl (in mijn ogen dan), klimmen zijn ook heftiger. En dat is leuk, dus meer van dat zie ik zeker zitten :)
Ik ben gelukkig best handig op de technische stukken, De uitdagingen zaten in een paar klimmetjes waar het net was als fietsen op knikkers😂
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 12:16
yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 11:23

Dit is een forum hè, daar worden hele kleine dingen erg uitvergroot omdat het anders zo saai wordt :wink: zo'n 95% is iedereen het wel met elkaar eens, die laatste 5% wordt hard over gebruld (ook door mij).
De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Weet ik, daarom probeer ik ook een beetje tegengeluid te geven 8) en te porren.

ik kan zelf ontzettend genieten van zowel de mensen die op de cx en xc bike over het parcours vliegen als de extreem dikke enduros die keihard naar beneden kunnen knallen. laatste groep misschien ook wel met een beetje jaloezie, ben ondernemer en stemmetje in mijn hoofd zegt toch altijd je mag morgen weer aan de bak, heb op schoorl al een keer een megaklapper gemaakt en altijd als ik dat boompje wat ik probeerde doormidden te koppen passeer denk ik weer aan dat moment dat ik ineens verdwaast naast m’n fiets bijkwam.
hehe ja het is idd opvallend hoe “neerbuigend” er over boswielrenners wordt gedaan. Alsof je überhaupt een fully nodig hebt hier in deze regio :-)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

boldrides schreef: vr 28 januari 2022, 16:46
hehe ja het is idd opvallend hoe “neerbuigend” er over boswielrenners wordt gedaan. Alsof je überhaupt een fully nodig hebt hier in deze regio :-)
Je hebt altijd een fully nodig, al is nog niet iedereen zich dat bewust. Dat sag-instel-ringetje zit bij mij altijd helemaal bovenaan na een rit, dan heb ik de hele veerweg gebruikt en dus nodig gehad ;-)
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Oli4k schreef: vr 28 januari 2022, 17:00
boldrides schreef: vr 28 januari 2022, 16:46
hehe ja het is idd opvallend hoe “neerbuigend” er over boswielrenners wordt gedaan. Alsof je überhaupt een fully nodig hebt hier in deze regio :-)
Je hebt altijd een fully nodig, al is nog niet iedereen zich dat bewust. Dat sag-instel-ringetje zit bij mij altijd helemaal bovenaan na een rit, dan heb ik de hele veerweg gebruikt en dus nodig gehad ;-)
Soms speelt het gewicht van de biker idd ook mee :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik heb geen idee, nooit op een fully gereden
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Hé verdikkeme, kan ik niet eens iedereen ongestraft over 1 kam scheren :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: vr 28 januari 2022, 17:19 Hé verdikkeme, kan ik niet eens iedereen ongestraft over 1 kam scheren :bier:
Ja, t is lastig, ik zie ook veel BWR’s op Fully’s 🤔
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Nou wordt de definitie van een boswielrenner inmiddels wel lastig hehe :D

Is het iedereen die sneller dan je omhoog gaat maar langzamer naar beneden?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: vr 28 januari 2022, 17:29 Nou wordt de definitie van een boswielrenner inmiddels wel lastig hehe :D

Is het iedereen die sneller dan je omhoog gaat maar langzamer naar beneden?
Nop, los van fiets, outfit, leeftijd etc herken ik ze direct aan hun (fiets)houding, groepsgedrag en gebrekkige techniek zowel omhoog als omlaag
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik denk dat wij voor echte mountainbike landen in Nederland allemaal BWR zijn, alleen het feit al dat wij denken in een vast verplicht mountainbike rondje.
Ga maar eens op trailforks kijken, overal netwerken van losse trails. Kijk je in Nederland zie je rondjes😂
Heeft natuurlijk ook met ons landschap te maken.
Have fun!
Rinse.
Plaats reactie