Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

bodhi 2 schreef: zo 9 januari 2022, 22:35 ik ga over een weekend bij bergen aan zee in een huisje en wil me mtb effe los laten op het parcours
maar lees net dat er wat dicht(of nog niet open ) is of is de oude 14 km route gewoon open voor mtb
wil geen spelbreker zijn op zo een mooie route door er illegaal de boel te verzieken voor andere
Oude 14km is gewoon open, enjoy 👍
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
bodhi 2
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 februari 2017, 18:30

oke top :-q
bedankt
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Iemand wezen biken vandaag? Hoe ligt het parcours er bij?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Gisteren was het aan droog, het water was op twee plekjes na goed weg getrokken.
Toch zie je de schade die door het rijden in de modder is veroorzaakt.

Het is goed te doen en je komt redelijk schoon thuis.

Gisteren was een soort van kleine elektrische crossmotor aan het rijden.
Ik vroeg voordat hij weg was of dat wel mocht en dat hij hiermee het parkour stuk maakt.
Hij gaf aan dat het mocht omdat het geen motor is (al heb ik daar mijn twijfels bij).
Tijdens het fietsen kon je precies zien waar hij gas gaf en waar hij remde want de dikke sporen zaten in het parkcour.

Kan iemand uitleggen of dat als nog toegestaan is? (lijkt me namelijk van niet).

Persoonlijk vind ik dat erg asociaal maar ik heb gemerkt dat er meer aso's rond rijden dus ja.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Volleyoghurt schreef: di 11 januari 2022, 13:56 Gisteren was het aan droog, het water was op twee plekjes na goed weg getrokken.
Toch zie je de schade die door het rijden in de modder is veroorzaakt.

Het is goed te doen en je komt redelijk schoon thuis.

Gisteren was een soort van kleine elektrische crossmotor aan het rijden.
Ik vroeg voordat hij weg was of dat wel mocht en dat hij hiermee het parkour stuk maakt.
Hij gaf aan dat het mocht omdat het geen motor is (al heb ik daar mijn twijfels bij).
Tijdens het fietsen kon je precies zien waar hij gas gaf en waar hij remde want de dikke sporen zaten in het parkcour.

Kan iemand uitleggen of dat als nog toegestaan is? (lijkt me namelijk van niet).

Persoonlijk vind ik dat erg asociaal maar ik heb gemerkt dat er meer aso's rond rijden dus ja.
Ik denk dat je deze vraag prima zelf kunt invullen.
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

chrisscross schreef: di 11 januari 2022, 14:01
Volleyoghurt schreef: di 11 januari 2022, 13:56 Gisteren was het aan droog, het water was op twee plekjes na goed weg getrokken.
Toch zie je de schade die door het rijden in de modder is veroorzaakt.

Het is goed te doen en je komt redelijk schoon thuis.

Gisteren was een soort van kleine elektrische crossmotor aan het rijden.
Ik vroeg voordat hij weg was of dat wel mocht en dat hij hiermee het parkour stuk maakt.
Hij gaf aan dat het mocht omdat het geen motor is (al heb ik daar mijn twijfels bij).
Tijdens het fietsen kon je precies zien waar hij gas gaf en waar hij remde want de dikke sporen zaten in het parkcour.

Kan iemand uitleggen of dat als nog toegestaan is? (lijkt me namelijk van niet).

Persoonlijk vind ik dat erg asociaal maar ik heb gemerkt dat er meer aso's rond rijden dus ja.
Ik denk dat je deze vraag prima zelf kunt invullen.
Nou, ondanks het verstand soms a zegt, zegt de regelgeving b.
Controleren en navragen is altijd beter dan er klakkeloos er vanuit gaan dat wat je zelf al weet correct is.
yougo1983
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 28 december 2009, 12:20

Volleyoghurt schreef: di 11 januari 2022, 13:56 Gisteren was het aan droog, het water was op twee plekjes na goed weg getrokken.
Toch zie je de schade die door het rijden in de modder is veroorzaakt.

Het is goed te doen en je komt redelijk schoon thuis.

Gisteren was een soort van kleine elektrische crossmotor aan het rijden.
Ik vroeg voordat hij weg was of dat wel mocht en dat hij hiermee het parkour stuk maakt.
Hij gaf aan dat het mocht omdat het geen motor is (al heb ik daar mijn twijfels bij).
Tijdens het fietsen kon je precies zien waar hij gas gaf en waar hij remde want de dikke sporen zaten in het parkcour.

Kan iemand uitleggen of dat als nog toegestaan is? (lijkt me namelijk van niet).

Persoonlijk vind ik dat erg asociaal maar ik heb gemerkt dat er meer aso's rond rijden dus ja.
Het klinkt als een soort e-bike maar dan zonder trapondersteuning. Die zijn toch ook toegestaan?

Het is volgens mij ook een prima oplossing om die even op het parcours te testen. Dat zou ik waarschijnlijk ook doen. Beter dit dan dat hij willekeurig ergens rond gaat rijden in de duinen. Die remsporen komen ook door de vele onervare mtb'ers. Sommige hobbels zijn echt niet door een boomwortel gecreëerd.

Persoonlijk vind ik dat erg vervelend als mensen over wissewasje gaan zeuren en klikken over iets wat mogelijk wel of niet mag van de wet. Als je net even per ongeluk van het pad af bent of buiten de tijd rijdt staat er wel een willekeurige burger met bidon azijn.

Leven en laten leven!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Kom er maar in Erik. :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

yougo1983 schreef: di 11 januari 2022, 14:20 Het klinkt als een soort e-bike maar dan zonder trapondersteuning. Die zijn toch ook toegestaan?
Als er een nummerplaat (dus een typegoedkeuring) op zit mag je er de openbare weg mee op, en valt het onder brommer of motorfiets. Beide zijn volgens mij niet toegestaan in de duinen, op de fietspaden aldaar en op de wandelpaden.

Als er geen nummerplaat op zit mag je er alleen op eigen terrein mee rijden. Dit geld overigens ook voor alle electrische steps etc.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik vraag me altijd af hoe dat zit met een offroad step of mountainboard, mag je hier mee op de route of zelfs op wandelpaden?
je ziet ze niet veel in Nederland maar af en toe kom je ze wel een tegen net als die one wheel die wel eens Schoorl rijd.

zo een is dat:
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=XNqOU4jx62I
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Je heb op YouTube een motor mevrouw, die plaats ook wel eens filmpjes dat ze met een soort E-crosser op Schoorl rijd (overigens ook met een normale E-Bike) wellicht heb je haar gezien.
Have fun!
Rinse.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Singletrack Sundays schreef: di 11 januari 2022, 14:29 Ik vraag me altijd af hoe dat zit met een offroad step of mountainboard, mag je hier mee op de route of zelfs op wandelpaden?
je ziet ze niet veel in Nederland maar af en toe kom je ze wel een tegen net als die one wheel die wel eens Schoorl rijd.

zo een is dat:

Nee, die mag niet op de wandelpaden.


Edit: als ie niet electrisch is aangedreven mag je er mee op een voetpad. ...
Edit2: Het is allemaal een beetje vaag: https://onewheelhub.nl/?page_id=33

Iets meer info: https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... nd-stepjes

een en ander onder het voorbehoud van: wordt het duingebied tot openbare weg gerekend? Zo nee, dan gelden de regels van Staattsbosbeheer? BOSS, kan jij hier iets over zeggen?
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Singletrack Sundays schreef: di 11 januari 2022, 14:36 Je heb op YouTube een motor mevrouw, die plaats ook wel eens filmpjes dat ze met een soort E-crosser op Schoorl rijd (overigens ook met een normale E-Bike) wellicht heb je haar gezien.
Die electrische crosser is strafbaar dus : https://www.politie.nl/informatie/mag-i ... ouden.html
Volleyoghurt
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 17 augustus 2021, 11:36
Mijn mountainbike: Marin Palisades Trail 3

Voor de duidelijkheid, ik had met hem gesproken voordat we gingen rijden, hij was echter eerder weg en ik heb hem daarna niet meer gezien.
Ik heb nog even een foto gemaakt.

Afbeelding

Die sporen waren vrijwel zeker van hem, op een klim of net na een klim heb je geen remsporen.
Plaats reactie