Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 11:02
Ironhorse Erik schreef: vr 28 januari 2022, 10:32

Die lopen idd de route kapot. Op hun look schoentjes de punten van de neuzen van hun schoenen, de geschoren kuitjes aangespannen.
Ze hebben het zelf geeneens in de gaten.

Is het niet een idee om met alle boswielrenners, crossers, endurobakrijders, hardcore downhillers enz. enz. Eens een lekkere bos knuffel sessie te houden?
Ik merk al zolang ik hier op schoorl inside-out mee lees/reageer dat er een soort van intense tegenstand (soms zelfs soort van haat?) is tegen hoe anderen hun hobby/sport beleven, heb vaak het idee dat er hier een select gezelschap is wat toch een beetje het idee heeft dat schoorl (ook al doen ze waarschijnlijk ontzettend veel vrijwilligers werk) hun privé speeltuintje is waar iedereen op de zelfde manier van moet genieten.

Ik merk zelfs dat ondanks dat het voor mij niet uitmaakt hoeveel drops of andere uitdagingen er in gebouwd worden het voor veel mensen best afschrikt zo’n heftig parcours. Spreek op andere trails in nederland vaak mensen die, als je het over schoorl heb al zeggen “dat is andere koek” .
Why so serious?

dussssss©
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 10:49
Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 08:37 Maar zal me niks verbazen als juist een crosser het hier goed doet. Zijn namelijk elementen die je ook wel in een cx wedstrijd tegen komt.
Maar ook een moderne trail bike m.i minder geschikt zijn. Deze hebben lange wielbasis, slacke HA en breed stuur.
Singletrack Sundays schreef: vr 28 januari 2022, 10:43 Ik zeg ook niet dat het niet gaat.... het is alleen niet de ideale fiets net als een strandfiets dat niet is.
De langste afdalingen waarbij je het meeste uit een dikke enduro of trail bike haalt zitten nog steeds in het oude gedeelte van de route.
Uh, een Strandfiets niet, een moderne geo bike niet ..... een CX wel ....... you lost me .....

De "ideale" fiets voor een rondje is altijd een compromis en dus voor iedereen anders.

Dat is zeker zo, ik spreek of voor mijzelf wat ik de ideale fiets vind.
Het nieuwe rondje (zeker de noordlus) is veel draaien keren, op en af op lage snelheid, laat dat nou net iets zijn wat ze in een CX race ook doen. vandaar dat ik denk dat in een CX fiets (in de juiste handen) helemaal nog niet zo gek is op het nieuwe rondje.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 11:02 Is het niet een idee om met alle boswielrenners, crossers, endurobakrijders, hardcore downhillers enz. enz. Eens een lekkere bos knuffel sessie te houden?
Ik merk al zolang ik hier op schoorl inside-out mee lees/reageer dat er een soort van intense tegenstand (soms zelfs soort van haat?) is tegen hoe anderen hun hobby/sport beleven, heb vaak het idee dat er hier een select gezelschap is wat toch een beetje het idee heeft dat schoorl (ook al doen ze waarschijnlijk ontzettend veel vrijwilligers werk) hun privé speeltuintje is waar iedereen op de zelfde manier van moet genieten.

Ik merk zelfs dat ondanks dat het voor mij niet uitmaakt hoeveel drops of andere uitdagingen er in gebouwd worden het voor veel mensen best afschrikt zo’n heftig parcours. Spreek op andere trails in nederland vaak mensen die, als je het over schoorl heb al zeggen “dat is andere koek” .
Dit is een forum hè, daar worden hele kleine dingen erg uitvergroot omdat het anders zo saai wordt :wink: zo'n 95% is iedereen het wel met elkaar eens, die laatste 5% wordt hard over gebruld (ook door mij).
De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 10:40 Maar al die verhalen over hoe mooi en zwaar het wordt, mensen dat helpt natuurlijk niet om het geduld op te blijven brengen! 😬 hoop echt dat er nu snel de spreekwoordelijke witte rook uit het bos komt!

Ah joh, eigenlijk is er geen kut aan. Alleen maar zand en bomen. Moet je ook nog zelf omhoog trappen, stoeltjeslift kon er ook al niet van af. Ik zou lekker naar Lelystad gaan. :bier:
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

In de hele discussie omtrent de nieuwe lussen, zou het natuurlijk ook logisch zijn, en vooral deëscalerend, als MTB NW horizon biedt.

Dan is er een openingsdatum, en dat is het. Dan weten mensen dat evt van te voren, ipv nu aankomen bij een route die volledig is voorzien van bewegwijzering, allerlei feautres kent (vlonders, matten, kantplanken ed), en gewoon een heel goed rijbraar geheel vormt, maar die vooral niet kenbaar gesloten is. Als je dan al wilt dat ze niet gaan rijden, zet je natuurlijk bij elke ingang een bord neer dat hij gesloten is met daarop de datum dat je wel mag. Wedden dat 95% rechtsomkeert maakt ? Een beetje net zoals die borden van illegaal pad die er nu al her en der staan, wat op zich weer niet logisch is want waarom zou je borden "illegaal pas" zetten naast een route die nog gesloten (en dus illegaal) is ?
Just saying.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 11:23
zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 11:02 Is het niet een idee om met alle boswielrenners, crossers, endurobakrijders, hardcore downhillers enz. enz. Eens een lekkere bos knuffel sessie te houden?
Ik merk al zolang ik hier op schoorl inside-out mee lees/reageer dat er een soort van intense tegenstand (soms zelfs soort van haat?) is tegen hoe anderen hun hobby/sport beleven, heb vaak het idee dat er hier een select gezelschap is wat toch een beetje het idee heeft dat schoorl (ook al doen ze waarschijnlijk ontzettend veel vrijwilligers werk) hun privé speeltuintje is waar iedereen op de zelfde manier van moet genieten.

Ik merk zelfs dat ondanks dat het voor mij niet uitmaakt hoeveel drops of andere uitdagingen er in gebouwd worden het voor veel mensen best afschrikt zo’n heftig parcours. Spreek op andere trails in nederland vaak mensen die, als je het over schoorl heb al zeggen “dat is andere koek” .
Dit is een forum hè, daar worden hele kleine dingen erg uitvergroot omdat het anders zo saai wordt :wink: zo'n 95% is iedereen het wel met elkaar eens, die laatste 5% wordt hard over gebruld (ook door mij).
De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Weet ik, daarom probeer ik ook een beetje tegengeluid te geven 8) en te porren.

ik kan zelf ontzettend genieten van zowel de mensen die op de cx en xc bike over het parcours vliegen als de extreem dikke enduros die keihard naar beneden kunnen knallen. laatste groep misschien ook wel met een beetje jaloezie, ben ondernemer en stemmetje in mijn hoofd zegt toch altijd je mag morgen weer aan de bak, heb op schoorl al een keer een megaklapper gemaakt en altijd als ik dat boompje wat ik probeerde doormidden te koppen passeer denk ik weer aan dat moment dat ik ineens verdwaast naast m’n fiets bijkwam.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 11:02 Ik merk zelfs dat ondanks dat het voor mij niet uitmaakt hoeveel drops of andere uitdagingen er in gebouwd worden het voor veel mensen best afschrikt zo’n heftig parcours. Spreek op andere trails in nederland vaak mensen die, als je het over schoorl heb al zeggen “dat is andere koek” .
En dat is op zich prima, al is het zo moeilijk allemaal niet. Mensen hebben gewoon een beetje vertekend beeld van wat mountainbiken is en ze missen de techniek/ervaring/training om er mee om te gaan. Wat dat betreft ben ik er heel erg voor als mensen in Nederland mountainbiken wat meer gaan zien als de alpine-sport die het is. Je gaat (meestal) ook niet (succesvol) van een zwarte skipiste af zonder les. Maar omdat iedereen in dit land denkt dat ze kunnen fietsen dús kunnen mountainbiken moet het allemaal niet te moeilijk. Wat op zichzelf alweer paradoxaal is. En ik gun echt iedereen hun sportieve belevenis zoals zij het leuk vinden, of het nou op een strandfiets, downhiller, eenwieler, crosser of singlespeed is.

Maar begrijp ik nou goed dat er binnenkort zodra het weer kan en mag een mtb-knuffelsessie met soep is bij de picknicktafel?
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Oli4k schreef: vr 28 januari 2022, 12:28
zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 11:02 Ik merk zelfs dat ondanks dat het voor mij niet uitmaakt hoeveel drops of andere uitdagingen er in gebouwd worden het voor veel mensen best afschrikt zo’n heftig parcours. Spreek op andere trails in nederland vaak mensen die, als je het over schoorl heb al zeggen “dat is andere koek” .
En dat is op zich prima, al is het zo moeilijk allemaal niet. Mensen hebben gewoon een beetje vertekend beeld van wat mountainbiken is en ze missen de techniek/ervaring/training om er mee om te gaan. Wat dat betreft ben ik er heel erg voor als mensen in Nederland mountainbiken wat meer gaan zien als de alpine-sport die het is. Je gaat (meestal) ook niet (succesvol) van een zwarte skipiste af zonder les. Maar omdat iedereen in dit land denkt dat ze kunnen fietsen dús kunnen mountainbiken moet het allemaal niet te moeilijk. Wat op zichzelf alweer paradoxaal is. En ik gun echt iedereen hun sportieve belevenis zoals zij het leuk vinden, of het nou op een strandfiets, downhiller, eenwieler, crosser of singlespeed is.

Maar begrijp ik nou goed dat er binnenkort zodra het weer kan en mag een mtb-knuffelsessie met soep is bij de picknicktafel?
Leuk wat is de dress of juist non-dresscode😜
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ironhorse Erik schreef: vr 28 januari 2022, 11:56 In de hele discussie omtrent de nieuwe lussen, zou het natuurlijk ook logisch zijn, en vooral deëscalerend, als MTB NW horizon biedt.

Dan is er een openingsdatum, en dat is het. Dan weten mensen dat evt van te voren, ipv nu aankomen bij een route die volledig is voorzien van bewegwijzering, allerlei feautres kent (vlonders, matten, kantplanken ed), en gewoon een heel goed rijbraar geheel vormt, maar die vooral niet kenbaar gesloten is. Als je dan al wilt dat ze niet gaan rijden, zet je natuurlijk bij elke ingang een bord neer dat hij gesloten is met daarop de datum dat je wel mag. Wedden dat 95% rechtsomkeert maakt ? Een beetje net zoals die borden van illegaal pad die er nu al her en der staan, wat op zich weer niet logisch is want waarom zou je borden "illegaal pas" zetten naast een route die nog gesloten (en dus illegaal) is ?
Just saying.
Wat ook niet helpt dat vrijwilligers er zelf rijden met strava en dit openlijk plaatsen.... zet die ritten dan op privé modus zou ik zeggen.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 12:35 Leuk wat is de dress of juist non-dresscode😜
Afbeelding

Formeel.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

zuurbiertje schreef: vr 28 januari 2022, 12:16
yo-eddy schreef: vr 28 januari 2022, 11:23

Dit is een forum hè, daar worden hele kleine dingen erg uitvergroot omdat het anders zo saai wordt :wink: zo'n 95% is iedereen het wel met elkaar eens, die laatste 5% wordt hard over gebruld (ook door mij).
De soep wordt meestal niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.
Weet ik, daarom probeer ik ook een beetje tegengeluid te geven 8) en te porren.

ik kan zelf ontzettend genieten van zowel de mensen die op de cx en xc bike over het parcours vliegen als de extreem dikke enduros die keihard naar beneden kunnen knallen. laatste groep misschien ook wel met een beetje jaloezie, ben ondernemer en stemmetje in mijn hoofd zegt toch altijd je mag morgen weer aan de bak, heb op schoorl al een keer een megaklapper gemaakt en altijd als ik dat boompje wat ik probeerde doormidden te koppen passeer denk ik weer aan dat moment dat ik ineens verdwaast naast m’n fiets bijkwam.
Er zijn voldoende ondernemers die dat niet zoveel uitmaakt, heb ik gehoord van een vriend :winkie:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Deze zzp-er is ook weleens hard tegen die boom gereden onderaan de Gevaarlijkste Afdaling. "Het is maar een hobby" werkt voor mij niet.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Ironhorse Erik schreef: vr 28 januari 2022, 11:56 In de hele discussie omtrent de nieuwe lussen, zou het natuurlijk ook logisch zijn, en vooral deëscalerend, als MTB NW horizon biedt.

Dan is er een openingsdatum, en dat is het. Dan weten mensen dat evt van te voren, ipv nu aankomen bij een route die volledig is voorzien van bewegwijzering, allerlei feautres kent (vlonders, matten, kantplanken ed), en gewoon een heel goed rijbraar geheel vormt, maar die vooral niet kenbaar gesloten is. Als je dan al wilt dat ze niet gaan rijden, zet je natuurlijk bij elke ingang een bord neer dat hij gesloten is met daarop de datum dat je wel mag. Wedden dat 95% rechtsomkeert maakt ? Een beetje net zoals die borden van illegaal pad die er nu al her en der staan, wat op zich weer niet logisch is want waarom zou je borden "illegaal pas" zetten naast een route die nog gesloten (en dus illegaal) is ?
Just saying.
Tja, als we een datum wisten dan zouden we die communiceren. We zijn afhankelijk van vrijwilligers, dus het gaat zo snel als het gaat. Maar als jij persé een datum wilt; 1 april 2095....wellicht een weekje eerder. Dat bord is overigens een goed idee, ik zal dat vanmiddag gelijk plaatsen.
Illegaal pad verwijst naar een pad wat niet vergund is en door gebruikers is gemaakt.

dusssss©
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

daar heb ik een buffer voor :winkie:

Dat gezegd hebbende probeer ik ongeplande boomknuffels ten alle tijden te voorkomen, laatst al 2 maanden rustig aan moeten doen vanwege gekneusde ribben.

Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe lus... moeilijker dan spaarnwoude?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

guntherrex schreef: vr 28 januari 2022, 13:31
Ben ook erg benieuwd naar de nieuwe lus... moeilijker dan spaarnwoude?
Langer, mooiere omgeving, zwaarder en "moeilijker" op een paar plekken.
Maar op een paar steile klimmetjes na is SW toch nergens moeilijk?
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie