Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Ik zou nog stukje doorrijden over het strand naar paal 29, dan pak je schoorlse zeeweg en kom je het parcour op vlak voor het het duin gebied met de kerf
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

BOSS schreef: do 20 januari 2022, 23:23
El-Fenomeno schreef: do 20 januari 2022, 21:58 Dit weekend met mijn bussie naar Egmond aan Zee om een beetje uit te waaien.

Dus zaterdag deze prachtige route maar weer eens aandoen met de stalen aap :-q

Zin in, altijd een feestje om daar weer te zijn.
Nog tips voor het aanrijden vanaf Egmond aan Zee en waar de route het snelst op te pakken met de gps?
Vanaf EaZ via EadH naar 't Woud rijden, daar linksaf het PWN gebied in(kaartje kopen) en ri Bergen aan Zee rijden. Helemaal de kustlijn volgen en het bos weer in rijden. Dan rij je vanzelf de Schoorlse duinen in nadat je stuifduinen bent gepasseerd. Dan kruis je na zo'n 500mtr de route.

dussssssss©
Bij 't Woud zou je natuurlijk ook nog offroad door het Noordhollandse Duinreservaat (NHD) naar de Schoorlse mtb-route kunnen rijden. Met uiteraard de aantekening dat de onverharde NHD-paden alleen vóór 10u30 toegankelijk zijn voor mtb'ers.

Om enig idee te geven, zie deze Hondsbossche XC-route die bij 't Woud start met 13 onverharde km's door het NHD en dan nagenoeg aansluitend de Schoorlse mtb-route oppikt.
Gebruikersavatar
El-Fenomeno
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: do 6 augustus 2020, 20:04
Mijn mountainbike: Salsa el Mariachi & Surly Karate Monkey

Thnks allemaal :-q
Voldoende inspiratie om een toffe rit te maken morgen.
www.mellowbikers.nl DE mtb-vereniging van de Brabantse Wal
www.wielenstudio.nl DE beste wielsets van NL
www.studiovelo.nl DE wielerspeciaalzaak van Bergen op Zoom
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

El-Fenomeno schreef: vr 21 januari 2022, 20:13 Thnks allemaal :-q
Voldoende inspiratie om een toffe rit te maken morgen.
Bij het Woud parkeren en dan door het NHD naar Schoorl is een mooi stukje om warm te worden, zitten nog wat klimmetjes in ook. Tot aan de zeeweg (de n-weg) is redelijk simpel navigeren. Zodra je de zeeweg over bent kan je dan of de verharde paden volgen maar er zitten nog wat leuke singletracks in het gebied tussen de zeeweg en de route. Als je een Garmin hebt vind je ze wel, anders... ga op tijd en zorg dat je voor 10:30 de route van Schoorl hebt gevonden :D Terug over het fietspad uiteraard.
zuurbiertje schreef: wo 19 januari 2022, 12:07
boldrides schreef: wo 19 januari 2022, 11:17 Mensen die niet de blink opkomen schakelen pas op de klim. Op je koffiemolenstandje kom je in principe elke klim op als je maar blijft trappen :)
Iets met je gewichtsverdeling doen op een klim helpt ook wel😂 zie regelmatig mensen bijna een wheelie maken!
Dat is inderdaad het belangrijkste. Anders dan kan je voor niet meer sturen en lig je naast het berenhek. Soms, als ik er naast beland, lukt het me zelfs om vanuit stilstand nog weer omhoog te komen.
chrisscross schreef: wo 19 januari 2022, 08:53
noxiuz schreef: wo 19 januari 2022, 01:31

Wat hierboven al staat, een veel stevigere versie van de schapenhekken. Op de FB pagina van mtb-noordwest staat een foto:
Afbeelding

linkje
7:50uur, ik start mn computer op en meteen een brok in mn keel. Wat een beauty. :kiss: :kiss: :kiss:
Thanks, als je op deze rijdt... ik heb samen met een collega die ene gemaakt die ervoor ligt. Alleen nog niet zelf gefietst (ja ik ben braaf en geduldig).
38x10 schreef: wo 19 januari 2022, 10:25 kinderspel toch juist, die klimmetjes? :winkie:
De paar fietsers die tijdens de bouw voorbij kwamen, kwamen omhoog. Zonder zijn ze echt een stuk pittiger en dit blijft langer goed.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

noxiuz schreef: za 22 januari 2022, 01:29
El-Fenomeno schreef: vr 21 januari 2022, 20:13 Thnks allemaal :-q
Voldoende inspiratie om een toffe rit te maken morgen.
Bij het Woud parkeren en dan door het NHD naar Schoorl is een mooi stukje om warm te worden, zitten nog wat klimmetjes in ook. Tot aan de zeeweg (de n-weg) is redelijk simpel navigeren. Zodra je de zeeweg over bent kan je dan of de verharde paden volgen maar er zitten nog wat leuke singletracks in het gebied tussen de zeeweg en de route. Als je een Garmin hebt vind je ze wel, anders... ga op tijd en zorg dat je voor 10:30 de route van Schoorl hebt gevonden :D Terug over het fietspad uiteraard.
Kan je een paar van die routes delen? Ik heb een garmin maar ik vind het lastig om mooie routes te vinden..
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

poeh, dat was een tijd geleden dat ik (noodgedwongen) op een zondagochtend op Schoorl was. Nu weet ik meteen weer waarom :winkie: Beetje druk, auto uiteindelijk maar ergens in de woonwijk geparkeerd, een keer fietsend opwarmen voordat je de wortelklim op gaat is overigens niet verkeerd! Ik zag dat 'onze' boswachter wat werk te doen had boven bij de Kneet, goed bezig. Router ligt er verder lekker droog bij, heerlijk!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Matthijs_XtC schreef: zo 23 januari 2022, 14:11 Ik zag dat 'onze' boswachter wat werk te doen had boven bij de Kneet, goed bezig. Router ligt er verder lekker droog bij, heerlijk!
Kan niet rouwig zijn om types die een bonnetje krijgen. Het is niet dat er niet gewaarschuwd is. Neem van mij aan als je niet op het betonen fietspad rijd, of routepalen tegen komt zit je zwaar verkeerd. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Go Theo, aanpakken dat volk!

dussssssss©
w0utje
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 15 juni 2007, 09:48
Mijn mountainbike: Giant Trance e+ 2 Pro

Matthijs_XtC schreef: zo 23 januari 2022, 14:11 poeh, dat was een tijd geleden dat ik (noodgedwongen) op een zondagochtend op Schoorl was. Nu weet ik meteen weer waarom :winkie: Beetje druk, auto uiteindelijk maar ergens in de woonwijk geparkeerd, een keer fietsend opwarmen voordat je de wortelklim op gaat is overigens niet verkeerd! Ik zag dat 'onze' boswachter wat werk te doen had boven bij de Kneet, goed bezig. Router ligt er verder lekker droog bij, heerlijk!
Ach, ik kom net terug. Vond het eigenlijk rustig voor een zondag ;) Vaak is het tussen 11:00 en 13:30 toch weer rustiger dan eerder op de ochtend. Was wel druk met auto's, naar Bergen aan Zee stond gewoon een kleine file vanuit Egmond. Gelukkig kan ik tegenwoord op de fiets heen en weer. Mooi 57km in de benen, 1,5 rondje Schoorl gedaan.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Ik was bij de start rond 10:00 en het was echt mega druk ja. Op de Kneet inderdaad heel veel sporen. Was het eerst 1 "downhill" lijntje, nu overal verse sporen dwars door het bos naar beneden bij de Kneet. 1 lijntje prima, ik ben ook niet de braafste. Maar dit leek gewoon bewust alles kapot rijden/slippen en schijt hebben aan alles en iedereen. :((
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Vanmorgen rond 8u45 nog maar eens 6 mtb'ers gespot, die vanaf een illegale Schoorlse Nok-downhill de onverharde Waterleidingweg opdraaiden richting Bergerpaadje. Niet echt handig, zeker niet op zondag.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

B@zz schreef: zo 23 januari 2022, 19:51 Vanmorgen rond 8u45 nog maar eens 6 mtb'ers gespot, die vanaf een illegale Schoorlse Nok-downhill de onverharde Waterleidingweg opdraaiden richting Bergerpaadje. Niet echt handig, zeker niet op zondag.
De grootste bedreiging voor de MTB sport zijn sommige 'MTBers'.....helaasch

dussssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

BOSS schreef: zo 23 januari 2022, 23:35
B@zz schreef: zo 23 januari 2022, 19:51 Vanmorgen rond 8u45 nog maar eens 6 mtb'ers gespot, die vanaf een illegale Schoorlse Nok-downhill de onverharde Waterleidingweg opdraaiden richting Bergerpaadje. Niet echt handig, zeker niet op zondag.
De grootste bedreiging voor de MTB sport zijn sommige 'MTBers'.....helaasch

dussssss©
De vraag is hoe breng je dat die knuppels bij? Ik ben vrij handig met het staal zoals de rappers dat noemen. Maar dat is ook zo drastisch.

https://youtu.be/1plPyJdXKIY
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Probleem is en blijft dat je niet één soort mtb’er hebt.
Je hebt van strand racer tot freerider en alles wat daar tussen zit.
Vaste routes zoals Schoorl bedienen slechts een gedeelte van deze groep.
Alles wat daar buiten valt gaat zijn eigen manier zoeken om zijn sport te beleven. Gelukkig komen er steeds meer bikeparkjes (Zoals Spaarnwoude) in Nederland om dit op te vangen.
Maar dat is er slechts één in heel NH. (Volgens mij momenteel ook gesloten)
Ik denk dat dit probleem zich (helaas) blijft herhalen eens in de zoveel jaar.
15jaar geleden was hier op het forum al dezelfde discussie.
Have fun!
Rinse.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Tijgerhaai schreef: zo 23 januari 2022, 23:54
BOSS schreef: zo 23 januari 2022, 23:35

De grootste bedreiging voor de MTB sport zijn sommige 'MTBers'.....helaasch

dussssss©
De vraag is hoe breng je dat die knuppels bij? Ik ben vrij handig met het staal zoals de rappers dat noemen. Maar dat is ook zo drastisch.

https://youtu.be/1plPyJdXKIY
Ik denk vooral door de personen aan te spreken op hun gedrag en dat ze er bewust van zijn dat "we" weten wie ze zijn.
Al heeft dat ook geen garanties heeft Yo-Eddy laatst gemerkt...
Plaats reactie