Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

jaspero schreef:Oei oei oei.
Stiekem de route al gereden !?

Klinkt in ieder geval goed die nieuwe route, eindelijk een beetje op niveau wat technische uitdaging betreft.
Nou, nee hoor. Heb 'm niet gereden; zou niet durven ook! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een paar stroken van de midden- en noordlus tijdens een hardlooptraining meegepikt heb. Meer niet.
Overigens, de nieuwe mtb-route schurkt veelal dicht tegen de bestaande wandelpaden aan, annexeert een achttal wandel-/beheerpaden (?) en kruist in totaal bijna 70 paden. Dus ook zonder de nieuwe mtb-route te betreden, kan je er al een goed beeld van krijgen.

Onlangs heb ik bij Staatsbosbeheer trouwens nog een paar keer geïnformeerd naar die z.g. beheerpaden. En heb daarbij met name gevraagd wat beheerpaden nou eigenlijk zijn en hoe ze eventueel te herkennen zijn in de Schoorlse Duinen. Tot op heden wist echter niemand het te vertellen. Als je evenwel de betreffende routekaart van Staatsbosbeheer bekijkt, dan wordt er bij de legenda onderscheid gemaakt tussen een kruising van de nieuwe mtb-route met een wandelroute, dan wel met een beheer(s)pad. Daaruit valt af te leiden dat feitelijk alle wandelpaden die niet tot een gemarkeerde wandelroute behoren, onder de ‘beheerpad’-noemer vallen. Maar dan zijn er wel heul veul beheerpaden in de Schoorlse Duinen... :roll:
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

volgens mij snap je de boodschap niet echt B@zz….
Staan al genoeg onjuistheden in de media, handig als jij (wij MTB'ers) er ook aan mee gaan doen.
Laatst gewijzigd door funride op wo 24 februari 2016, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1329
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

B@zz schreef:
jaspero schreef:Oei oei oei.
Stiekem de route al gereden !?

Klinkt in ieder geval goed die nieuwe route, eindelijk een beetje op niveau wat technische uitdaging betreft.
Nou, nee hoor. Heb 'm niet gereden; zou niet durven ook! Het is alweer een tijdje geleden dat ik een paar stroken van de midden- en noordlus tijdens een hardlooptraining meegepikt heb. Meer niet.
Overigens, de nieuwe mtb-route schurkt veelal dicht tegen de bestaande wandelpaden aan, annexeert een achttal wandel-/beheerpaden (?) en kruist in totaal bijna 70 paden. Dus ook zonder de nieuwe mtb-route te betreden, kan je er al een goed beeld van krijgen.

Onlangs heb ik bij Staatsbosbeheer trouwens nog een paar keer geïnformeerd naar die z.g. beheerpaden. En heb daarbij met name gevraagd wat beheerpaden nou eigenlijk zijn en hoe ze eventueel te herkennen zijn in de Schoorlse Duinen. Tot op heden wist echter niemand het te vertellen. Als je evenwel de betreffende routekaart van Staatsbosbeheer bekijkt, dan wordt er bij de legenda onderscheid gemaakt tussen een kruising van de nieuwe mtb-route met een wandelroute, dan wel met een beheer(s)pad. Daaruit valt af te leiden dat feitelijk alle wandelpaden die niet tot een gemarkeerde wandelroute behoren, onder de ‘beheerpad’-noemer vallen. Maar dan zijn er wel heul veul beheerpaden in de Schoorlse Duinen... :roll:
B@zz, nogmaals, stuur ons even een mail dan leg ik je graag uit hoe het precies zit. Wat je nu aan het doen bent in het terrein en hier op het forum helpt het proces helemaal niet....in tegendeel zelfs.
Ik hoop dat je snel via de mail reageert.
Dank.
debe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 21 september 2011, 11:30
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1, Pilot custom Beach/Gravel/Bikepackracer

B@zz, je puntje is al gescoord door je voorganger zoals je had kunnen lezen...
Maar, het is goed dat je evengoed nog wilt reageren. Dat geeft namelijk alleen maar aan dat je je aangesproken voelt en dat zou je ook moeten gezien de zeer gedetailleerde beschrijving die je geeft.
Hoop dat je dat ook inziet.
Zo niet, dan zou je toch 's wat beter je eigen "review" d'r op na kunnen lezen...
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Hmm, vreemd. Eerst werden m'n berichten nogal negatief beoordeeld, hetgeen niet bepaald op prijs werd gesteld. Ditmaal dacht ik de nieuwe route een beetje te promoten en dan is het weer niet goed. Mag je er überhaupt wel iets over schrijven, of is dat alleen maar toegestaan voor de heren (m/v) bouwers? Is immers wel lastig om de reglementen en (al dan niet verborgen) boodschappen hierover, tussen de regels door te lezen. Althans, voor mij (het kennelijk nog altijd domste jongetje van de klas). :wink:
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Wat is het toch een heerlijk parcours (huidige :wink: ). Vandaag op de gravelracert een paar stukken gereden. Best tof, dropbar, 1.8 bandjes, star en dan de nok af.
If you wanna ride....
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Wellicht ga ik a.s. zondag rijden in Schoorl. Eerder parkeerde ik nabij de mannege, maar daar is het op zondag vaak erg vol. Wat zijn de alternatieven?

Ps. Kan me voorstellen dat deze vraag al eerder langs kwam... Maar kan het niet terugvinden.
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

amr schreef:Wellicht ga ik a.s. zondag rijden in Schoorl. Eerder parkeerde ik nabij de mannege, maar daar is het op zondag vaak erg vol. Wat zijn de alternatieven?

Ps. Kan me voorstellen dat deze vraag al eerder langs kwam... Maar kan het niet terugvinden.

Het hangt een beetje af hoe ver jij wil fietsen naar het parcours.
Ik parkeer vaak iets verder van het duin zodat de wandelaars meer parkeer ruimte dicht bij hebben.
Je kan eenvoudig op het grote parkeerterrein in Hargen aan Zee parkeren.
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

amr schreef:Wellicht ga ik a.s. zondag rijden in Schoorl. Eerder parkeerde ik nabij de mannege, maar daar is het op zondag vaak erg vol. Wat zijn de alternatieven?

Ps. Kan me voorstellen dat deze vraag al eerder langs kwam... Maar kan het niet terugvinden.
Er is voor dat je Schoorl in rijd een soort van fiets transferium, daar parkeren veel MTB ers hun auto.
Ik weet niet of het zo heet maar het is een ruime parkeerplaats in de polder, een kilometer of drie van af het parcour.
Mooi stukje om je warm te rijden.

https://www.google.nl/maps/place/Apex+P ... da!6m1!1e1" onclick="window.open(this.href);return false;

Rekerkoogweg 24 is het, succes.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

B@zz schreef:Onlangs heb ik bij Staatsbosbeheer trouwens nog een paar keer geïnformeerd naar die z.g. beheerpaden. En heb daarbij met name gevraagd wat beheerpaden nou eigenlijk zijn en hoe ze eventueel te herkennen zijn in de Schoorlse Duinen. Tot op heden wist echter niemand het te vertellen. Als je evenwel de betreffende routekaart van Staatsbosbeheer bekijkt, dan wordt er bij de legenda onderscheid gemaakt tussen een kruising van de nieuwe mtb-route met een wandelroute, dan wel met een beheerpad. Daaruit valt af te leiden dat feitelijk alle wandelpaden die niet tot een gemarkeerde wandelroute behoren, onder de ‘beheerpad’-noemer vallen. Maar dan zijn er wel heul veul beheerpaden in de Schoorlse Duinen... :roll:
Vanmorgen kreeg ik alsnog een reactie van Staatsbosbeheer op de vraag wat beheerpaden nou eigenlijk zijn. Zoals verwacht vallen ALLE wandelpaden — en dat zijn er dus heul veul — die niet tot een gemarkeerde wandelroute behoren inderdaad onder de ‘beheerpad’-noemer. Leuk woordspelletje.
Laatst gewijzigd door B@zz op za 27 februari 2016, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Maurice-1981
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: di 7 oktober 2014, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro

Hargerzeeweg
5,3 km rijden tot start Julianalaan
https://www.google.nl/maps/dir/52.71268 ... a=!3m1!1e3" onclick="window.open(this.href);return false;

Terrein oude "Berger Meermin"
4,5 km rijden tot officiële start
https://www.google.nl/maps/dir/52.65000 ... a=!3m1!1e3" onclick="window.open(this.href);return false;

Fiets transferium Schoorldam
5,2 km rijden tot officiele start
https://www.google.nl/maps/dir/52.70625 ... m2!4m1!3e1" onclick="window.open(this.href);return false;

Parkeerterrein AZ (Parelweg, 1812 Alkmaar)
11 km rijden tot officiele start
https://www.google.nl/maps/dir/52.61075 ... m2!4m1!3e1" onclick="window.open(this.href);return false;
--------------------------------------

https://www.strava.com/athletes/4760570" onclick="window.open(this.href);return false;
amr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 augustus 2015, 22:32

Heel hartelijk dank allen!
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

edit jf: zie je PB.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1329
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Heren en dames,

ik neem aan dat, bijna, iedereen hier op dit forum de uitbreiding van de route van Schoorl een warm hart toedraagt, dat waarderen we zeer. B@zz heeft overduidelijk, zo blijkt uit zijn laatste bijdrage, geen contact opgezocht met mij zodat ik hem kon bijpraten over de stand van zaken en zijn verkeerde aannames. Ook heeft B@zz, neem ik aan, nooit geholpen bij de aanleg; B@zz zit anoniem op dit forum en weigert zoals gezegd contact op te nemen.
Zijn laatste bijdrage, met de kaartjes, laat duidelijk zien dat B@zz noch van de hoed of de rand weet.
Dit betreuren wij zeer en helpt allerminst in het proces, maar het laat een ieder vrij om te denken en zeggen wat ze vinden natuurlijk.

thanks!
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Zullen we het dan maar weer gewoon over het rondje hebben?

Ik ben hier vandaag voor het eerst geweest. Verreweg mijn meeste mtb kilometers maak ik op de Utrechtse Heuvelrug waar we tegenwoordig zo'n prachtig aanbod van routes hebben. Vandaag wilde ik eens iets anders en bovendien was ik op zoek naar een combi. In juni ga ik namelijk met een Mont Blanc expeditie mee in een poging om de hoogste top van de Alpen te bereiken. Om daar in Nederland voor te trainen moet je creatief zijn. Zo begon ik de dag met een flinke wandeltocht door het duingebied. Heuvel op, heuvel af met een volle rugzak op om ook dat aspect te trainen. Na dik 4 uur kwam ik voldaan weer terug en toen kwam het toetje waarmee ik weer terug on topic ben. :-D

Want toen wisselde ik de wandelschoenen voor mtb schoenen voor mijn eerste rondje op Schoorl. Kwestie van even de benen weer wat los te fietsen. 's Morgens zag ik op sommige plekken hele kuddes fietsers voorbij komen maar inmiddels was het veel rustiger. Net na de Nok het parcours op gegaan en op een bescheiden verzet een rondje gedaan. Ik moet zeggen dat ik er erg van heb genoten. Leuke tracks in het bos met wat wortels en de nodige hoogtemeters. Het stuk door de duinen wat er in het zonnetje werkelijk prachtig bij lag en terug het bos in voor het slot t/m de Nok om daar weer af te draaien. Een meer dan complete trainingsdag.

Ik vertel de vaste gasten natuurlijk niets nieuws. Maar ik kom hier beslist nog eens terug. En dan plak ik er nog een extra rondje aan vast! :-q
Plaats reactie